Bieži vien mēs pievēršam lielu uzmanību tam, ko ēdam, uztraucamies par to, vai, ēdot saldējumu, neuzņemam par daudz kaloriju, piemirstot, ka visbūtiskākais labas veselības priekšnosacījums ir pietiekošs ūdens daudzums.

Ūdeni jāizdzer vismaz astoņas glāzes dienā

Ūdens ir visa dzīvā sastāvdaļa, tāpēc, ja vēlies būt vesela un dzīvesprieka pilna, tev jālieto ūdens pietiekošā daudzumā. Apmēram 70% tava ķermeņa sastāv no ūdens, un ūdens piedalās gandrīz visos organisma procesos.

No ūdens ir atkarīgs, cik veiksmīgi noritēs vielmaiņa, kā visiem orgāniem tiks piegādātas barības vielas. Ūdens palīdz uzturēt normālu ķermeņa temperatūru, kā arī nodrošina visā liekā izvadīšanu no organisma.

Tā kā ķermenim ūdens ir nepieciešams katru dienu tik daudzām un dažādām vajadzībām, tu vari sev palīdzēt, uzņemot tādu daudzumu šķidruma, kas spētu kompensēt patērēto. Lai tu varētu labi justies un būt vesela, speciālisti iesaka izdzert astoņas ūdens glāzes dienā. Atceries – bez ēdiena tu vari izturēt apmēram piecas nedēļas, bet bez ūdens – tikai piecas dienas.

Palīdz nevis aspirīns, bet glāze ūdens

Viena no pirmajām pazīmēm, ka tu neuzņem pietiekoši daudz ūdens, ir nogurums jau dienas laikā. Ārsti bieži vien nogurumu nesaista ar to, ka pacients dzer pārāk maz ūdens.

Dzerot ūdeni, tu vari atbrīvot savu ķermeni no toksīniem un citām ķīmiskām vielām, kas atrodas organismā un mēdz izraisīt galvassāpes, muskuļu sāpes un nepārvaramu nogurumu. Izrādās, ka daudziem cilvēkiem pāriet galvassāpes pēc aspirīna lietošanas nevis tāpēc, ka palīdzējis ir medikaments, bet gan glāze ūdens, kas iedzerta kopā ar zālēm.

Kad jūti slāpes, ir jau par vēlu

Slāpju sajūta ir nopietns signāls ūdens trūkumam organismā. Mirklī, kad jūties izslāpusi, tavs organisms jau cīnās ar ūdens trūkumu. Kā lai zina, cik daudz nepieciešams izdzert, lai tiktu apmierinātas tava ķermeņa vajadzības? - Dzer divreiz vairāk, nekā vajadzīgs slāpju remdēšanai.

Ūdens pieveic stresu

Tā kā ķermenis nevar pilnvērtīgi darboties, ja tam trūkst šķidruma, tad tas arī nespēj normāli pārvarēt stresu. Diemžēl daudzi cilvēki, jusdamies izslāpuši, remdē slāpes ar kafijas tasi vai limonādi.

Šādā veidā organismam var nevis palīdzēt, bet tieši otrādi – kaitēt, jo gan kafija, gan arī lielākā daļa dažādu dzērienu satur kofeīnu, kas ūdeni pastiprināti izvada no organisma, bet drīz vien jau atkal gribas dzert. Tāpēc nākošreiz, kad tik ļoti kārosies nopirkt kolu, labāk pastiep roku pēc ūdens pudeles.

Kad nevajag dzert ūdeni?

No ūdens dzeršanas ir jāizvairās vienīgi maltītes laikā, ja tu ievēro novājēšanas diētu. Tādā gadījumā labāk iedzert glāzi ūdens pusstundu pirms ēšanas, jo tas veicinās ātrāku sāta sajūtas rašanos.

Atceries, ka dzerot ūdeni ēdienreizes laikā, tu vari pieņemties svarā – it īpaši, ja tas ir ledus auksts, kādu mēdz piedāvāt restorānos. Ūdens, ko tu uzņem ēdot, palēnina gremošanas procesu.

Comment Form