Izgulies un izkusties

Palīdzi organismam cīnīties ar vīrusiem: ieteikumi imunitātes stiprināšanai
Foto: Shutterstock

Ja tev trūkst mierīgs un pilnvērtīgs miegs, tavs organisms kļūst jutīgāks pret infekcijām, jo tieši miega laikā mūsu organisms strādā vissmagāk, lai apkarotu iekaisumus un infekcijas. Funkcionālās medicīnas ārste Liza Ballere skaidro: ''Atrodoties miera stāvoklī, mūsu ķermenis ir diezgan aizņemts. Šajā laikā tas pats atjaunojas un izdala toksīnus, tāpēc pamostoties var rasties atjaunošanās sajūta. Tiem, kas cieš no neregulāra miega grafika, var būt pavājināta veselība miega trūkuma dēļ, kas var arī rezultēties ar hronisku iekaisumu.''

Šis iekaisums var radīt papildus stresu imūnsistēmai, padarot to mazāk efektīvu cīņā pret vīrusu vai baktēriju infekcijām. Lai arī nepieciešamais miega daudzums ir ļoti individuāls, lielākajai daļai pieaugušo ieteicams katru nakti gulēt no septiņām līdz astoņām stundām.

  • Šeit vari iepazīties ar ikdienišķiem paradumiem, kas var kaitēt miega kvalitātei.


Tāpat ir pierādīts, ka fizisko aktivitāšu uzsākšana un uzturēšana palīdz stiprināt imūnsistēmu. 2019. gadā veiktais pētījums rāda – sportam ir daudz priekšrocību, tostarp iekaisumu samazināšana un imūnās regulācijas uzlabošana, kas var aizkavēt novecošanās negatīvo ietekmi. Pētījumā arī atklājās, ka mērena fiziskā slodze var samazināt saslimšanas risku. Tāpat regulāra izkustēšanās palīdzēs uzturēt veselīgu ķermeņa svaru, saražot laimes hormonus un uzlabot miega kvalitāti.



Tags

Olbaltumvielas Fiziskās aktivitātes Miegs Smēķēšana Sports Veselības ministrija Veselīgs dzīvesveids Antioksidanti Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form