Izgulies


Palīdzēs ne tikai veselīgs uzturs un aktīvs dzīvesveids: kā stiprināt sirds veselību
Foto: Shutterstock

Nepietiekams miegs arī var kaitēt tavas sirds veselībai. ''Slikts miega daudzums un kvalitāte ir saistīti ar aptaukošanos, neveselīgu uzturu, cukura diabētu, paaugstinātu holesterīna līmeni un hipertensiju, kas ir insulta un koronāro artēriju slimības riska faktori,'' skaidro Higins, un piebilst – pieaugušajiem ik dienu jāguļ septiņas līdz deviņas stundas.

''Arī dabiskā diennakts ritma ievērošana ir svarīga,'' viņš stāsta. Ja tu vēlies uzlabot miega kvalitāti, mēģini ieviest pastāvīgu grafiku, kurā tu katru dienu ej gulēt un mosties vienā un tajā pašā laikā. Šāda ieraduma praktizēšana var palīdzēt ķermenim efektīvāk ieslīgt dziļajā miegā. Un ir pierādījumi, ka uzlabota miega kvalitāte nāk par labu sirds veselībai.

2020. gada martā žurnālā ''Journal of the American College of Cardiology'' publicētais pētījums, kurā piedalījās gandrīz 2000 cilvēku, rāda – gados vecākiem pieaugušajiem, kuriem nebija konsekventa miega grafika, risks, ka attīstīsies sirds un asinsvadu slimības, bija gandrīz simt procentus lielāks nekā tiem, kuriem bija regulārs miega grafiks.

Tags

Sirds veselība Sirds un asinsvadu slimības Asinsspiediens Sirds slimības Stress
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form