Lasi un salīdzini produktu etiķetes


Kāpēc un kā samazināt sāls patēriņu ikdienas uzturā
Foto: Shutterstock

Būsim godīgas – iepērkoties pārtikas veikalā, reti kad pievēršam uzmanību tam, kas rakstīts produktu etiķetēs. Taču tās nav pievienotas bez iemesla. Un, ja tu patiesi vēlies samazināt dienas laikā uzņemto sāls daudzumu, turpmāk tev jāpievērš uzmanība tajās norādītajam sāls daudzumam attiecībām pret pieļaujamo dienas devu. Zemāk var izlasīt ASV Pārtikas un zāļu pārvaldes sagatavotās vadlīnijas, kā precīzāk noteikt produktos esošo sāls daudzumu:

  • Produkts bez sāls – šādi produkti vienā porcijā satur mazāk nekā piecus miligramus sāls;
  • Niecīgs sāls daudzums – vienā porcijā ir 35 vai mazāk miligrami sāls;
  • Neliels sāls daudzums – produkts nodrošina piecus procentus vai mazāk no sāls pieļaujamās dienas devas;
  • Samazināts sāls daudzums – produkts satur par 25 procentiem mazāk sāls nekā pieļaujamā dienas deva;
  • Bez pievienota sāls – produkta pārstrādes laikā sāls nav pievienots, taču tas negarantē, ka tas vispār nesatur sāli. Tāpēc vēlams piesardzīgāk pārbaudīt produkta etiķeti.

Tāpat, salīdzinot iecienītāko našķu etiķetes, vari noskaidrot to veselīgākās un mazāk sālītās alternatīvas.

Tags

Ēdiens Sievietes veselība Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form