Sirdij, slaidam augumam un labam miegam. Kāpēc staigāšana ir veselības supervarone
Foto: Shutterstock

Regulāru staigāšanu var dēvēt par vienu no labākajiem, veselīgākajiem un universālākajiem izkustēšanās veidiem, kas der gandrīz visiem. Turklāt traumas šādā aktivitātē gūt ir krietni grūtāk, salīdzinot ar skriešanu vai riteņbraukšanu. Kāpēc regulāras pastaigas var uzskatīt par veselības supervaroni un kā tās ietekmē tavu ķermeni, lasi turpinājumā.

Sadedzina kalorijas un palīdz uzturēt veselīgu svaru


Lai arī var šķist, ka pastaiga tāds nieks vien ir, arī šāda veida aktivitāte sadedzina kalorijas un palīdz tikt vaļā no kāda liekā kilograma. Tomēr staigāšanas laikā nokausētās kalorijas ir atkarīgas no iešanas ātruma, distances, reljefa, pa kuru pārvietojies, un tava svara, norādīts "Healthline". Šobrīd pieejamas neskaitāmas programmas un ierīces, kas ņemot vērā iepriekš minētos faktorus, aprēķinās kaloriju daudzumu, ko esi zaudējusi pastaigas laikā.

Tāpat regulāras pastaigas palīdz uzturēt veselīgu svaru vai var labi noderēt kā sportiska aktivitāte, ja centies notievēt. Saprotams, ka staigāšana nebūs augstas slodzes treniņš, taču mērens gan. Tas arī atkarīgs no tā, cik ātri tu kusties. Tomēr, dodoties regulārās pastaigās, vari novērot svara kritumu, jo tiek nodarbināti pietiekami daudz muskuļu. "Prevention" eksperti iesaka padomāt par vienkāršiem veidiem, kā ikdienā iekļaut vairāk pastaigu, piemēram, izvēloties no darba uz mājām iet ar kājām. Pat daži kilometri dienā var būt lielisks veselības uzlabotājs.

Savā viedoklī dalās arī "Viņa" lasītāja un topošā māmiņa Zaiga, kas pēc strauja svara pieauguma pievērsusies aktīvākai staigāšanai: "Doties regulārās pastaigās man ieteica ārste, taču iepriekš jau zināju, ka tās nāk par labu ne tikai grūtniecēm un mazulim puncī, bet arī sēdošā darba veicējiem un pensionāriem – praktiski visiem." Sieviete norāda, ka vēl viens iemesls, lai dotos ārā, ir viņas suns, kas jāved regulārās pastaigās. "Varu būt pateicīga, ka sunim ir jādodas ārā, jo viņš mani burtiski "paķer" līdzi," smejas Zaiga. Runājot par augošo svaru, viņa atklāj, ka jau vairākas nedēļas kilogramu skaits nav audzis, kā arī būtiski uzlabojies miega stāvoklis, samazinājušās galvassāpes, un arī pašsajūta ir labāka.

Turklāt pastaigām nav nepieciešams speciāls inventārs vai sporta kluba abonements – galvenais parūpēties par ērtiem, kvalitatīviem apaviem un gribu kaut kur doties. "Healthline" piemin faktu, ka regulāra staigāšana lieliski spēcina un tonizē arī kāju muskuļus, kas īpaši aktuāli var kļūt vasaras sezonā, kad ir vēlme uzvilkt īsos šortus.


Source

DELFI Viņa

Tags

Iedvesma Liekais svars Miegs veselības problēmas veselīgi Veselīgs dzīvesveids Asinsspiediens Miega traucējumi Sirds slimības
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form