Ēd olbaltumvielas un uzņem prebiotiskās vielas



Palīdzi organismam cīnīties ar vīrusiem: ieteikumi imunitātes stiprināšanai
Foto: Shutterstock

''Harvald Health Publishing'' dati vēsta – lai izvairītos no slimošanas, nepieciešams regulāri uzņemt vismaz 0,8 gramus olbaltumvielu uz katru ķermeņa svara kilograma, piemēram, ja tu sver 70 kilogramus, 0,8 grami tev jāreizina ar 70. Kāpēc tā? Nepietiekams uzņemto olbaltumvielu daudzums var negatīvi ietekmēt T šūnas, kas izdala vīrusu un baktēriju apkarojošas antivielas un ir būtiska imūnsistēmas sastāvdaļa.

  • Te iepazīsties ar pazīmēm, kas var liecināt par olbaltumvielu trūkumu.


Tāpat olbaltumvielas satur lielu daudzumu cinka – minerālvielu, kas palīdz organismam saražot baltās asins šūnas, kas savukārt cīnās ar infekcijām. Produkti, kas satur daudz olbaltumvielu, ir jūras veltes, vista, tītars, olas un pupiņas.

Ne mazāk svarīgi ir pietiekamā daudzumā uzņemt prebiotiskās vielas, kas atrodamas tādos pārtikas produktos kā sīpoli, ķiploki, banāni un sparģeļi. Šīs vielas palīdz uzturēt līdzsvarotu zarnu mikrobiomu, kas ir būtisks imūnsistēmas funkcionēšanas spēlētājs. Prebiotiskās vielas palielina ''labo baktēriju'' daudzumu zarnās, kas savukārt izraisa pretiekaisuma citokīnu ražošanu, kas palīdz imūnsistēmai darboties pilnvērtīgi.


Tags

Olbaltumvielas Fiziskās aktivitātes Miegs Smēķēšana Sports Veselības ministrija Veselīgs dzīvesveids Antioksidanti Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form