Kas jāzina, lai organismam netrūktu kalcija un agri neattīstītos osteoporoze
Foto: Shutterstock

Kalcijs ir svarīgs kaulu un zobu būvelements, kas nodrošina to izturību. Visbūtiskāk šo makroelementu pietiekamā daudzumā uzņemt bērnībā un agrā jaunībā, kad veidojas kauli (līdz 20 gadu vecumam). Taču arī vēlākos gados šis elements nekļūst mazāk svarīgs, jo kaulaudos pastāvīgi noris kalcija apmaiņa.

99 procenti kalcija organismā ir kaulos un zobos, atlikušais procents – asinīs, muskuļos un starpšūnu šķidrumā, kur tas dara mazus, bet ļoti nozīmīgus darbus. Kalcijs ir atbildīgs par asins recēšanu, muskuļu un asinsvadu saraušanos, nervu šūnu darbību, tas regulē hormonu līmeni, pH līmeni un daudzus citus neredzamus procesus.

Dienā veselīgam pieaugušajam ir jāuzņem vismaz 1000 miligramu kalcija. Parasti sievietēm kā dienas devu iesaka 1000, bet vīriešiem 1200 miligramus. Ja to neuzņem pietiekami, organisms dzīvības procesiem nepieciešamo kalciju ņem no savām rezervēm, proti, kauliem, tādējādi ilgākā laika posmā padarot tos trauslākus un palielinot lūzumu risku.

Ja mati bieži lūst, to gali dalās, nagi šķeļas un plaisā, vēl pirms paspējuši izaugt, un sejas āda ir pelēcīga – iespējams, vaina ir tieši kalcija trūkumā.

Source

rutks.lv
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form