Ēd veselīgos taukus, piemēram, riekstus, sēklas un avokado


Seši ieteikumi, kā ēst un dzert ceļā uz veselīgāku ādu
Foto: Shutterstock

Ne visi tauki ir slikti. Omega-3 taukskābes ir tikai viens veselīgo tauku piemērs, un tās ir īpaši svarīgas tiem, kuri vēlas novērst smalkās līnijas un grumbas. “Omega-3 taukskābes samazina iekaisumu, kas var radīt grumbas, kā arī tās novērš kolagēna sabrukšanu,” portālam “Everyday Health” stāsta Kerija Glasmane, sertificēta dietoloģe no Ņujorkas. Labs šo tauku avots, kuru portālam iesaka Amerikas Savienoto Valstu (ASV) valsts veselības institūti, ir valrieksti un linsēklas.

Arī Eva Kataja stāsta, ka ar ādas veselību ir saistītas omega-3 taukskābes, kurās ir gan polinepiesātinātās, gan mononepiesātinātās taukskābes, kas šūnapvalkus uztur elastīgus, kas savukārt nāk par labu ādai. “Domājot par šūnu veselību, uzturā būtu vērts iekļaut avokado, riekstus, sēklas, olīveļļu, arī zivju eļļu.”

Par avokado un tajā atrodamajām uzturvielām stāsta arī Glassmane: “Avokado ir sterīna pārbagāts, kas palīdz ādu mīkstināt un mitrināt. Tajā arī ir E vitamīns, kas veicina ādas kolagēna veidošanos, vienlaikus ādu mitrinot.”

Kolagēns ir šķiedrveida olbaltumviela, kas dabīgi veidojas organismā un palīdz atjaunot saistaudus, kā arī stiprina matus, nagus un ādu, portālam “Everyday Health” norāda Ceihners. Iepriekš veikti pētījumi liecina, ka, uzturā lietojot ar A un C vitamīnu bagātus ēdienus, piemēram, mellenes un kāpostus, palielinās kolagēna ražošana.

Tags

Āda Ādas kopšana Sejas ādas kopšana Veselīgs dzīvesveids Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form