Katrs no mums kaut reizi darba dienas vidū ir sapņojis par iespēju ielīst gultiņā zem sedziņas un gluži kā bērnībā pagulētu pusdienlaiku. Kaut šādas ekstras oficiāli pienākas tikai Eiropas dienvidos strādājošajiem, piemēram, spāņiem un itāliešiem, tādas vajadzētu katram, jo gan ārsti, gan pētnieki ir pierādījuši, ka snauda dienas laikā var sniegt pozitīvu ietekmi ne tikai uz produktivitāti, bet arī veselību un dzīvi kopumā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Miegainība dienas laikā nereti tiek saistīta ar miega traucējumiem, taču vēlme dienas vidū uz mirkli nosnausties var būt arī cilvēkiem, kuriem nav problēmu iemigt un kuri naktī guļ nepieciešamās astoņas deviņas stundas.

Portālā "Sleep Foundation" skaidrots, ka diendusu var iedalīt trīs dažādās grupās:

  • Plānotā – kad cilvēks apzināti nolemj doties gulēt diendusu, jau pirms viņš ir kļuvis miegains. Šādu plānotu snaudu parasti piekopj cilvēki, kas zina, ka šodien kādu iemeslu dēļ viņi dosies gulēt vēlāk nekā parasti,
  • Neparedzētā – kad tevi gluži kā negaidīts vilnis dienas vidū pāršalc miegs, kā rezultātā tu nespēj koncentrēties darāmajiem darbiem,
  • Ierastā – kad snauda dienas vidū ir kļuvusi par rituālu, ko cilvēks piekopj gandrīz katru dienu, noteiktā laikā. Labs piemērs ir bērni, kas dzīves pirmajos gados dodas gulēt pusdienlaiku vienā un tajā pašā laikā.

"Desert News" atklāj, ka aptuveni 32 procenti amerikāņu ikdienā nolemj kaut uz mirkli ļauties miegam, neatkarīgi no tā, vai tas ir plānots, neparedzēts vai ierasts atpūtas mirklis viņu ikdienas darba dzīvē. Šāda 20 līdz 30 minūšu snauda dienas vidū var ļaut tev ne tikai atgūt enerģiju, bet sniedz vēl daudz citas priekšrocības. Lūk dažas no tām!

Tags

Diendusa Miegs Stress
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form