'Skalbes' krīzes telefons turpmāk - 24 h diennaktī

'Skalbes' krīzes telefons turpmāk - 24 h diennaktī
Foto: stock.xchng

Turpmāk krīžu un konsultāciju centrs "Skalbes" nodrošinās krīzes telefona līniju jeb psiholoģisko, emocionālo un informatīvo atbalstu krīzes situācijās pa telefonu nevis 13, bet gan 24 stundas diennaktī. Šāda iespēja biedrībai radusies, ņemot vērā "Sorosa fonda - Latvija" sniegto atbalstu.

Fonda sniegtais atbalsts palīdzēs sniegt arī bezmaksas klātienes psihologa konsultācijas akūtā krīzē nonākušiem klientiem, kuri jūtas bezspēcīgi paši saviem spēkiem pārvarēt krīzi. Sarunā ar psihologu ir iespējams gan mēģināt saprast savas izjūtas, kas mazina spriedzi, gan arī iegūt informāciju par iespējamām palīdzības iespējām.

Nepieciešamību piedāvāt konsultācijas pa telefonu visu diennakti biedrība pamato ar statistiku. 2009.gadā tika saņemti vairāk nekā 2400 zvani uz krīzes telefonu - 53% zvanītāju bija sievietes, 47% - vīrieši. Savukārt klātienē tika sniegtas vairāk nekā 1500 konsultācijas - 74% sieviešu, 26% vīriešu.

Tas nozīmē, ka pa telefonu ne tikai tiek sniegts lielāks skaits konsultāciju, bet arī ir lielāks līdzsvars starp sieviešu un vīriešu publiku, jo vīrieši tomēr vairāk izvēlas zvanīt, nevis konsultēties klātienē.

Krīzes telefona līnija 67222922 ir vienīgais uz pieaugušo mērķauditoriju vērsts šāda veida pakalpojums Latvijā, kura darbības principi ir toleranta, nevērtējoša un nediskriminējoša attieksme pret zvanītāju.

Biedrībā skaidro, ka bez maksas iespējamas tikai klātienes konsultācijas, bet maksa par zvanu ir atkarīga no attiecīgā operatora noteiktajiem tarifiem. Piemēram, no mobilā telefona tas būs dārgāk, arī "Lattelecom" saviem klientiem ir noteicis dažādus tarifus, taču nekāda paaugstināta maksa par šo pakalpojumu netiek prasīta.

Krīzes telefona koordinatore Egita Pētersone pastāstīja, ka šogad zvanītāju skaits ir pieaudzis, kas varētu būt saistīts ar to, ka gada sākumā biedrība nevarēja piedāvāt bezmaksas psihologa konsultācijas klātienē. Ir mazinājušās arī citas iespējas saņemt palīdzību, piemēram, ārstniecības iestādēs. Arī, protams, esošā situācija valstī nomāc arvien vairāk iedzīvotājus.
Biedrība stāsta, ka aizvadītajā gadā kā vienu no galvenajiem krīzes cēloņiem un problēmām 74% psiholoģiskās palīdzības saņēmēju minējuši radušās materiālās grūtības, 46% cilvēku par krīzes iemesliem uzskata problēmas attiecībās, 40% - veselības problēmas, 30% - psihiskas saslimšanas, 18% - pārdzīvotu vardarbību, bet 17,25% - pašnāvības domas.

Source info

LETA


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Viņa.lv iesaka