"Domes vadībai ir izteiktas apzinātas vai neapzinātas problēmas ar prioritātēm jeb vienkāršāk sakot, ar izpratni, kas Rīgai ir svarīgāks, kas mazāk svarīgs, kādu Rīgu gribam redzēt, kas jāpaveic vispirms, bet kas var pagaidīt," teikts Zvirbuļa paziņojumā.

Zvirbulis piekrīt satiksmes ministra paustajam, ka Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības apturēšana ir domes politisks lēmums, "jo diez vai tas ir cieši saistīts ar naudas trūkumu".

Viņš arī norāda, ka domei šobrīd "ir tik daudz citu vajadzību, kurām pārdalīt līdzekļus un kuras ietērpjot krāsainā un smaržīgā iesaiņojumā var pasniegt gan galvaspilsētas gan visas valsts iedzīvotājiem kā patiesu nākotnes veiksmes stāstu".

"Amatpersonām, kas ar milzīgu pacilātību runāja par tilta lielo nozīmi, par to, kā jaunais tilts atrisinās Rīga transporta problēmas un, pirmkārt, jau sastrēgumus, bet pašlaik neatbalsta celtniecības turpināšanu un pabeigšanu, būtu ne tikai jāuzņemas atbildība par līdzšinējām problēmām Dienvidu tilta pabeigšanā, bet arī jāpārdomā savas morālās tiesības turpmāk nodarboties ar satiksmes infrastruktūras plānošanu un celtniecību," teikts LAMB vadītāja paziņojumā.

Viņš arī atgādina, ka dome turpina virzīt arī "Ziemeļu transporta koridora megaplānus", jautājot: "Kur garantija, ka pēc gadiem nākamie projekti tiks pabeigti, un tos nepiemeklēs Dienvidu tilta liktenis?".

Jau ziņots, ka Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Pārdaugavas pievadceļu būvniecībai šogad piešķirtie aptuveni 1,2 miljoni latu jau faktiski iztērēti un celtnieki pārtrauca darbus pie šī projekta. Tikmēr Rīgas pašvaldībā vēl nav skaidrības par projekta pabeigšanai nepieciešamo aptuveni desmit miljonu latu piesaisti.

Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvobjektā līdz decembra sākumam veikti būvdarbi par 6,28 miljoniem latu. 3.kārtas posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecība izmaksās 28 miljonus latu.

Dienvidu tilta 1.kārta jeb pats tilts un estakādes pāri Maskavas un Krasta ielai tika atklātas 2008.gada 17.novembrī. Pašlaik būvē Dienvidu tilta 2.kārtu jeb Slāvu maģistrālo transporta mezglu, ko cerēts pabeigt nākamgad.

Pēc Valsts kontroles aplēsēm par Dienvidu tilta būvniecību ir pārmaksāti 27 miljoni latu. Pēc sarunām ar domi būvnieki pērn novembrī piekrita samazināt tilta otrās kārtas izbūves izmaksas par aptuveni 14 miljoniem latu.

Pēc RD pasūtītā pētījuma rezultātiem, pārlieku dārgā Dienvidu tilta būvniecība Rīgai gadiem var radīt smagas finansiālas problēmas, kavējot iepriekšējos gados aizsākto straujo attīstību.