Sievietes miega traucējumus piedzīvo divreiz biežāk, liecina aptauja
Foto: Shutterstock

Miegs ir vitāli nepieciešams cilvēka dzīvē, lai fiziskais ķermenis atgūtu spēkus un tiktu apstrādāta dienas laikā uzņemtā informācija. "Mana aptieka & Apotheka Veselības indekss" vēsta, ka katru piekto sievieti Latvijā (22 procenti) piemeklē miega traucējumi vai bezmiegs, turpretī vīrieši ar šāda veida problēmām sakaras teju divas reizes retāk (12 procenti). Miega medicīnas speciālists un neirologs Ainārs Vecvagars uzsver, ka miega traucējumi ilgtermiņā var izraisīt manāmas veselības problēmas.

Miegs ir tik būtisks, jo tieši tad, kad cilvēks guļ, ķermenis atjaunojas un tiek stiprināta imunitāte, skaidro eksperts. Viņš norāda, ka diennaktī ikvienam būtu jāguļ vismaz septiņas stundas un sabiedrībā valdošais pieņēmums, ka ir pietiekami arī ar piecām, sešām stundām miega, ja pēc tam pašsajūta ir laba, – ir aplams. Turklāt gulēt ieteicams iet pirms pusnakts, jo cilvēka organisms jau izsenis pielāgots gulēt tieši naktīs, kad iestājas tumsa.

"Nepietiekami guļot, pašsajūta var pat būt laba, taču tā tas būs tikai īstermiņā. Izturības robeža vidēji ir divi gadi, tad nepietiekama miega dēļ sākas dažādas fiziskās veselības problēmas – galvas, muguras, locītavu sāpes, pasliktinās atmiņa, krītas darbaspējas, kā arī var attīstīties mentālās veselības problēmas – tādas kā izdegšanas sindroms vai pat veģetatīvā distonija," komentē eksperts. Viņš arī norāda, ka jābeidz ticēt sabiedrībā valdošajam mītam, ka nepietiekamo miegu darbdienās var kompensēt ar izgulēšanos nedēļas nogalē.

Katrs pats par veselīgu miegu un labu emocionālo pašsajūtu varam parūpēties, regulāri sportojot un pievēršot uzmanību uzturam, saka "Mana aptieka" farmaceite Agnese Ritene. Atbilstoši aptaujas datiem šogad, salīdzinot ar pērno gadu, par 10 procentiem palielinājies to iedzīvotāju skaits, kuri regulāri sporto - aptaujāto sieviešu vidū ikdienā sporto 41 procents.

"Aktīvs dzīvesveids kļūst populārāks – to noteikti veicina arī dažādu tautas skrējienu un maratonu apjoms un dažādība, šādas aktivitātes notiek visā Latvijā. Runājot par uzturu, pavasara/vasaras sezonās ieteicams arī neaizmirst par uzturvielām bagātajām dabas veltēm - tie ir gan dārzeņi, gan ogas, gan arī dažādas tējas. Veselīgam un mierīgam miegam ieteicams iedzert piparmētras, melisas vai raudenes tēju," rekomendē farmaceite.

Runājot par sportošanu, vasaras laikā īpaši ieteicams doties svaigā gaisā un izmēģināt citāda veida fiziskās aktivitātes. Šogad 11 dažādās Latvijas vietās plānots izvietot multifunkcionālus āra trenažierus – par to plašāk lasi šeit. Taču šajā rakstā iepazīsties ar izplatītākajām kļūdām, kuras tiek pieļautas, sportojot svaigā gaisā.

"Mana aptieka & Apotheka Veselības indekss" ir Latvijas iedzīvotāju veselības stāvokļa pašvērtējuma un profilakses tendenču mērītājs, tapis sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS, aprīlī aptaujājot 1008 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Source

DELFI Viņa

Tags

Miegs Sievietes
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form