Stresa radīts saspringums kaklā un plecos: ieteikumi spriedzes mazināšanai
Foto: Shutterstock

Ķermeņa zonas, kur varam izjust ar stresu vai trauksmi saistītu saspringumu, ir kakls un pleci. Laika gaitā tas var izraisīt hroniskas sāpes un citas veselības problēmas. Par laimi kakla un plecu muskuļu sasprindzinājums labi reaģē uz stiepšanos, jogu, relaksāciju un citām stresa pārvaldīšanas metodēm.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Šajā rakstā, iedvesmojoties no portāla ''Health Line'', apskatīsim vairākas vienkāršas metodes, kuras vari izmantot, lai mazinātu spriedzi, kas ''sēž'' uz kakla un pleciem, kā arī dažas stresa pārvaldīšanas stratēģijas, kas palīdz nomierināt prātu un ķermeni.

Kā stress un trauksme izraisa saspringumu kaklā un plecos?


Stresa vai trauksmes brīdī muskuļi saraujas, dažkārt ar lielu spēku, kas ir automātiska vai reflektīva reakcija. To sauc par reakciju uz stresu vai ''cīņas vai bēgšanas'' reakciju. Tas ir veids, kā ķermenis sagatavojas, lai stātos pretī fiziskiem draudiem, pret kuriem tev nepieciešams cīnīties vai no kuriem nepieciešams aizbēgt. Līdztekus muskuļu sasprindzinājumam iespējams novērot arī citus fiziskus simptomus, kas var vēstīt par stresu vai trauksmi, piemēram:

  • paātrināta sirdsdarbība;
  • ātra, sekla elpošana;
  • auksta āda;
  • svīšana.


Lai arī ķermeņa stresa reakcijas funkcijas uzdevums ir palīdzēt tikt galā ar fiziskiem draudiem, tavs ķermenis tāpat reaģē reizēs, kad šie draudi nav fiziski, bet gan emocionāli. Tavi muskuļi var saspringt, ja, piemēram, atrodies sastrēgumā, cīnies ar darba stresu vai skaties satraucošas ziņas. Amerikas Psiholoģijas asociācija lēš, ka muskuļi un citi orgāni var atslābināties tikai tad, kad uztvertie draudi ir novērsti.

Ja stress ir ilgstošs – stresa piesātinātajai situācijai nav redzams gals –, tavs ķermenis var palikt paaugstinātā gatavībā stāties ''draudiem'' pretī. Tā rezultātā muskuļi var palikt saspringti daudz ilgāk, nekā tas ir nepieciešams. Nepārtraukts muskuļu sasprindzinājums kaklā un plecos var izraisīt nopietnas problēmas, piemēram, muguras un plecu sāpes, ķermeņa sāpes, migrēnas un spiedošas galvassāpes.


Tags

Trauksme Fiziskās aktivitātes Joga Kakla sāpes Meditācija Spranda sāpes Stress
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form