Cilvēki, kas cīnās ar lieko svaru, nereti dod priekšroku kardio vingrojumiem, lai arī spēka treniņi ir tikpat svarīgi. Tie palīdzēs gan veidot muskuļus un iegūt tvirtāku ķermeni, gan arī uzlabos pašsajūtu un veselību. Tāpēc šoreiz piedāvājam spēka vingrojumu kompleksu, kura veikšanai nebūs vajadzīgs speciāls inventārs.

Lai mudinātu cilvēkus izkustēties un pievērst vairāk uzmanības savai veselībai, "Viņa" kopā ar fitnesa un fiziskās sagatavotības treneri Miku Embrektu piedāvā video sēriju "Veselības un spēka izaicinājums", kurā vari iepazīties ar vingrojumu kompleksiem, kas piemēroti cilvēkiem ar dažādu fizisko sagatavotību. Šoreiz piedāvājam iepazīties ar spēka vingrojumiem, ko vari veikt mājās bez inventāra.

"Ja tavs mērķis ir ķermeņa formu veidošana un to nostiprināšana, tad spēka vingrinājumi ir paredzēti tieši tev. Sākam ar iesildīšanos!" teic Mikus. Iesildīties vari, izmantojot trīs video redzamos vingrojumus vai arī sekojot šajā rakstā lasāmajiem ieteikumiem.

Pirmais vingrinājums

Foto: DELFI
"Galveno daļu sāksim ar pietupieniem plus eksplozīviem lēcieniem," iesāk treneris. Lecot pirmoreiz, kājas liec platāk, bet otrajā reizē atgriezies sākuma pozīcijā, lai varētu veikt divu veidu pietupienus. Kustību atkārto. "Temps atkarīgs no jums. Skatāmies – galvenais, lai ir tehnika. Neaizmirstam – pilnas pēdas pietupiena laikā un laižam sēžu atpakaļ ne dziļāk par 90 grādiem. Vingrinājums var būt enerģiskāks, raitāks un arī nedaudz lēnākā tempā."

Otrais vingrinājums

Foto: DELFI
Pietupienam seko spēcīgi izklupieni un kājas pacelšana augšup. Mikus skaidro: "Dodamies lejup tik tālu, lai spējam tikt arī atpakaļ. Visi pamata noteikumi izklupienam saglabājas. Celis nevirzās tālāk par pirkstgalu. Un neaizmirstam arī kājas samainīt."

Trešais vingrinājums

Foto: DELFI
"Esam nonākuši guļus uz grīdas. Viena kāja ir saliekta, otra kāja – tieši virs mums. Atraujam sēžu, augšup to sasprindzinot. Pildām izjusti un spēcīgi. Tāpat neaizmirstam, ka jāsamaina kājas," vingrinājumu skaidro speciālists.

Ceturtais vingrinājums

Foto: DELFI
Nākamais spēka vingrinājums ir atspiešanās ar nelielu palēcienu uz rokām. Sākumā izpildi parastu atspiešanos, pēc kuras ar nelielu palēcienu novieto rokas tuvāk vienu otrai. Izpildi nākamo atspiešanos un atgriezies sākuma pozīcijā. Ja vēlies vingrinājumu nedaudz atvieglot, to vari darīt, noliekot ceļus uz grīdas.

Piektais vingrinājums

Foto: DELFI
"Un spēka kustība noslēgumā arī vēderpresei," saka Mikus, "dodamies guļus uz muguras. Kājas tieši virs mums, rokas iztaisnotas augšup, un pa taisnāko ceļu dodamies pie pirkstgaliem." Visu vingrinājuma laiku turi vēderu stingru, izelpu veic tad, kad ķermeņa augšdaļa atrodas augstākajā punktā.

"Nebaidieties spēka treniņus iekļaut savā ikdienā, jo tie ne tikai veido skaistas formas, bet arī stiprina saites, kaulus un locītavas," uzsver Mikus.

Neaizmirsti treniņa beigās izstaipīties. To vari darīt, sekojot video redzamajiem vingrojumiem vai ieteikumiem, kas atrodami šajā rakstā.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!