Izdegšanas sindroms: kā mainīt savu ikdienu, lai izvairītos no mūsdienīgās slimības
Foto: PantherMedia/Scanpix

Kurš gan dažkārt nav piedzīvojis smagākus rītus, kad miega pele nelaiž vaļā un tā vien gribas palikt savā migā, mazo slinkumu dienas vidū un kārtīgu nogurumu vakarā. Neieinteresētība, švaki rezultāti profesionālajā jomā un tukšuma sajūta – arī šis pazīmes daudziem nav svešas. Ir dienas, kad vienkārši darbi nerit tik raiti, kā gribētos, tomēr, ja šīs dienas sasummējas ilgākā laika posmā, iespējams, arī tevi piemeklējusi mūsdienu sērga – izdegšana.

Psihologs Džerolds Grinbergs sniedzis šādu definējumu: "Pārāk liels darba apjoms vai bieži uztraukumi darbā var (te es uzsveru – var, jo ne vienmēr tas notiek) novest pie fiziska un emocionāla iztukšotības stāvokļa. Profesionāla izdegšana – tā ir nelabvēlīga reakcija uz stresu darbā, kura ietver sevī psiholoģisku, psihofizioloģisku un uzvedības komponentes.

Turklāt izdegšana ir svarīgs faktors, kas veicina zemu profesionālo morāli, darba kavējumus, darba kvalitātes krišanos, fiziskas slimības un distresu, alkohola un narkotiku lietošanu, konfliktus ģimenē un dažnedažādas psiholoģiskas problēmas. Tātad – sekas vieglprātīgai attieksmei pret šo neveselīgo stāvokli ir plašas un variācijas dažādas."

Source

DELFI Viņa
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form