Apstrādājot un gatavojot zivis

Veselīgās vai bīstamās zivis? Kad tās nevajadzētu lietot uzturā
Foto: Shutterstock
  • Svaigas, neiztīrītas zivis ilgstoši neuzglabā (ne krastmalā, ne virtuvē) un centies iespējami ātrāk tās notīrīt un izmantot maltītes pagatavošanai;
  • Rūpīgi notīri katru zivi – atdali galvu, novelc ādu, nodali vēdera, muguras un sānu taukus. Izņem zivs iekšējos orgānus, arī aknas;
  • Ledusskapī svaigas (termiski neapstrādātas) zivis neuzglabā ilgāk par diennakti;
  • Ēdiena gatavošanai nelieto zivju taukus, galvas, iekšējos orgānus;
  • Gatavojot zivi, ļauj taukiem brīvi notecēt no zivs, lai kopā ar tiem nodalās arī piesārņotājvielas;
  • Ieteicams zivis cept uz restēm, vārīt vai grilēt;
  • Lai zivs nepiesūktos ar saviem taukiem, kas var būt piesārņoti, netin zivi folijā un labāk neapviļā miltos un olā;
  • Zivju zupas vārīšanai nelieto trekno zivju vēderiņus (arī lašu vēderiņus), kuri satur daudz tauku, vāri zupu no jaunām, mazām zivtiņām;
  • Ja gatavo zivju buljonu, taukus no buljona virspuses nosmel;
  • Nelieto citu produktu pagatavošanai taukus, kuros cepta zivs.

Sviestā cepta bute. Gardi? Te atradīsi recepti. Lasis ar pesto, tieši baudīt vasarā! Kā vēl interesanti nobaudīt ceptas sardīnes, palūko šeit. Citas receptes, kā visgardāk pagatavot zivis, atradīsi "Tasty".

Tags

Grūtnieces uzturs Sarakstu karuselis Zivis Omega 3 taukskābes
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form