- Runājiet par sarunas biedru, nevis par sevi
- Neplātieties ar to, cik esat kolosāls
- Nelieniet dvēselē un neizdariet pieņēmumus par cilvēka dzīvesveidu
- Aprakstiet produktu no klientu skatpunkta.
- Stāstiet, kā produkts var mainīt klientu ikdienu (bet nevis visu dzīvi uzreiz!).
- Atspoguļojiet to, ko klienti par sevi atklājuši (runājiet par esošo, nevis vēlamo).
- Esam patiesi gandarīti jums prezentēt šo jauno, revolucionāro produktu!
- Mūsu laboratorijā jau pēdējo gadu strādājam pie šī neatkārtojamā losjona, kas apvieno tautas metodes un moderno zinātni. Tajā nav ne parafīna, ne parabēnu, bet toties ir unikāls ēterisko eļļu komplekss, kas rada fantastisku aromātu.
- Kad jūs izmantosiet losjonu, jūsu ikdienas rūpes pazudīs un katrs vakars vannas istabā kļūs par pasakainu brīnumu karaļvalsti... Ļaujieties baudai!
- Lai būtu revolucionārs, bet es pat nezinu, kas ir parabēns!
- "Neatkārtojams"? Kā tad! Kārtējais pārcenotais sū...
- Es nemaz nezieķējos vannas istabā...
- Kāda bauda? Kāda karaļvalsts? Es vienkārši gribu, lai man beidz sprēgāt āda!!!
- Un kur lai es to losjonu dabūju? Kur man spiest?
- Mums liekas, ka pats svarīgākais pēc garas darba dienas ir par sevi parūpēties. Iesakām vakara atpūtas rituālu papildināt ar kādu no mūsu jaunajiem ķermeņa losjoniem.
- Vieglais, bet bagātīgais ķermeņa losjons iesaiņots parocīgā, videi draudzīgā iepakojumā. Dāviniet gan sev, gan tuvākajiem un ieprieciniet apkures sezonā nogurdināto ādu!
- Losjons radīts, izmantojot pēdējo gadu tehnoloģijas, taču tajā ir mūsu platuma grādos sen pazīstamas sastāvdaļas. Noteikti atstājiet komentāru, kurš aromāts jums patīk vislabāk! Uzziniet vairāk: (saite).
- Nezinu, kuram vairs ir laiks atpūsties vakarā, bet nu labi! :D
- O, mīlīgi, šie domā arī par iepakojumu!
- Jā, ak Dievs, tā apkure...
- Kas, diez, tās par sastāvdaļām? Atkal kaut kādas kumelītes, kliņģerītes? Ceru, ka ir arī kaut kas smaržīgs!
- Jāpaskatās komentāros, ko citi raksta...
"Tā kā uzņēmums un zīmols man ir ļoti personisks, tādas ir arī attiecības ar klientu. Lai arī, protams, tikšanos ar klientiem pietrūkst, internetā iespējams veidot tieši tikpat tuvas attiecības ar klientu, un pats labākais ir tas, ka šīm attiecībām nav ģeogrāfisko robežu. Galvenais ir patiesums un rūpes. Tieši tāpat kā attiecībās ar draugiem un ģimenes locekļiem, arī attiecības ar klientiem jābūvē uz patiesuma bāzes. Uzskatu, ka mazam zīmolam, piemēram, manam, nav jātaisa korporatīvi miglas aizkari, lai izliktos par kaut ko, kas neesmu, – tieši personiskums ir mans trumpis!" stāsta māksliniece, kura gan mājaslapā, gan arī sociālajos tīklos ar savām klientēm sarunājas angļu valodā.
"Lai arī dažreiz tik ļoti gribas izteikties savā dzimtajā valodā, saprotu, ka ar daudz lielāku auditoriju varu veidot attiecības tieši angļu valodā. Gribu uzrunāt ne tikai savas klientes šeit, bet jebkur pasaulē, tāpēc nekad tā nopietni neesmu apsvērusi domu, ka sociālajos tīklos man vajadzētu rakstīt latviski. Izņēmumi ir daži ieraksti, kas tiešām ir apzināti domāti Latvijas klientēm un klientiem – par kādiem vietējiem pasākumiem vai, piemēram, rotu meistarklasēm," skaidro Malvīne.
"Podkāsts kā formāts man pašai ir ļoti tuvs, jo, skrienot vai ejot pastaigās, tos bieži klausos. Savukārt tēls "Lāčplēsene" ir radies "Malvine.lv" kā dizaina piespraude un tālāk pats mazliet atdalījies, lai manā sapņu pasaulē "Lāčplēsene" kļūtu par tādu kā sieviešu platformu, kur caur personiskāku prizmu varu uzrunāt savas sekotājas un parādīt to, ka mūsu personiskās pieredzes nemaz nav tik unikālas, ka jūtam un pieredzam līdzīgas lietas un, iespējams, varam viena otru iedvesmot saprast, kā vislabāk rīkoties dažādās situācijās. "Lāčplēsene" ir mana latviešu valodas platforma, kaut gan tik ļoti gribētos, ka arī sievietes ārzemēs varētu mūsos klausīties. Tas būtu maģiski!"
Lai interneta vidē dibinātu un uzturētu attiecības ar klientu, lai viņš ne tikai atgrieztos, bet atvestu sev līdzi vēl kādu, jāpielieto tās pašas metodes, kādas reālajā dzīvē, proti, personisks pieskāriens un uzmanība.
"Pircēji uz "Etsy" nāk pēc īpašas iepirkšanās pieredzes. Viņus piesaista pārdevēja stāsts par to, kā viņš vai viņa nonāca līdz biznesa idejai, par grūtībām, to pārvarēšanu un ceļu līdz produkta radīšanai. Autentisks stāsts ļauj identificēties ar pārdevēju, redzēt kopīgo, iedvesmo pirkumam un rosina stāstīt par to citiem, kas var kļūt par jūsu nākamajiem pircējiem. Personisks pieskāriens, piemēram, ar roku rakstīta pateicības kartīte vai personalizēts iepakojums, arī liks pircējam justies īpašam, jūsmot par veikalu, atgriezties tajā un stāstīt par šo pieredzi citiem," atklāj māksliniece.
Vēl viena izplatīta kļūda ir plintes mešana krūmos – ielikt veikalā dažas miglainas fotogrāfijas ar skopiem teikumiem par preci un pēc mēneša teikt, ka tirgošanās internetā neder. Tas īsti neatbildīs patiesībai. Rasa e-komerciju salīdzina ar maratonu, kurā ir jāmeklē, ko uzlabot vai darīt citādi, ja tirgošanās tomēr nenorit tik raiti, kā iecerēts. Tiesa, nebūtu vēlams ieslīgt arī otrā galējībā un allaž tiekties pēc absolūtas perfekcijas – komunicēt 24 stundas dienā septiņas dienas nedēļā, satraukties, ka angļu valoda nav gana laba vai fotografēšanas prasmes un tehnika nav īsti profesionālā līmenī.