Padomi, kā desertus padarīt veselīgākus, nezaudējot to garšu
Foto: Shutterstock

Bieži vien pēc kārtējās kūciņas nobaudīšanas jūtamies slikti, jo atkal esam grēkojuši un, iespējams, apēduši pārāk daudz. Tomēr, pamainot vien dažas sastāvdaļas, saldumus var padarīt veselīgākus un pat baudāmākus, pie tam pilnībā aizmirstot par vainas apziņu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Taukus aizstāj ar augļu biezeņiem

Biezenis, kas gatavots no banāniem, āboliem vai citiem augļiem, lieliski var aizstāt taukus saldumu gatavošanā. Augļu biezeņi spēj saglabāt tādu pašu mitruma daudzumu kā tauki, kā arī tiem ir līdzīga struktūra. 

Dod priekšroku veselīgajiem taukiem

Margarīns un citi pārstrādāties tauki cilvēka veselībai nav ieteicami. Cepot, izvēlēties ieteicams, piemēram, kokosriekstu eļļu, olīveļļu.

Cukuru aizstāj ar dabīgi saldiem produktiem

Desertos ieteicams samazināt cukura daudzumu. Garšas uzlabošanai var izmantot, piemēram, kanēli. 

Lai gardumu padarītu saldāku, var pievienot kādu veselīgāku produktu, kas pēc garšas arī ir salds un var aizstāt cukuru.Vairāk par šiem produktiem lasi šeit

Piemēram, gatavojot cepumus, cukura vietā var izmantot banānus. Lieliska recepte veselīgiem cepumiem ir banāni ar auzu pārslām. Kā piedevas var pievienot rozīnes, ogas, riekstus. Banāns arī padarīs masu lipīgu un saturēs to kopā.

Mazāk olu dzeltenumu, vairāk olu baltumu

Cepot tortes, ieteicams olu dzeltenumus izmantot vismaz uz pusi mazāk, bet tā vietā vairāk olu baltumu. Tas palielinās olbaltumvielu daudzumu, kā arī palīdzēs samazināt holesterīna daudzumu.

Izvēlies rupja maluma miltus

Rupja maluma miltos ir vairāk šķiedrvielu, olbaltumvielu, E vitamīna un minerālvielu nekā baltajos miltos. 

Smalkos baltos miltus var sajaukt ar rupja maluma miltiem, iegūstot labāku garšu, kā arī uzturvielām bagātākus miltus. 

Izmanto arī avokado

Avokado, gatavojot desertus, var izmantot, lai aizstātu piena produktus, piemēram, krējumu, sviestu. 

No avokado var pagatavot gardu, bet veselīgu pudiņu. 

Avokado satur daudz šķiedrvielu, dzelzi, magniju un folātu. Tas satur vitamīnus C un E. Avokado sastāvā ir arī daudz mononepiesātināto tauku, kas ir sirdij nekaitīgi.

Garnējumam izvēlies augļus un augļu mērces

Putukrējuma vai šokolādes glazūras vietā tortes dekorēšanai vari izmantot augļus un ogas vai arī pagatavo augļu mērci.

Augļu mērces pagatavošanai var izvēlēties augļus, kas pašam garšo. Tos nomazgā un, ja nepieciešams, arī nomizo. 

Mērces pamatu veido ūdens, kam pievienots nedaudz citrona sulas, un uzvāra. Kad ūdens sācis vārīties, pievieno sagatavotos augļus. Vāra, regulāri masu apmaisot. 

Kad iegūta mīksta augļu masa, visu ievieto blenderī un samaļ. 

Idejas gardiem desertiem:

Bez grēka jeb svaigēdāju kūka

Svaigēdāju kūka bez olām un miltiem
Foto: DELFI

Lai arī vairumam termins "svaigēdāju" rada ne tās gardākās asociācijas, pagaidām nav bijis neviens, kam šī kūka nav garšojusi. Šajā kūkā mijas patīkams skābums un neuzbāzīgs saldums, tāpēc tā ir kā radīta vasaras maltītēm, turklāt kas gan spēj vēl vairāk mierināt, kā apziņa, ka kūka ir bez grēka? Un, lai arī šķiet, ka tādā gadījumā var bez sirdsapziņas pārmetumiem apēst kaut vai pusi no tās, patiesībā pietiks ar vienu gabaliņu saldās kāres remdināšanai.

Lasīt vairāk

Krēmīgais ogu deserts

Ogu krēms
Foto: Woman's Weekly/REX/Vida Press

Ja arī tavu prātu nodarbina domas par to, kādos ēdienos izmantot sarūpētos saldētavas krājumus ar dažādām vasaras ogām, tad šī recepte būs īsts glābiņš. Viegli pagatavojams deserts, kas nepievils nevienu garšu kārpiņu.

Lasīt vairāk

Avokado krēms ar skābu krējumu

Padomi, kā desertus padarīt veselīgākus, nezaudējot to garšu
Foto: Shutterstock

Maigs gvakamoles variants ar ābolainu garšu. Tik ierastās laima intensīvās sulas vietā izmanto skābo krējumu un nedaudz ābola etiķi. Lai varētu izbaudīt avokādo dabīgo maigumu, nepievieno nedz sīpolus, nedz ķiplokus. Šāds skābais krējums ar avokado turklāt lieliski glabājas ledusskapī, vismaz uz diennakti, un nav pakļauts oksidācijai.

Lasīt vairāk

Raksta veidošanā materiāli iegūti no: rd.com, sfgate.com, thebettermom.com un Rozmarija Stentona "Veselīga uztura rokasgrāmata".

Tags

Avokado Banāni Kokosriekstu eļļa
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form