Testējam spēli "Legend of Zelda: Tears of the Kingdom".
Leģendārs stāsts jaunā izpildījumā
Jaunajā spēlē “Legend of Zelda: Tears of the Kingdom”, kas veidota kā “Legend of Zelda: Breath of the Wild” turpinājums, tevi sagaida episks piedzīvojums, kurā tu dosies kopā ar varoni Linku. Izzini Hairulas zemes plašumus, izpēti pārsteigumu pilnās debesis un dodies noslēpumainajā pazemē, lai cīnītos pret ļaunajiem spēkiem un izglābtu princesi Zeldu. Izmanto Linka jauno spēju spēku, lai uzveiktu ceļā sastaptos briesmoņus, kas apdraud karalisti, – tikai tu pats izlemsi, kādos virzienos vedīs tavs ceļš cauri Hairulas ainavām un peldošo salu piepildītajām debesīm. Pirmos iespaidus par jauno spēli atklāj Krišjānis, kuram jau ir cienījama pieredze ar sērijas “Legend of Zelda” spēlēm, un Madara, kura jau kopš bērnības iecienījusi videospēles.
Krišjānis uzsver, ka viņš sevi nesauktu par “geimeru”, tomēr zināma pieredze ar videospēlēm viņam ir. Izvēloties videospēli, viņam ir svarīgi, lai jau pirmajās minūtēs tā spētu aizraut – lai tā būtu interesanta, bet tajā pašā laikā arī viegli saprotama. Ja spēle ir pārāk sarežģīta, viņam zūd interese. Krišjānis visvairāk iecienījis spēles, kurās ir neliela spriedzes deva un piedzīvojumu meklējumi kombinācijā ar dažādu uzdevumu pildīšanu un atklājumu veikšanu. Ko viņš domā par “Legend of Zelda”?

“Ar Zeldu es pirmoreiz iepazinos, kad biju pusaudzis. Jau tad šis stāsts mani ļoti ieinteresēja, un gadu gaitā esmu izmēģinājis vairākas spēles daļas. Tas, kas man īpaši patīk jaunākajā versijā, – pasaule, kurā risinās stāsts. Tajā ir neskaitāmas iespējas kaut ko darīt, kaut ko atklāt, sastapt cilvēkus un personāžus, pašam radīt kaut ko jaunu. Spēlē ir iespējams salikt kopā dažādas lietas, un tas ir pilnīgi kaut kas nebijis. Piemēram, salikt vienu ieroci kopā ar citu, radot vēl spēcīgāku ieroci vai – tieši pretēji – tādējādi izdarot kaut ko pilnīgi muļķīgu.


Arī spēles grafika, manuprāt, ir laba. Es nedomāju, ka spēles veidotāji centās izveidot reālistisku pasauli, kurā katra nianse ir izstrādāta līdz sīkākajam pikselim. Šī tomēr ir fantāzijas pasaule, un šī sajūta spēlē tiek saglabāta,” iespaidos dalās Krišjānis.

Nenoliedzami, sabiedrībā iesakņojušies dažādi mīti par videospēlēm, tostarp – tās ir degradējošas. Krišjānis šim apgalvojumam nepiekrīt. Viņaprāt, izvēloties apdomīgi, iespējams sev vai saviem bērniem atrast spēles, kas veicina loģisko domāšanu un attīsta radošumu. “Skanēs klišejiski, bet videospēles var palīdzēt iemācīties domāt “ārpus kastes”,” viņš piebilst.
Savukārt Madarai interese par videospēlēm parādījusies aptuveni septiņu gadu vecumā. Viņai tās patīk spēlēt gan datorā, gan uz TV ekrāna. Vislabāk – kopā ar draugiem. Tiesa, pēdējā laikā to darīt gadās retāk, taču interese joprojām nav zudusi. Stratēģija, cīņas, spriedze – šie ir viņas iemīļotākie žanri.

Kas Madarai videospēlē ir būtisks? Tās stāsts. Viņai ir svarīgi, lai spēli caurvij interesants stāsts, kas pamazām šķetinās, ierauj sevī un liek meklēt atbildes uz jautājumiem. Bet vai videospēles izraisa atkarību? Madara skaidro – jebkas var kļūt par atkarību, ja ar to pārspīlē. Saprātīgos daudzumos videospēļu pievienotā vērtība, viņasprāt, ir tā, ka tās palīdz attīstīt loģisko domāšanu. Arī “Legend of Zelda” liek domāt un meklēt atbildes.

“Es pati līdz šim nebiju spēlējusi “Zeldu”, biju tikai par to dzirdējusi, bet man likās interesanti. Te arī bija tā stratēģija. Vairāk spēlējot, ar laiku noteikti parādās arī lielāka intuīcija, kā darīt pareizāk. Kopumā spēlei ir arī ļoti skaista grafika – gluži kā animācijas filmās. Arī spēles atmosfēra nešķita vardarbīga, tumša vai ļauna. Tajā visā bija kaut kas ļoti pozitīvs un draudzīgs,” pieredzē dalās Madara.

Ar savu pieredzi dalās arī Terēze – mamma, rokdarbu pavēlniece un videospēļu entuziaste. “Jaunā daļa pārsteidz ne tikai ar fantastisku stāsta turpinājumu, jauniem un āķīgiem uzdevumiem, vēl lielāku pasaules apjomu, bet arī ar jaunām, vēl nebijušām spēles mehānikām. Vislielākais pārsteigums ir tas, kādu radošo brīvību dod šī spēle. Izmantojot jaunās spēles mehānikas, katrs spēlētājs var ļauties savai iztēlei un veidot unikālas lietas, ar kuru palīdzību izzināt burvīgo spēles pasauli. Spēle noteikti patiks tiem, kas jau ir ilggadēji “Legend of Zelda” spēļu fani. Spēles veidotāji labi prot saglabāt šīs spēles pasaules šarmu visās savās spēlēs, katru reizi pievienojot ko jaunu, bet nezaudējot veco, visiem iemīļoto. Taču arī jauniem spēlētājiem, kam šī būs pirmā spēle no šīs franšīzes, tā noteikti patiks,” saka Terēze.

Ja arī tu vēlies izglābt princesi Zeldu, spēli "The Legend of Zelda: Tears of Kingdom" vari iegādāties šeit:

Projekts sadarbībā ar:
Saturs:
Līga Švāne
Izstrāde:
Krišjānis Bušs
MEDIJU KOMUNIKĀCIJAS EKSPERTS:
Ieva Zeibote
Foto un video:
KMM VISUALS
Projekta vadība:
Madara Orola, Rihards Janmers
DIZAINS:
Māris Rītiņš
Redaktors:
Līga Švāne