Ieteikumi stresa un trauksmes pārvarēšanai


Stresa radīts saspringums kaklā un plecos: ieteikumi spriedzes mazināšanai
Foto: Shutterstock

Mēs visi piedzīvojam stresu, un ir gandrīz neiespējami no tā izvairīties. Bet, tāpat kā tavam ķermenim ir automātiska reakcija uz stresu, tajā ir arī ''iebūvēta'' sistēma, kas tevi nomierina, kas pazīstama kā relaksācijas reakcija. Tā atjauno visas ķermeņa sistēmas normālā stāvoklī. Relaksācijas reakcija arī palīdz aizsargāt ķermeni no veselības problēmām, kas saistītas ar stresa reakciju. Lai palīdzētu ''iedarbināt'' relaksācijas reakciju, vari izmēģināt šādas stratēģijas:

Fiziskās aktivitātes. Pat tik vien kā 20 minūšu ilga kustēšanās ik dienu var palīdzēt samazināt vispārējo stresa līmeni un mazināt spriedzi muskuļos. Ja tavā ikdienā nav laika treniņam, pietiks arī ar pastaigu.

Elpošanas vingrinājumi. Dziļā diafragmas elpošana ir viens no vienkāršākajiem veidiem, kā relaksēties. Kā šo vingrinājumu izpildīt? Ieelpo dziļi caur degunu, ļaujot vēderam piepūsties, un izelpo caur muti. Un šādu kontrolētu elpošanu iespējams piekopt jebkur – pastaigas laikā, sabiedriskajā transportā vai mašīnā uz un no darba, skatoties seriālus u. tml.

Joga. Tādas ķermeņa un prāta prakses kā joga var palīdzēt mazināt stresu un trauksmi un uzlabot vispārējo labsajūtu. Ja jogu vēl neesi iepazinusi, tīmeklī atradīsi daudz pamācību, kas būs piemērotas iesācējiem.

Meditācija. Pētījumi rāda, ka meditācijas praktizēšana var palīdzēt mazināt stresa izraisīto iekaisuma reakciju, kā arī mazināt trauksmi. Un meditācija var būt jebkas, piemēram, jau pieminētie elpošanas vingrinājumi, kuriem velti vismaz piecas minūtes un pakāpeniski tiem veltīto laiku palielini.

Paturi prātā, ka, tāpat kā ar jebkuru jaunu prasmi, galvenā ir regularitāte. Minētie paņēmieni var neiedarboties uzreiz, kas ir normāli. Bet tos regulāri atkārtojot un pilnveidojot, iespējams, novērosi, ka ar laiku tie palīdz.

Tags

Trauksme Fiziskās aktivitātes Joga Kakla sāpes Meditācija Spranda sāpes Stress
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form