Foto: Publicitātes foto
Jebkurš klasiskais automobilis savā laikā ir bijis moderns un varbūt pat ikdienišķs. Neesat aizdomājušies, kurš gan no mūsdienu spēkratiem nākotnē varētu iegūt likvīda klasiskā auto statusu? "Classic & Performance Car" izveidojis sarakstu ar 10 mūsdienu spēkratiem, kuri nākotnē kļūs par savā ziņā zīmīgiem klasiskajiem auto.

Paredzēt, kurš mūsdienu automobilis kļūs par nākotnes klasiku, ir visai viltīgs bizness. Tomēr mūsdienās var atrast piecus līdz 15 gadus vecus spēkratus, kurus šobrīd var nopirkt par samērā saprātīgu cenu un tie nākotnē savu vērtību ja ne audzēs, tad vismaz nezaudēs.

Protams, visvienkāršāk būtu pieminēt dažādu modeļu eksotiskās versijas, kas saražotas ļoti ierobežotā skaitā, tomēr šajā apkopojumā ir plašāk pieejami automobiļi, kuri šobrīd vēl pieejami par samērā saprātīgu cenu.

BMW 1M Coupe

Foto: Publicitātes foto

"BMW 1M Coupe" ir viens no labākajiem spēkratiem, ar kuriem sākt šo apkopojumu, jo šim automobilim cena kopš tās debijas īpaši nav kritusies. Iemesls? Daudzi piekrīt, ka "1M Coupe" ar savu samērā īso riteņu garenbāzi, svaru un gabarītiem ir daudz aizraujošāks spēkrats braukšanā nekā no paaudzes paaudzē nu jau uzblīdušais "M3".

Pavisam ir saražoti tikai 2700 šī modeļa automobiļu, tāpēc tie savu cenu īpaši nezaudē. 340 zirgspēku jaudīgais sešcilindru dzinējs ir ar turbopūti un tas bija pieejams komplektācijā tikai ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Šobrīd šādu auto var iegādāties no 40 tūkstošiem eiro.

Ford Focus RS500

Foto: Publicitātes foto

Gluži kā "Ford Escort" jaudīgākās versijas 60. un 70. gados un "Sierra Cosworth" 80. un 90. gados, arī "Ford Focus" jebkurā no "RS" versijām ir nozarē atzīsts sportiskais hečbeks. "RS500" modifikācija ar 345 ZS dzinēju ir to visu virsotne. Jau no rūpnīcas "Ford Focus RS500" bija melni matētā krāsā un tika iztirgots vēl pirms tas fiziski nonāca līdz dīlercentriem. Tagad tādu var iegādāties par 40 tūkstošiem eiro.

Renault Avantime

Foto: Publicitātes foto

Vēl dīvaināku automobili mūsdienās būtu grūti atrast. Izgatavots uz otrās paaudzes "Renault Espace" bāzes, šis kupejas un minivena mistrojums ir ne ar ko citu nesajaucams un tādēļ ir iecienīts autoentuziastu vidū. Automobili konstruēja kompānija "Matra", kura ir pionieris vieglu virsbūvju izgatavošanā un izmantoja plastmasas virsbūves paneļus vēl pirms citi autoražotāji par ko tādu vēl bija dzirdējuši. Automobilim ir visgarākās sānu durvis, kādas jebkad uzstādītas sērijveida vieglajam automobilim. Pavisam šis ģimenes auto tika izgatavots 8557 vienībās. Pagaidām tāds nopērkams par tikai pieciem tūkstošiem eiro.

Porsche Boxster Spyder

Foto: Publicitātes foto

"Boxster" ir ļoti populārs sportiskais automobilis, jo ir vispieejamākais no "Porsche" mūsdienās. Tomēr nākotnē lielāka vērtība būs šī modeļa "Spyder" versijai, kas debitēja 2010. gadā un vislabāk demonstrē šī spēkrata sportiskās spējas. Tam nav elektriski paceļamā jumta, kas ļāva automobiļa svaru samazināt par 80 kilogramiem. Komplektā ar 316 ZS dzinēju no "Cayman S" tas bija patiesi sportisks vidusmotora komponējuma sportiskais auto. Tagad tāds nopērkams par no 25 tūkstošiem eiro.

MINI Coupe

Foto: Publicitātes foto

"MINI Coupe", kad tas tikko debitēja, bija neviennozīmīgi vērtēts modelis, tomēr daļai cilvēku tas ļoti iepatikās. Tas bija dārgs salīdzinājumā ar citām "MINI" versijām, tajā bija vēl mazāk vietas, bet tā veiktspēja bija praktiski tāda pati kā standarta hečbekam. "Coupe" modifikācija bija viena no nišām, kuru mēģināja aizpildīt "MINI" ražotāji. Automobilim bija diezgan mazs realizācijas noiets (27 tūkstoši vienību), tādēļ nākamajā "MINI Cooper" paaudzē "Coupe" vairs nav. Tomēr tas nenozīmē, ka "Coupe" būtu garlaicīgs automobilis. Šobrīd šīs versijas automobilis pieejams no 12 tūkstošiem eiro.

Citroen C6

Foto: Publicitātes foto

Vēl viens liels un ērmīgs franču automobilis, šoreiz "Citroen" izpildījumā. Lai arī "Citroen" mūsdienās plašāk ir pazīstams ar mazu un ekonomisku automobiļu ražošanu, tā vēsturē vairāk ir samērā lieli un komfortabli sedani. Kad "Citroen" 2001. gadā pārtrauca "XM" modeļa ražošanu, niša palika brīva, ko franču autoražotājs aizpildīja tikai 2005. gadā ar "C6". Pavisam līdz tā ražošanas beigām 2012. gadā tika izgatavoti tikai 24 tūkstoši šī modeļa eksemplāru. Šobrīd "Citroen" šajā nišā neko tik ekstravagantu nepiedāvā. Lietots "C6" maksā no četriem tūkstošiem eiro.

Subaru Impreza Turbo

Foto: Publicitātes foto

Līdz ar A grupas ralliju radās arī koplietošanas ceļiem paredzēto rallija spēkratu birums. Viens no populārākajām šādām modifikācijām tolaik bija "Subaru Impreza Turbo". Ir dažādas šī modeļa speciālās versijas – "RB5", "P1" un "22B" –, ar jebkuru no tām ir prieks braukt. Labs līdz 2000. gadam ražotais "Turbo" eksemplārs mūsdienās ir augstā vērtē, jo daudzi no tiem laika gaitā ir "norakstīti". Prātīgi būtu pirkt tādu "Turbo" eksemplāru, kuram nav iepriekšējo īpašnieku veikta tūninga. Cena augs tieši oriģinālam eksemplāram. Pagaidām tāds maksā no pieciem tūkstošiem eiro.

Alfa Romeo 156 GTA

Foto: Publicitātes foto

"Alfa Romeo 156" ir klasisks automobilis pats par sevi, jo tam ir ne tikai tradicionāli skaists itāliešu dizains, bet arī būtiski uzlabota uzticamība salīdzinājumā ar agrākiem "Alfa Romeo" modeļiem. Tomēr 3,2 litru "GTA" ir 156. modeļa zieds. Tāpat ir vērts lūkoties praktiskā "Sportwagon" universāļa virzienā, un 3,2 litru V6 dzinējs ir patiess meistardarbs. Dažādos apskatos tas tiek atzīts par vislabākā skanējuma V6 dzinēju autobūves vēsturē. Šādā versijā tas maksā no aptuveni pieciem tūkstošiem eiro.

Audi TT

Foto: Publicitātes foto

Pirmās paaudzes "Audi TT" varbūt nav azartiskākās braukšanas automobilis, tāpat tas arī nav inženiertehniski izsmalcināts. Tomēr tiem laikiem revolucionārais dizains padara to par nākotnes klasiku. Šis modelis piesaistīja daudz jaunu klientu "Audi" markai. Nav arī tā, ka tas braukšanā būtu galīgi bezcerīgs – tam bija gan jaudīgi dzinēji, gan pilnpiedziņas sistēma. Un "Audi" kvalitatīvais izpildījums padarīja "TT" interjeru par patīkamu vietu, kurā atrasties. Nākotnē vērtība būs 3,2 litru V6 versijai ar pilnpiedziņu, kā arī ekskluzīvajai "Sport" modifikācijai. Lai arī lietotu "Audi TT" var nopirkt no trim tūkstošiem eiro, tomēr "pareizās" versijas maksā no 12 tūkstošiem.

Toyota GT86

Foto: Publicitātes foto

Mūsdienās ir maz pieejamas cenas automobiļu, kuri spētu sagādāt tādu braukšanas prieku, kādu sniedz "Toyota GT86". Mazs svars, šauras riepas, ne pārāk daudz jaudas, manuālā pārnesumkārba un precīza vadāmība – tas viss raksturo šo japāņu automobili. "GT86" jau sākotnēji tika radīts kā klasisku sportisko automobiļu vērtību iemiesojums mūsdienu izpildījumā. Ļoti laba alternatīva šodien tik populārajiem sportiskajiem priekšpiedziņas hečbekiem. Pagaidām lietotu "GT86" var nopirkt no 13 tūkstošiem eiro.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!