'Supošana' jeb airēšana uz dēļa – jaunais modes kliedziens un tā ieguvumi veselībai
Foto: Shutterstock

Cilvēkus, kuri, stāvot uz dēļa, airējas pa Daugavas līkločiem vai vietējos ezeros, nākas redzēt arvien biežāk. "Supošana" ir kļuvusi par ļoti iecienītu brīvā laika pavadīšanas veidu arī Latvijā. Un izrādās, ka tas sagādā ne vien prieku, bet sniedz arī citus ieguvumus – nostiprina ķermeņa muskulatūru, uzlabo līdzsvara saglabāšanas spējās, kā arī garastāvokli, raksta "ISUP world".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Airēšana stāvus var šķist salīdzinoši viegla nodarbe, tomēr tas ir maldīgs uzskats. Patiesībā tas prasa lielas koncentrēšanās spējas, modrību un arī labu fizisko sagatavotību.

Ieguvumi, ko sniedz "supošana"

Intensīvs treniņš

Stāvot ar kājām uz dēļa, būs nepieciešama laba fiziskā sagatavotība, lai saglabātu līdzsvaru un neieveltos ūdenī.

Treniņa intensitāte noteikti arī mainīsies atkarībā no tā kādi ir laika apstākļi un kur tas tiek darīts – upē, ezerā vai jūrā. Vējainā laikā, kad ir lielāki viļņi, tas noteikti prasīs daudz lielāku izturību nekā airējot mierīgos ūdeņos. 

Pateicoties treniņa intensitātei, tā laikā vari atbrīvoties arī no dažiem liekajiem kilogramiem.

Stiprinātas tiek visas muskuļu grupas

Tā kā svarīgākais ir noturēt līdzsvaru, tad lielā mērā tiks nodarbināti kāju muskuļi.

Savukārt rokas, mugura un pleci palīdzēs ar dēli peldēt uz priekšu un noturēt pareizu virzienu.
Aktivitātes laikā tiek nostiprināta arī vēdera muskulatūra.

Mazāka iespējamība gūt traumas

Airējot uz dēļa, pastāv mazāka iespējamība bojāt cīpslas un locītavu saites nekā, piemēram, veicot fiziskos vingrojumus sporta zālē.

Uzlabo sirds veselību

Regulāra nodarbošanos ar šo fizisko vingrinājumu var uzlabot sirds veselību. Tas var samazināt arī sirdslēkmes un insulta iespējamību.

Palīdz mazināt stresu

Ūdens palīdz nomierināties un atbrīvoties no sasprindzinājuma, kas radies darba dienu steigā. Nodarbojoties ar airēšanu uz dēļa, domas ir jākoncentrē vien uz to, kā saglabāt līdzsvaru, aizmirstot par pārējo.

Šāda mierīgāka aktivitāte uz ūdens var palīdzēt arī pārvarēt bailes no tā. Airēšana uz dēļa arī ir lielisks laika pavadīšanas laiks kopā ar draugiem vai ģimeni. Lēnām un nesteidzoties airējot pa ūdeni, var gan paspēt aprunāties, gan pasmieties.

Alternatīva sērfošanai

Airēšana uz dēļa ir lieliska alternatīva tiem, kuri nav gatavi mesties pretī viļņiem, bet tomēr ir iecienījuši atpūtu uz ūdens.

Tags

Cilvēka ķermenis Stress ūdens
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form