Ušakovs norādīja, ka tilta būvniecības trešo kārtu pilnībā finansēs Rīgas dome. Dome finanšu līdzekļus piesaistījusi no Valsts kases. "Ar ārkārtīgi zemām likmēm," piebilda Ušakovs, nekonkretizējot, ar kādām.

Šogad Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības darbu veikšanai tiks apgūti septiņi miljoni lati, bet nākamgad - desmit miljoni latu. Patlaban atklāta konkursa rezultātā atlikušos būvdarbus veic pilnsabiedrība "ACB, Tilts un Viadukts", un saskaņā ar līgumu tos plānots pabeigt 2013.gada 31.oktobrī.

Būvnieku pārstāvji informēja, ka Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls savienos Dienvidu tiltu ar Ziepniekkalna ielu un veidos maģistrālos pievadceļus Pārdaugavā. Tādējādi tiks uzlabota ne tikai starppilsētu satiksme, bet arī uzņemtas galvenās tranzīta plūsmas, novirzot tās tālāk uz Dienvidu tiltu un Austrumu maģistrāli ostas virzienā. Tas ļaus atslogot gan Rīgas centra ielas, gan Salu, Akmens un Vanšu tiltus.

Būvniecības gaitā tiks izbūvēta jauna automaģistrāle - Jāņa Čakstes gatve ar divām brauktuvēm, sadalošo joslu un bremzēšanas joslu, gatves garums būs 1,6 kilometri, bet platums 26 metri. Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums tiks izbūvēts divos līmeņos - Bauskas iela ar diviem rotācijas apļiem - augšējā līmenī, bet Jāņa Čakstes gatve - tunelī zem Bauskas ielas. Tam būs pieci pārvadi ar 18 balstiem, velosipēdu ceļš un gājēju tunelis.

Satiksmes mezgla kopējā platība būs 350 456 kvadrātmetri, tajā skaitā zālāja platība 263 940 kvadrātmetri, kas atbilst 86 futbola laukumiem; ielu kopējais garums būs 2,8 kilometri; ielu, divlīmeņu šķērsojumu brauktuvju, gājēju un velosipēdu ceļu kopējā platība - 86 516 kvadrātmetri; ceļa un gājēju metāla drošības barjeru kopējais garums - gandrīz 11 kilometri; prettrokšņa sienu kopējais garums - 1,2 kilometri; inženierkomunikāciju rekonstrukcija kopumā - 61 kilometrs, tajā skaitā telekomunikācijas, elektroapgādes tīkls, lietus ūdens kanalizācija, ūdensvads, gāze, siltumtrase, saimniecības elektropiegādes tīkls, apgaismes tīkls, kas atbilst attālumam no Rīgas līdz Tukumam.

Būvniecības procesā plānots izmantot 16 590 kubikmetru betona, dzelzsbetona konstrukcijas būvniecības gaitā plānots izmantot 1943 tonnas tērauda, kā arī plānots izmantot 38 355 tonnas dažādu veidu asfaltbetona.

Kā ziņots, Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla jeb Dienvidu tilta trešā kārta tika sākta 2009.gadā, bet finansējuma trūkuma dēļ apturēta 2010.gadā. Patlaban atklāta konkursa rezultātā atlikušos būvdarbus veic pilnsabiedrība "ACB, Tilts un Viadukts", un saskaņā ar līgumu tos plānots pabeigt 2013.gada oktobrī. Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbu izmaksas ir 17 240 684 lati.