-
Foto: Mārtiņš Sīlis, teksts: Ieva Hmieļevska, dizains: Tatjana Raičiņeca
Saziņas dizains
11 -
Katrīna Strādere
Lietu dizains
134 -
Pēteris Zilbers
Lietu dizains
44 -
Tatjana Raičiņeca Izstāde "Zinātnieks"
Vides dizains
6 -
Jānis Briška
Lietu dizains
55 -
Diāna Kokoreviča
Lietu dizains
120 -
Tatjana Raičiņeca
Vides dizains
10 -
Artūrs Martinsons, Anita Lūse
Interjera dizains
70 -
Dace Vulfa, Dita Melbārde
Interjera dizains
27 -
Arsenijs Paņkovs
Saziņas dizains
91 -
Artūrs Lapiņš
Interjera dizains
26 -
Spēles idejas autors: Baiba Altena
Lietu dizains
127 -
Ilze Kalnbērziņa Praz
Vides dizains
14 -
Eva
Saziņas dizains
88 -
Iveta Heinacka, Laura Bistrakova
Vides dizains
20 -
Guntars Ošenieks
Saziņas dizains
11 -
Projekta autors Deivids Kuks (David Cook)
Vides dizains
34 -
Uģis Nastevičs
Saziņas dizains
66 -
Artūrs Martinsons, Egita Lubiņa, Annija Leimane
Interjera dizains
24 -
Agnese Bule
Lietu dizains
33 -
Lāsma Kondrāte
Lietu dizains
56 -
Anita Grase
Interjera dizains
58 -
Rasma Pušpure
Lietu dizains
56 -
Laura Bistrakova, Laine Uzulēna
Vides dizains
36 -
Teksts: Inga Puriņa, Dizains un ilustrācijas: Tatjana Raičiņeca
Saziņas dizains
10 -
Aija Raiba
Vides dizains
130 -
Artūrs Martinsons, Zane Bergmane, Baiba Ripa
Interjera dizains
29 -
Laine Uzulēna
Vides dizains
50 -
Lita Bērziņa
Lietu dizains
191 -
Davis Bočoks, Fricis Pirtnieks
Lietu dizains
452 -
Agnes Rudzite, piedaloties Marijai Rudakovai
Interjera dizains
21 -
Linda Rutule
Saziņas dizains
192 -
Ginta Šmite
Lietu dizains
23 -
Matīss Kūlis
Saziņas dizains
16 -
Anda Andžāne, piedaloties Ilzei Desainei
Interjera dizains
686 -
Līga Apine
Interjera dizains
24 -
Ieva Riekstiņa
Saziņas dizains
191 -
Ieva Libarte-Makstniece
Lietu dizains
23 -
Rita Laudere, Kārlis Lauders
Vides dizains
36 -
Aija Raiba
Interjera dizains
86 -
Brian Gomez (autoru kolektīvs)
Lietu dizains
80
xcelsior un Lattelecom veiksmīgas sadarbības rezultātā divos stāvos tika izveidots moderns - atvērts, mobils, dažādiem darba scenārijiem piemērots birojs Mettropole. No kādreizējā klasiskā noslēgtā tipa biroja, kur darbinieks ir piesaistīts vienai darba vietai, veikta konceptuāla biroja plānojuma maiņa, kurā ir iespēja strādāt, izvēloties sev piemērotāko vietu konkrētu darba pienākumu veikšanai. Tiek izmantoti divu veidu darba galdi - platformas līdz 14 darba vietām un individuāli darba galdi. Darba vietas ir nodrošinātas 2 līmeņos ar fiksētiem darba galdiem tradicionālā augstumā un augstumā regulējami vai fiksēti augstie darba galdi. Papildus abos stāvos ir nodrošinātas daudzveidīgas iespējas formālām un neformālām apspriedēm.
Adrese - Rīga, J.Asara iela 3. Nodots ekspluatācijā 2015. gada 17. decembrī. Bijušās Sarkanā Krusta slimnīcas ēkas rekonstrukcijas 1. kārtā ir izbūvētas telpas "ARS Diagnostikas klīnikai" galvenā korpusa 1. stāvā. Interjera koncepcijas pamatā ir vēsturiskā telpu struktūra, ēkas tapšanas laikam raksturīgi materiāli un paņēmieni. Pasūtītājam nozīmīgo pārlaicīguma un mājīguma sajūtu uztur dabīga gaisma, koka apdares elementi, kompozīciju simetrija. Kabineti noformēti kā neitrāls fons ārstu darbam. Ierobežotā platībā iegūtas telpas lielam pakalpojumu klāstam. Telpu iekārtojums racionāls, detalizēti pārrunāts ar to lietotājiem. Praktiskums ekspluatācijā un higiēna. Tehnoloģiju klātbūtne organizēta atbilstoši augšminētajiem principiem. Arhitektūra - Līga Apine, Māris Pērkons, SIA "PUNA arhitekti". Būvniecība - SIA "Selva Būve".
Salona "Royal Bathrooms" ekspozīcijas telpas atrodas vēsturiskajā Kalnciema kvartālā. Galvenokārt ekspozīciju sastāda augstvērtīga angļu santehnika un mēbeles. Telpas sadalītas zonās, jeb četrās istabās. Šarmantā Lēdijas istaba veidota pēc Chanel Nr.5 motīva, kurā dominē melnbalto toņu spēle. Džentlmeņa istabas interjerā drosmīgi apvienotas klasiskās angļu vērtības ar 90.-to gadu rūpnieciskā dizaina sasniegumiem. Šī telpa asociējas ar augstvērtīgu uzvalku. Viss ir detaļās. Šo smalkumu var ieraudzīt rakstu, līniju, eleganto pelēko toņu kombinācijā ar Burgundijas sarkano. Leģendārais motocikls- Bobers, kas ir neatņemama interjera sastāvdaļa, būtībā ir kinētisks objekts, kas atspoģuļo ātro vai tieši pretēji- lēno ritējumu un liek plānot katram cilvēkam savu turpmāko dzīvi...
Mākonis - dizains un kokteiļi. Rīgas Zirgu pasta stacijas koka ēka Stabu ielā 42 ir viens no pirmajiem R. Šmēlinga darbiem Rīgā 19. gs. 80-os. Tas veidots smalki izkoptās un piesātinātās neorenesanses formās, kas kārtotas eklektisma stilam raksturīgajā vienmērīgā ritmā. 20. gs. nogalē, izbūvējot veikala telpas, ēkas pirmais stāvs tika stipri izmainīts. Ritmiski kārtoto ailu vietā izveidoti lieli skatlogi. 2015. gada nogalē telpas pielāgotas dizaina kafejnīcas vajadzībām, saglabājot iepriekšējo īrnieku radīto kultūrslāni, to atraktīvi papildinot un apspēlējot. Vēsturiskās telpas aprīkotas ar Latvijas amatnieku, dizaineru un mākslinieku funkcionāli dekoratīvajiem rokdarbiem, kas rada ērtu, neformālu omulību un radošu atmosfēru.
Rēzeknes Zaļās sinagogas restaurācija ir koka būves stāsts. Tas ir stāsts par ēku, kuru pirms desmit gadiem iekļāva 100 apdraudētāko Latvijas kultūras pieminekļu sarakstā. Līdz mūsdienām tā saglabājusi 19. gs. vidū izveidoto un 1939. gadā un 20. gs. 70. gados pārveidoto plānojumu, kā arī 19. gs. vidus apjomu. Sinagogas fasādēs saglabājusies 19. gs. vidus apdare - profilētu līmenisku dēļu apšuvums, ailu apmales, sākotnējie lūgšanu telpas logi u.c. arhitektoniski elementi. Interjerā integrēti vairāku vēsturisku periodu apdares fragmenti, radot unikālu, tikai šai Sinagogai raksturīgu noskaņu un telpisko dimensiju. Gaismas ķermeņi un būvgaldniecības aprīkojums veidots pēc vēsturiskiem analogiem, papildinot interjera iespaidu.
BA Turība Jaunatnes tūrisma mītnes pirmajā stāvā ir paaugstināta komforta studentu viesnīca - Turība Hostel Comfort. Interjers ieturēts melnbaltos toņos, akcentkrāsa sarkanā un dzeltenā, interjers papildināts ar motivējošiem tekstu printiem uz telpu sienām.Viesnīcas ir 11 labiekārtotas istabas, kas paredzētas dažāda skaita iemītniekiem, kas aprīkotas ar dušas un WC telpām, kā arī visiem iemītniekiem ir pieejama kopēja labiekārtota virtuve. Turība Hostel Comfort iespējams kopumā izmitināt 23 iemītniekus. Mēbeļu dizains ir mūsdienīgs un ergonomisks, kas apvieno atpūtas un darba zonas, sniedzot maksimālu komforta un mājas sajūtu studentiem. Projekta īstenošana no idejas līdz realizācijai dzīvē 2015. gada oktobris – 2015. gada decembris.
Mūsdienīgs mansarda stāva dzīvoklis Kungu ielā, Vecrīgā, paredzēts dinamiskam un vienmēr ceļā esošam biznesmenim. Interjera uzdevums – veidot komfortablu vidi galvaspilsētas viesim, kurš tajā pavada brīvdienas vai izmanto kā īstermiņa apmešanās vietu. Interjerā dominē neitrāli toņi, akcenta funkciju veic dabīgā finierējuma plaknes un dizaina mēbeles. Koncepcijas pamatā ir racionāls telpu plānojums un organisks funkcionālo zonu dalījums - virtuves iekārta integrēta viesistabas plauktu sistēmā, guļamistaba no vannasistabas atdalīta ar stikla konstrukciju, radot vienotas telpas sajūtu. Īpaši pārdomāts individuāli projektēto mēbeļu dizains - guļamistabas spogulis lietojams aizkaru vietā, priekšnama zona no viesistabas atdalīta ar transformējamu aizslietni. Virtuves projekts – Arnita Putna.
Interjera projekts, ietverot divu kāpņu telpu un visu dzīvokļu, tostarp, divu demo apartamentu pārplānošanu, balstīts uz vēsturisko vērtību saglabāšanu un papildināšanu atbilstoši šodienas prasībām. Kāpņu telpās no jauna radīta elementu un toņu daudzveidība, savukārt dzīvokļos saglabāts funkcionālais minimums. Pievēršot uzmanību detaļām, tika atjaunoti daudzveidīgie griestu dekori, līdzās dabiskā ozolkoka grīdām un cementa flīzēm, virtuves un sanmezglu palodzēs izmantots šīferis – materiāls, kas citē ēkas jumta segumu. Interjera tonālā gamma tapusi, balstoties uz latviski pelēko un atsaucoties uz kāpņu telpu sienu gleznojumiem. Abi paraugapartamenti ar nodomu radīti stilistiski atšķirīgi, demonstrējot iespēju topošajam iemītniekam savu dzīves telpu veidot atbilstoši gaumei un vajadzībām.
Meklējot harmoniju starp klasisko un moderno. Vīrišķo un sievišķo. Debesīm un zemi. Interjera dizainere Agnese Rudzīte radījusi attapīgu modernās klasikas interjeru, kurš ļauj pieskarties debesīm un ieelpot plašumu. Maigos toņus līdzsvaro melnbaltā grafika un plūstošās noapaļotās līnijas saspēlē ar ģeometriju.
Dzīvoklis izvietots ēkas pēdējos trīs stāvos. Pirmajā stāvā izveidota ieejas zona, ēdamistaba ar virtuvi, ar bīdāmu stikla starpsienu nodalīts kabinets un saimniecības telpa, otrajā stāvā – dzīvojamā istaba ar lodžijā iebūvētu saunu, vannas istaba un divas bērnistabas, bet trešajā stāvā – saimnieku guļamistaba ar vannu. Visi risinājumi, sākot ar funkcionālo plānojumu un beidzot ar sienu apdari un mēbeļu izveidi šajā projektā ir individuāli, tādējādi saimnieciskām vajadzībām izmantots ikviens telpas centimetrs. Interjerā ir daudz inovatīvu risinājumu, piemēram, siltā siena ar zemapmetuma apkuri, lielais logs, kas pielaists sienām un grīdai bez rāmjiem. Tikpat inovatīva ir arī lāva pirtī, uz kuras var sēdēt pieci cilvēki un kuru izdevās ievietot telpā bez nesošā staba.
„Ghetto burger” restorāns ir vieta, kur grēko sportisti! Restorāns atrodas vienā no Rīgas kādreizēji sociāli nelabvēlīgākajiem rajoniem – Grīziņkalnā. Šī vieta ir kļuvusi par sportiskāko rajonu Rīgā. Uzdevums bija esošajai Ghetto filozofijai un jauniešu dumpīgai būtībai veidot atbilstošu un drosmīgu skatloga noformējumu, kurš piesaistītu garāmgājēju uzmanību. Diennakts tumšajā laikā skatloga apgaismojums papildina instalāciju ar gaismu spēli. Instalāciju veido 180 elementu apjoms, tā vizuāli papildinot telpas neizmantoto zonu, kuri ar metāla konstrukcijas palīdzību ir stiprināta pie griestiem. Šie daudzie elementi sasaucās ar Ghetto konceptu piesaistīt arvien vairāk jauniešus aktīvam dzīves veidam.
2016. gadā Valmiera ir Latvijas sporta galvaspilsēta. Tur norisinās Valsts prezidenta balvas izcīņa vieglatlētikā un IV Latvijas Olimpiāde. Figūras simbolizē piecas dinamiskas vieglatlētikas disciplīnas – skriešanu, barjerskriešanu, soļošanu, lodes grūšanu un šķēpa mešanu. Katrs attēlojums sastāv no trīs daļām, veidojot sportistu kustību amplitūdu, kas parāda izteiksmīgākās pozīcijas, sportistam izpildot attiecīgo disciplīnu. Kopumā piecas figūras veidotas no 15 izteiksmīgiem pozīciju attēlojumiem. Figūru krāsas atvasinātas no Olimpisko riņķu krāsām un veidotas spilgtas, lai izceltos pilsētvidē un būtu labi saskatāmas gan kājāmgājējiem, gan autovadītājiem. Figūras izveidotas no izturīga metāla rāmja un stiprinājumiem, saplākšņa, kas pārklāts ar krāsu un atstarojošiem elementiem.
Vasaras terase veidota "Restorānam 3" Kalēju ielā, Vecrīgā. Restorāna ēdienu koncepts ir saistīts ar dabas dotām veltēm, kas ir iegūstamas Latvijas laukos un mežos. Dabisko meža un pļavas sajūtu vēlējamies iensest arī pilsētvidē, tāpēc terase veidota no masīviem ozolkoka bluķiem, kas sakārtoti viļņveida sistēmā, atsaucoties uz senajām lauku sētām. Bluķos vietām ir izcirstas kabatas augiem, kas rada svaigas pļavas sajūtu, galdu virsmās izmantots masīvs ozolkoks, bet krēsli papildināti ar spilveniem un segām pasteļtoņos. Lai vizuāli nodalītu terasi no ielas, tiek veidota smalka metāla konstrukcija pār terasi, kurā tiek arī iekārti gaismekļi, kas rada papildus mājīguma sajūtu. Koka darbi - Verners Kalacis
Izstādes organizētājs – Latvijas Nacionālā bibliotēka. Izstādes kuratore, tekstu autore – Ināra Klekere-Krekele, projekta vadītāja – Kristīne Liniņa, uzbūve un tehniskais risinājums - Jevgenijs Sisojevs un Ainārs Egle dizaina koncepcija, grafika – Tatjana Raičiņeca. Izstāde “Zinātnieks” ir veltījums grāmatniecības vēsturnieka A. Apīņa (1926-2004) atcerei. Tās centrā ir vēstījums par fundamentālās monogrāfijas “Latviešu grāmatniecība no pirmsākumiem līdz 19. gs. beigām. Rīga, 1977” tapšanu un septiņu gadu garumā ilgušo publicēšanu, neatkarīgas zinātniskas domas un ideoloģizētas cenzūras sadursmi. Fons, kas noteica izstādes “emocionālo programmu” un vizualizāciju, ir balstīts dzīves un dabas harmonija izjūtā, kura iedvesmoja zinātnieku viņa radošajam darbam.
Izstādes organizētājs – Latvijas Nacionālā bibliotēka. Projekta vadītāja – Kristīne Liniņa, tekstu autore – Inta Pujāte, dizaina koncepcija un grafika – Tatjana Raičiņeca. Atslēgvārdi: gleznotājs Janis Rozentāls, somu dziedātāja Ellija Forsele, kultūras sakari, pastkaršu sūtīšana, rokraksts, ceļojoša izstāde. Izstāde atsedz niansētas abu personību attiecību detaļas, kas tieši vai pastarpināti atklājas līdz šim plašākai publikai neizrādītos artefaktos - skicēs, vēstulēs, pastkartēs, fotogrāfijās no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma. Mērķis - veicināt esošo mākslas resursu un vērtību piējamību. Izstādes forma – koka paviljons, kas izstādi norobežo no publiskās zonas un nodrošina zināmu intimitāti. Izstāde integrējama dažādās telpās, kas piemērotas vidēja izmēra instalācijām.
Izstāde par grāmatu kultūru senajā Ķīnā. Izaicinājums: eksponāti - 52 grāmatu reprodukcijas, neviena oriģināla; liels skaits līdzīgu eksponātu ar saturu ķīniešu valodā. Risinājums: padarīt par piedzīvojumu pašu apskates procesu. Iedvesmojoties no ķīniešu mīklām un ķīniešu grāmatu tradicionālā iesējuma, mēs radījām metāla stendus ar kustināmām koka virsmām. Koka virsmās iestiprinātās grāmatas apmeklētājs var brīvi šķirstīt, savukārt virsmu slidinot, skatītājs atklāj eksponāta aprakstu. Stendi tika veidoti īpaši LNB izstāžu zālei, ko arhitekts radījis caurredzamu un gaišu. Divas izstāžu zāles sienas ir stiklotas, viena ar skatu uz Daugavu, otra - uz LNB ātriju. Izstāžu stendi tika radīti kā caurredzamas un dinamiskas struktūras, kas brīvi izvietotas izstāžu zālē, izceļ telpas raksturu. Tehniskais konsultants: Jevgenijs Sisojevs, projekta vadība: Zane Zajančkauska
Fasādes apgleznojums realizēts, lai pozitīvi attīstītu Ķengaraga apkaimes pilsētvidi, piešķirot estētiskās, ētiskās īpašības koptēlā. Ēka veidota kā pilsētas teritorijas dominante, kas organizē vidi un cilvēka orientēšanos tajā. Radīts fasāžu mākslinieciskais vizuālais tēls, kas optimistiski iedarbotos uz bērnu, jauniešu un arī pieaugušo apziņu. Bērna attīstība līdz trīs gadu vecumam notiek ļoti pārsteidzoši strauji. Autors veidojis bērna māksliniecisko tēlu uzsverot dabīgo bērna attīstības procesu no dzimšanas līdz staigāšanai. Fasāžu apgleznojums realizēts no 2014. gada 8. jūlija līdz 30. augustam. Adrese: Maskavas 252, Rīga
Ventspils Lielais laukums veido jaunu pilsētas centru un simbolu. Tā labiekārtojums piedāvā laikmetīgu un komfortablu vidi gan atpūtai, gan svētku norisei. Lielā laukuma dinamisko kompozīciju un reljefu ir iedvesmojusi vēja un ūdens veidota plastika, kas tālāk pāriet topošās Ventspils mūzikas skolas ar koncertzāles funkciju būvapjoma veidolā. Laukuma labiekārtojuma dizainiskais akcents ir strūklaka “Fregate VALZIVS”, kuras skulpturālajā formā ir ietverts 1644. gadā Ventspilī būvētās Hercoga Jēkaba fregates “Wallfisch” veidols, transformējot tās mastus un kuģa kopējo konfigurāciju laikmetīgā vides dizaina darbā. Strūklakas daudzveidīgā ūdens programma, plašais baseins un nakts izgaismojums Lielā laukuma tēlu padara vizuāli mainīgu un atraktīvu. Būvprojekta vadītājs - Juris poga, stūklaku tehnoloģijas izstrāde - Gints Jaudzems, apstādījumu koncepcijas autores - Linda Zaļā, Ilze Rukšāne, Madara Lezdiņa
Biznesa Augstskolas Turība ēku kompleksam radīts jauns fasēdes krāsojuma risinājums Ziemeļblāzma. Veidojot jauno fasādes veidolu, ēķu kopleksam izvēlēts vienots tumši pelēks pamattonis, bet četras ēku galasienas sedz stilizēts Ziemeļblāzmas zīmējums. Kopumā nokrāsoti 9 000 kvadrātmetri un ēku krāsainajās gala sienās, ietverti 90 dažādi krāsu toņi. Ziemeļblāzmas koncepcija, ko raksturo vairāki būtiski elementi: unikalitāte, enerģija, gaisma, krāsa un veiksme, kas lieliski atbilst augstskolas vīzijai, mērķiem un idejām. Projekta īstenošana no idejas līdz realizācijai dzīvē 2016. gada marts – 2016. gada jūlijs.
Lampa Senāk cilvēka ikdienas dzīve bija atkarīga no gaismas ritējuma dabā, bet šodien varam pielāgot gaismu savam dzīves ritmam. Iedvesmojoties no debesu ķermeņiem un saules kustības grafiskā attēlojuma, divi mūsdienu interjerā neaizstājami elementi-spogulis un apgaismojums-apvienoti vienā objektā. Tam izvēlēti tādi ilgmūžīgi materiāli kā stikls, koks un tērauds, apgaismojumam izmantota LED lenta. Gan privātā, gan sabiedriskā telpā “Gaismas riti” radīs patīkamu un neparastu gaisotni.
"MĀRAS ZEME" Katrai zemei ir savs varoņstāsts, kurā var sajust ticību, saklausīt cerību un pamanīt mīlestību. Stāsta dziļās saknes baro paaudžu paaudzes, dodot spēku un pārliecību nepadoties, pastāvēt, augt un attīstīties. Kā lielais spoguļojas mazajā - mazais atspīd lielajā, tā tautas identitāti veido mana un Tava personiskā apziņa. Tērpu grupa "Māras zeme" radīta kā pateicība dzimtenes skaistumam un diženumam. Izmantojot vilnu, linu, viskozi, ādu un metāla detaļas, mašīnadīšanas tehnikā veidotie modeļi lakoniski iezīmē tautastērpa idejas konceptu, kas atšķirīgajā tehniskajā izpildījumā un vizuālajā stilizācijā ieguvis laikmetīga goda tērpa veidolu.
"Bamboo laser" ir Latvijā projektēta zemas intensitātes lāzera ierīce, kas vadāma ar viedtālruni, izmantojot speciāli izstrādātu aplikāciju ar bluetooth savienojumu. Ierīce paredzēta herpes izsitumu jeb aukstumpumpu kā arī smaganu slimību ārstēšanai, un šobrīd tāda ir pasaulē vienīgā. Ierīces formas sašaurinājums un savienojuma vietas atgādina bambusam raksturīgo augšanas veidu pa segmentiem – lai gan ierīces dizains ir konstruktīvs, tās lietošana ir ergonomiski tīkama. Pētījumi apstiprina ne tikai augsto lāzerterapijas efektivitāti herpētisko izsitumu mazināšanai, bet arī ievērojamo perioda pagarinājumu līdz nākamajai to parādīšanās reizei – tā ir milzīga priekšrocība, salīdzinot ar medikamentiem.
Agneses Bules Latviešu sapnis 2016. gadā izstrādāja grafiskā dizaina paraugu kolekciju „MADARNIEKI”. Latvijas madaru tuvplāni pārtapuši rakstos un ornamentos, iemūžinot sevī vasaras spirgtumu, pilnbriedu un burvību. Dizaina paraugi izstrādāti auduma apdrukām, tapetēm, galdautiem, ietinamam papīram, gultas veļai un citiem sadzīves priekšmetiem. Kolekcija „MADARNIEKI” 2016. gadā jau izmantota brīvdabas pasākumā „LĪGO NAKTS JŪRMALĀ” Dzintaru pludmalē kā skatuves dizains, animācija un galdautu dizains.
Kolekcija tapusi iedvesmojoties no Ziemeļu jūras un Baltijas jūras. Arī tās izgatavošana notikusi gan Zviedrijā, gan Latvijā. Tā iespaidā veidojies kolekcijas nosaukums "Hav-Jūra". Kolekcija sastāv no četriem tekstila dizaina priekšmetiem - paklāja, aizkariem, pleda un lampas. Katrs kolekcijas priekšmets izgatavots atšķirīgā tehnikā un tiem izmatoti dažādi materiāli. Paklājs veidots cilopšanas tehnikā un tā plūksnas ir no vilnas , aizkars ir austs no lina, pleds austs no vilnas, lampa adīta uz apaļās adāmmašīnas no poliestera un poliamīda. Neraugoties uz dažādiem izejmateriāliem un tehnikām, kolekcija ir harmoniska un saskanīga, tomēr ļoti mainīga kā jau jūra.
Papīrlietu zīmols Purpurs ir radījis plānotāju bez derīguma termiņa, kas lietotājam neliek iekļauties vai steigties līdz ar atvēlēto līniju un lappušu skaitu. Jaunais koncepts ir iespēja mainīt priekšstatus par plānu strukturēšanu, lai brīvi un radoši veidotu savu dienas gaitu un ideju pierakstus. Atvērtā plāna dienasgrāmatu sērija pilnveidota ar Premium kategorijas kolekciju ādas iesējumā. Pierakstu grāmatas funkcionalitāti papildina askētisks dizains, iepakojums un augstvērtīgu materiālu izvēle.
"Burtošanas Čempionāts" ir radoša un izglītojoša galda spēle ģimenei. Spēle, kas paplašinās jūsu vārdu krājumu un no prāta dzīlēm izcels pat aizmirstus vārdus. Mērķis ir izveidot latviešu valodas vārdus no pēc iespējas vērtīgākām zilbēm, tādējādi sakrājot pēc iespējas vairāk punktus. Uz katras kārts, ir viena zilbe, kuras, spēles gaitā liekot kopā, veidojas vārdi. Jo retāku zilbi izmantosi, jo vērtīgāku vārdu izveidosi. Spēlētāju ieteicamais vecums: no 8 g. Spēles ilgums: 60 min. Spēlētāju skaits: 1-6. Noteikumu valoda: LV. Spēles iepakojuma materiāls: mikrogofra. Spēles iepakojuma apdruka: sietspiede. Spēles iepakojuma izmērs: 220 x 200 x 55mm Spēļu kāršu izmērs: 85 x 55mm Spēļu kāršu materiāls: Multi Art Silk 350g; Gloss UD laka. Spēļu kāršu apdrukas veids: Ofsetdruka. Spēles stratēģijas konsultants: Pāvils Jurjāns. Spēles dizaina autore: Anna Orniņa
RUPUCIS ir maza (150 x 120 x 38 cm, 11 – 15 kg) stiklplasta laiviņa mazām upēm un ezeriņiem – bet var arī pa Gauju! Ideja aizgūta no Britu salās sastopamajiem vēsturiskajiem “coracle”, ko tradicionāli būvē, uz koka karkasa uzstiepjot darvotu audeklu vai vērša ādu. RUPUCIS konstruēts, ņemot vērā stiklplasta īpašības un iespējas, kā arī mūsdienu laivu drošības un komforta prasības. Tas ir lielisks mazs kuģītis ceļotājam, makšķerniekam un dabas draugam un ļauj nokļūt vietās, kur ar cita veida laivām klāt netikt. Cena SIA EK Plast - EUR 225.- Vairāk par RUPUCI – www.facebook.com/rupucis.lv
Kosmētiskais vairogs kājas protēzei ir mūsdienīgs risinājums, lai personalizētu protēzes izskatu atbilstoši valkātāja dzīvesstilam un gaumei. Vairogs pilda aizsardzības funkciju protēzei to nosedzot un radot stilizētu kājas izskatu. Vairoga forma ir individuāli radīta un pielāgota, lai atbilstu valkātāja kājas izmēram un protēžu komponentēm, kas papildināts ar klienta izvēlētu rakstu pierādot to, ka arī miesīgas kājas neesamība nav iemesls slēpties no pasaules un iespējām, ko tā sniedz. Dizains izstrādāts digitālai bezatlikuma ražošanai, lai, iespējami taupot materiālu un laiku, izgatavotu augstas kvalitātes printējumu uz Latvijā ražota hobija klases 3D printera.
“Ice Cool” ir pirmā veiklības spēle, kurā figūriņas var slīdēt, virpuļot un lēkt pāri sienām. Tās dizaina unikalitāte un inovācija slēpjas galda spēles laukumā, ko veido “kaste kastē” (box-in-a-box). Katru “Ice Cool” spēli veido piecas kartona kastes, ko spēlētāji sasprauž kopā ar koka figūriņām, izveidojot lielu 3D spēles laukumu nepilnas minutes laikā. Pēc spēles beigām kastes sakārtojamas viena otrā un kopā veido kompkatu iepakojumu vienā kastē. Spēle nupat saņēmusi apbalvojumu Lielbritānijas lielākajā galda spēļu izstādē "UK Games Expo 2016”, kur tā tika atzīta par labāko galda spēli bērnu kategorijā 2016. gadā. Konkursā tika vērtēta gan galda spēļu inovācija, gan dizains.
PAIESIMIES... ir komunikācijas palīglīdzeklis Alcheimera demences skarto cilvēku līdzcilvēkiem. Tie ir trīs rīki fiziskās un emocionālās mijiedarbības veicināšanai, kas stimulē muskuļu darbību un savstarpējās saziņas paildzināšanu. Tuviniekiem nākas sastapties ar nopietnām izmaiņām indivīda uzvedībā, ar skumjām un bailēm par to, ka tuvinieks viņus vairs neatpazīst. Šīs sajūtas un diagnozes simptomi rada atsvešinātību un grūtības kopīgai sarunas tēmas rašanai. Tādēļ priekšmetu grupa ir aprīkota ar maināmām dažādas materialitātes virsmām un atsevišķiem krāsainiem elementiem, kas piedalās asociāciju veidošanā par kādreizējo kopdarbību - pastaigām, augļu novākšanu, slēpošanu u.c. simulāciju.
Dekoratīvie gaismas ķermeņi, kas ir veidoti divos dažādos izmēros. Lielais aplis ir domāts piestiprināts pie sienas, bet mazais liekams uz galda, plauktā vai jebkurā citā vietā. Lielā apļa diametrs ir 40 cm, bet mazā apļa 25 cm diametrs. Gaismekļa korpus ir veidots no koka, kurā ir iestiprināti stikli. Augšējais stikls ir nedaudz izliekts, lai gaismeklis veidotu plašāku gaismas staru kā arī veidotu lielāku gaismas spēli telpā.
Savstarpēji maināmu un kombinējamu auskaru kolekcijas. Īpaša uzmanība vērsta uz sieviešu paradumu kolekcionēt, kā arī vēlmi līdzdarboties sev pietuvinātu lietu radīšanā. Autores galvenais mērķis, - aptvert dažādu interešu loku un ļaut sievietēm pašām līdzdarboties aksesuāru izveidē. Domājot par dažādām tēmām, kas visvairāk interesē sievietes, autore secināja, ka liela daļa interesējas, piemēram, par astroloģiju vai nodarbojas ar rokdarbiem. Daudzas sievietes saista tēmas par garīgo izaugsmi, sevis pilnveidošanu un sievišķības izcelšanu. Šie fakti rosināja veidot projektu auskariem, kas ietvertu maksimāli dažādu tēmu un interešu atspoguļojumu autores interpretācijā.
Zīda ceļam ir neizmērojama vēsture. Tas savieno divus nozīmīgus kontinentus Āziju ar Eiropu. No senākajiem laikiem līdz mūsdienām no kamieļiem līdz moderniem ātrvilcieniem, šie kontinenti kļūst ar vien tuvāki. Ķīna un 16 Eiropas valstis vienojās Latvijā veidot loģistikas jomas koordināciju un speciālu sekretariātu. Arī simboliski 17 valstu galvas pilsētas gluži kā zvaigznājā satuvinās Loģistikas sekretariāta logo. !!! skatīties video: http://www.ceec-china-logistics.org/en/about-us/video/
Grafiskā identitāte trešajam alternatīvajam kamermūzikas festivālam “Sansusī” (“sans souci” – franču val. bez rūpēm, bez raizēm). Tas ir unikāls pasākums Latvijas mūzikas arēnā, kur iespējams baudīt izmeklētu kamermūziku un skatuves performances, vienlaikus dzīvojot brīvdabas festivālu atmosfērā – mežā, teltīs, zem zvaigžņotas debess un brīvībā. Radošais risinājums atspoguļo atskaņas, atbalss konceptu – turpināšanos laikā, telpā un domā. Gluži kā pati mūzika, kas sniedzas ārpus šeit un tagad mirkļiem. Vizuālajos materiālos melleņu lillā tonis spēlējas ar prieka dzelteno krāsu lielos, tīros laukumos. To mērķis – ar krāsām, kompozīciju un lakonismu atspoguļot mūziķu un festivāla radošās komandas beznosacījuma mīlestību pret savu darbu. Neko netēlojot un nesaraibinot. Bez rūpēm un viegli!
Jaunā māksliniece, Eva Freidenfelde, uzskata, ka neredzīgo skolā ir nepieciešami mācību materiāli, ar kuriem bērniem var vizuāli, izmantojot taustes īpatnības, parādīt pasaules daudzveidību, ieinteresējot un motivējot jaunu zināšanu apguvē. Arī izglītojamajiem vispārizglītojošajās mācību iestādēs ir svarīgi apzināt un aptvert citādību pasaules uztverē. Autore grāmatas izveides procesā centās risināt redzīga, vājredzīga un neredzīga bērna interešu apvienošanu un īpatnību ievērošanu vienā darbā. Grāmatas filosofiskais mērķis ir veidot komunikāciju starp redzīgu, vājredzīgu un neredzīgu bērnu. Autores galvenā iecere un vēlme bija, lai grāmata būtu lasāma un taustāma dažādiem cilvēkiem, ar dažādām redzes īpatnībām, veidot kvalitatīvu, vienotu dizainu un grāmatu tās tiešajā nozīmē.
Anne Nature ir Latvijā radīts Ecocert sertificēts dabīgās kosmētikas zīmols, kas sākotnēji orientēts eksportam uz Turciju un Tuvo Austrumu zemēm. “Anne” tukojumā no turku valodas nozīmē “Māte”, kas ir arī filozofiskais motīvs Anne Nature produktu līnijai. Viss rodas vienkāršībā. Dizaina pamatā ir dzīvības puķe, simbolizējot dzīvības pirmsākumu. Anne Nature ir 6 produktu sērija mātei, bērnam un ģimenei, nodrošinot visas ķermeņa kopšanas pamatvajadzības. Krāsu palete norāda uz produktu savstarpēji komplementāro saistību un secību.
Tālavas sidrs - gatavots no āboliem, kas piedzīvojuši labāko vasaru. Latvijas vējš tos spirdzinājis, zeme briedinājusi un saule sildījusi. Lielisks sidrs ir pelnījis īpašu iepakojumu (noformējumu), tāpēc pie tā esam strādājuši tikpat rūpīgi kā pie paša sidra. Etiķetes centrā ir sidra dvēsele - ābols. Zeltainā bronzas krāsa uz melna fona cildina augli. Kongrievs veido plaukstai tīkamu reljefu, lai turot rokā Tālavas sidra pudeli, cilvēkiem rastos tā pati kārdinošā sajūta, kā pieskaroties spirdzinoši svaigam Latvijas ābolam. Uz aizmugurējās etiķetes attēlots dzēriena tapšanas stāsts, kas sasaucas ar mūsu iepriekš radīto iepakojuma dizainu Tālavas sidra 0.75l pudelei.
Virsuzdevums bija radīt 12 stāstus, kas ilustrē Ziemeļu Ministru padomes pasākuma kalendāru gada griezumā. Kalendāra formāts un forma bija nemainīgas vienības. Tādēļ par grafikas dizaina instrumentu tika izvēlēts rokas zīmējums. Zīmētās ilustrācijas rada rotalīgu gaisotni un padara kalendāru par unikālu produktu. Kalendārs veidots Lietuvas, Igaunijas un Latvijas padomes birojiem. Kalendāra tehniski dati: izmērs: A5 (201x148 mm), druka: 4+4, ofsets, papīrs: Arctic Volume 250 g/m2 / Algro Design Duo, daudzums: 3600 (1 200gab (LV)+1200 gab (LT)+1200 gab(EE)), lapas 14, 7lpp, tipogrāfija: Ecoprint.
Virsuzdevums bija radīt 12 stāstus, kas atklāj Liepājas jaunās koncertzāles ”Lielais Dzintars” arhitektūru un aicina izjust telpas faktūru, ritmu un atskaņotās mūzikas atspulgus. Stāstu rada grafikas dizaina instrumenti – melnbaltā grafikas valoda, melnbaltā attēla tīrība, pakārtotā burtu grafika un lakoniskā izteiksme. Kalendāra tehniski dati: izmērs: 340x555 mm, druka: 4+4, ofsets, papīrs: Arctic Volume 250 g/m2, daudzums: 500 gab., lapas 14, 7lpp, pēcapstrāde: spirāle ar āķi pa īsāko malu (melna krāsa), apgriešana pēc formāta, tipogrāfija: Jelgavas tipogrāfija.
Fotogrāfiju cikls paredzēts uzgaidāmajām telpām Latvijas ostās, lidostās, stacijās - vietām, kur bieži uzturas cilvēki no ārzemēm. Latviešu tautas deju dinamika uzvirmo un izrotā citkārt statiski vienmuļo vidi, vienlaikus raisot pozitīvu gaisotni un interesi par mūsu cauri gadsimtiem koptajām tradīcijām. Līdzšinējās Dziesmu un Deju svētku fotogrāfijās salīdzinoši reti pielietota garā ekspozīcija, kas kā tehnoloģisks risinājums, manuprāt, visizteiksmīgāk pauž dejas vitalitāti un dinamiskumu.
Monogrāfija "Saskarņu māksla" ir pirmā latviešu autora sarakstīta grāmata Latvijas dizaina vēsturē, kurā risinātas ar dizaina teoriju, datortehnoloģijām un mākslas zinātni saistītas tēmas. Grāmatā ir aprakstīta grafikas dizaina un tēlotājmākslas nozīme saskarņu izstrādē, saskarņu vēsture, ikonas, fonti, formas, krāsas, ASCII, NET un Software māksla, teksta un attēla attiecības, universālā un radošā lietotāja nostādnes, dizaina interpretācijas jautājumi, saskarņu nākotnes vīzijas utt.