KUSTIES KOPĀ AR KALCIJS.LV

Pieci spēka vingrojumi, ko veikt mājās

Cilvēki, kuri cīnās ar lieko svaru, nereti dod priekšroku kardio vingrojumiem, lai arī spēka treniņi ir tikpat svarīgi. Tie palīdzēs gan veidot muskuļus un iegūt tvirtāku ķermeni, gan arī uzlabos pašsajūtu un veselību. Tāpēc piedāvājam spēka vingrojumu kompleksu, kura veikšanai nebūs vajadzīgs speciāls inventārs.

"Veselības un spēka izaicinājums"

Projektā apkopoti vingrojumi ikvienam, kurš vēlas sportot mājās vai brīvā dabā. Kopā ar profesionālu treneri Miku Embrektu parādīsim dažādas vingrojumu programmas, kas būs piemērotas aizņemtiem cilvēkiem, iesācējiem, kā arī tiem, kas vēlas sevi izaicināt.

"Ja tavs mērķis ir ķermeņa formu veidošana un to nostiprināšana, tad spēka vingrinājumi ir paredzēti tieši tev. Sākam ar iesildīšanos!" aicina treneris Mikus Embrekts. 

Iesildīties vari, izmantojot trīs video redzamos vingrojumus, bet treniņa beigās neaizmirsti izstaipīties!

Pirmais vingrinājums

"Galveno daļu sāksim ar pietupieniem plus eksplozīviem lēcieniem," iesāk treneris. Lecot pirmoreiz, kājas liec platāk, bet otrajā reizē atgriezies sākuma pozīcijā, lai varētu veikt divu veidu pietupienus. Kustību atkārto. "Temps atkarīgs no jums. Skatāmies – galvenais, lai ir tehnika. Neaizmirstam – pilnas pēdas pietupiena laikā un laižam sēžu atpakaļ ne dziļāk par 90 grādiem. Vingrinājums var būt enerģiskāks, raitāks un arī nedaudz lēnākā tempā."

Otrais vingrinājums


Pietupienam seko spēcīgi izklupieni un kājas pacelšana augšup. Mikus skaidro: "Dodamies lejup tik tālu, lai spējam tikt arī atpakaļ. Visi pamata noteikumi izklupienam saglabājas. Celis nevirzās tālāk par pirkstgalu. Un neaizmirstam arī kājas samainīt."

Trešais vingrinājums


"Esam nonākuši guļus uz grīdas. Viena kāja ir saliekta, otra kāja – tieši virs mums. Atraujam sēžu, augšup to sasprindzinot. Pildām izjusti un spēcīgi. Tāpat neaizmirstam, ka jāsamaina kājas," vingrinājumu skaidro speciālists.

Ceturtais vingrinājums


Nākamais spēka vingrinājums ir atspiešanās ar nelielu palēcienu uz rokām. Sākumā izpildi parastu atspiešanos, pēc kuras ar nelielu palēcienu novieto rokas tuvāk vienu otrai. Izpildi nākamo atspiešanos un atgriezies sākuma pozīcijā. Ja vēlies vingrinājumu nedaudz atvieglot, to vari darīt, noliekot ceļus uz grīdas.

Piektais vingrinājums

"Un spēka kustība noslēgumā arī vēderpresei," saka Mikus, "dodamies guļus uz muguras. Kājas tieši virs mums, rokas iztaisnotas augšup, un pa taisnāko ceļu dodamies pie pirkstgaliem." Visu vingrinājuma laiku turi vēderu stingru, izelpu veic tad, kad ķermeņa augšdaļa atrodas augstākajā punktā.

Projektu atbalsta KALCIJS.LV

Projekta ''Veselības un spēka izaicinājums'' veidotāji: saturs – Dita Vinovska, video un foto – Miks Siliņš un Patriks Pauls Briķis, dizains – Natālija Šindikova, izstrāde – Emīls Cinītis, projekta vadītājas – Kristīne Melne, Žanete Zīlīte, Kristiāna Tabunova.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.