Padari to par spēli


Zombijs autopilotā? Kas ir mūsu slikto paradumu pamatā, un kā no tiem izbēgt
Foto: Shutterstock


Varbūt tu arī esi viens no tiem cilvēkiem, kas gadiem ilgi cenšas dzert vairāk ūdens? Kāda līdzīgā situācijā esoša sieviete dalījās pieredzē: darbavietā ūdens iekārta atradās blakus viņas galdam, ļaujot novērot, cik uzcītīgi citi biedri bija pudeļu un krūzīšu uzpildīšanā. Iedvesmojoties viņa sev izveidoja nelielu spēli – katru reizi, kad kāds cits uzpildīja pudeli, viņa paņēmu malku no savas. Tas nostrādāja! Tagad viņa izdzer vairākus malkus stundā.

Karmarkara norāda, ka tā ir geimifikācijas jeb spēļošanās priekšrocības izmantošana, uzdevumu pārvēršana par kaut ko jautru, lai sevi iedrošinātu, – padomājiet par uzlīmju diagrammām, kuras vecāki izmanto, lai bērnus mudinātu tīrīt zobus. Pieaugušajiem tādas balvas kā uzlīmītes, nozīmītes un punkti kalpo kā konkrētas atzīmes, kas palīdz sevi virzīt uz priekšu, jo mērķa sasniegšana taču vienmēr liek justies labi.

Izmēģini šo: Daudzas lietotnes izmanto spēļošanu, lai palīdzētu cilvēkiem pārtraukt sliktos ieradumus un to vietā radīt veselīgus: "Habitica" (bez maksas, operētājsistēmai "iOS") kaitinošos ieradumus pārvērš monstros, tavs uzdevums ir tos nokaut; "Zombies, Run" (bez maksas, operētājsistēmai "iOS") ievilina intervāla treniņos, liekot pārspēt zombijus. Izmantojot "SuperBetter" (bez maksas, operētājsistēmai "Android"), ar katru līmeni tu atbloķē "superspējas" jeb personīgās stiprās puses.

Tags

Labsajūta Lasāmgabali Psiholoģija Veselīgs dzīvesveids
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form