"Q8" ir "Audi" apvidnieku TOP-modelis, un studijas "RJ76 Films" raidījums "Tavs Auto TV" devies ar to ceļā, lai noskaidrotu, ko šāda grezna apvidnieka pircējs iegūst, samaksājot par to 100 un pat vairāk tūkstošus euro.

Raidījuma viesis šoreiz ir cilvēks, kura statuss un vadītā biznesa vēriens ir atbilstīgs šāda līmeņa auto. Artūrs Čirjevskis jau divus gadus ir "Food Union" grupas vadītājs Eiropā. Artūram arī ir vairāk nekā desmit gadu pieredze augstākās vadības un uzņēmumu darbības finanšu jomā – dažādās ātras aprites patēriņa preču kompānijās Latvijā. Un arī sava formula panākumiem biznesā.

Ja ikdienā esat kompakta vai vidēja izmēra auto piekritējs, pirmā tikšanās ar "Q8" būs nedaudz satraucoša. Šis auto patiešām ir liels... Gandrīz piecus metrus garš un divus metrus plats. Tomēr "Audi Q8" "vadās" gana labi un neomulīgās situācijās pilsētas satiksmes burzmā talkā nāk dažādi elektroniskie asistenti, tostarp novietošanai stāvvietā.

Salonā ir jūtams klasisks "Audi" dizaineru rokraksts – tīras līnijas un tiešām kvalitatīvi apdares materiāli. Kā jau "dārgai rotaļlietai" pienākas, šeit atrodamas arī dažādas interesantas opcijas – piemēram, "digital light signatures" ļauj mainīt priekšējo un aizmugurējo lukturu gaismas staru "zīmējumu". Tas, protams, neatstāj nekādu iespaidu uz auto vadāmību vai dinamiku, bet tāpat ir patīkami.

Raidījumā izmēģinātā "Audi Q8" spraudņa (plug-in) hibrīda piedziņas pamatā ir trīslitru sešcilindru benzīna dzinējs ar 340 ZS jaudu, kompakts elektromotors ar 130 kW (178 ZS) jaudu un 460 Nm griezes momentu, kā arī jauns, jaudīgāks un ar šķidrumu dzesējams litija akumulators – tas novietots zem bagāžnieka grīdas. Akumulatora ietilpība ir 22 kWh neto (25,9 kWh bruto jeb reāli izmantojamais apjoms) – un ar tajā uzkrāto enerģiju ir pietiekami, lai veiktu līdz 90 km (pēc WLTP datiem) tikai ar elektrību.

Runājot par tehniku kopumā, "Q8" ir pieejams ar sešcilindru benzīna un dīzeļa dzinējiem ar jaudu no 231 līdz pat 340 ZS. Motori tiek sajūgti ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu "quattro".

Protams, raugoties šī auto cenu lapā vai uz tā milzīgajiem 23 collu riteņu diskiem, top skaidrs, ka ar šo apvidnieku diez vai kāds būtu gatavs nobraukt no asfaltēta ceļa seguma. Lai gan mirklī, kad to paveiktu, autobraucējs būtu patīkami pārsteigti par tā dotumiem. Versijā ar pneimatisko balstiekārtu "Q8" klīrensu ir iespējams paaugstināt līdz pat 254 mm. Turklāt "quattro" pinpiedziņa šim modelim ir jau standartā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!