Kafija ar pienu un citas kļūdas, kas traucē uzsūkties vērtīgām uzturvielām
Foto: Shutterstock

Tas, ka lieto uzturā produktus, kas bagātīgi ar mikroelementiem, vēl nenozīmē, ka tavs organisms spēj paņemt no tiem visu labumu. Gadās, ka, neveiksmīgi kombinējot pārtikas produktus, paši neapzināti traucējam organismā uzsūkties un tikt izmantotām vērtīgām minerālvielām, jo tā nu tas dabā ir iekārtots, ka vienas vielas klātbūtne maltītē var traucēt citas vielas uzsūkšanos. Vai domā, ka, dzerot kafiju ar pienu, apgādā savu organismu ar kalciju? Diemžēl labums no šāda padzēriena kauliem būs gaužām niecīgs. "Rutks" apkopoja vairākas būtiskas kļūdas, ko pieļaujot, liedzam organismam tikt pie vērtīgām vielām.

Kafija vai tēja ar pienu

Dzērieni, kas satur tanīnus (melnā tēja, vīns) un kofeīnu (kafija, enerģijas dzērieni), apgrūtina kalcija uzsūkšanos organismā un veicina tā izskalošanu no organisma. Tāpēc ne kafija, ne tēja ar pienu, ne pie kafijas piekosta siermaize diemžēl nebūs labs kalcija avots. Tas gan nenozīmē, ka visi šie dzērieni būtu jāizsvītro no ēdienkartes. Gandrīz katrs taču ik dienu malko kafiju vai tēju. Vari arī turpmāk baudīt iecienīto dzērienu, taču centies to nevis piedzert ēdienam, bet malkot ne ātrāk kā stundu pirms vai pēc maltītes, kas bagātīga ar kalciju.

Arī no kafijas vai tējas ar pienu nav jāatsakās, ja tā ļoti garšo. Vienkārši jāņem vērā, ka kalcijs jāuzņem ar citiem produktiem.

Jāpiebilst, ka pārmērīga kofeīnu saturošu dzērienu lietošana jau minēto kalcija uzsūkšanās traucējumu dēļ veicina osteoporozes jeb kaulu trausluma attīstību. Ir pieļaujams iztukšot līdz četrām krūzītēm (150 ml) kofeīnu saturoša dzēriena dienā. Kafiju vairāk gan dzer tikai retais, bet ar melno un zaļo tēju gan mēdz pārlieku aizrauties daudzi.

Vairāk par kalciju lasi šeit.

Comment Form