Rīgas domes deputātiem sagatavotajos dokumentos minēts, ka paredzēts būvēt pievedceļu "Rīga - osta" no Lugažu ielas līdz Sarkandaugavas attekai, veikt esošās stacijas "Bolderāja" rekonstrukciju, tostarp modernizēšanu un paplašināšanu, būvēt jaunu staciju "Bolderāja 2" būvniecību, kā arī būvēt pievedceļu no stacijas "Bolderāja 2" uz Krievu salu.

Šīs darbības plānots veikt divās vietās Rīgas Brīvostas un tai piegulošajā Rīgas teritorijā - pievedceļu "Rīga - osta" veidot Daugavas labajā krastā, Vējzaķu salas rajonā, posmā no SIA "Rīgas firma "Lugaži"" teritorijas līdz šķērsojumam ar Sarkandaugavas atteku, kā arī Daugavas kreisajā krastā, Rīgas Brīvostas teritorijā, posmā starp esošajām stacijām "Lāčupe" un "Bolderāja".

Tāpat plānots modernizēt sakaru sistēmu visā posmā starp stacijām "Bolderāja" un "Lāčupe".

Būvniecības un rekonstrukcijas darbu ietekmes uz vidi novērtējumam tika piedāvāti divi alternatīvi abu pievadceļu izvietojuma risinājumi.

Daugavas labajā krastā piedāvātie alternatīvie risinājumi pirmajā variantā trases sākumu no esošās dzelzceļa trases pie SIA "Rīgas firma "Lugaži"" teritorijas Lugažu un Ilzenes ielas krustojumā, tālāk virzoties gar Mazās Vējzaķusalas austrumu daļu, skarot garāžu kooperatīvu teritoriju, šķērsojot Uriekstes ielu un pievedceļa posma beigas pie esošā dzelzceļa tilta pār Sarkandaugavas atteku.

Otrajā variantā trases sākums tāds pats kā pirmajam variantam, bet aiz garāžu kooperatīvu teritorijas tālāk trase atvirzītos uz austrumiem, šķērsotu neapbūvētu teritoriju un Uriekstes ielu un sasniegtu Sarkandaugavas atteku 300 līdz 350 metru uz austrumiem no esošā dzelzceļa tilta pār Sarkandaugavas atteku. Šajā variantā dzelzceļa trase tiktu veidota paralēli un maksimāli pietuvināta plānotajam autoceļam, kas ietvers arī Sarkandaugavas attekas šķērsojumu. Tas ļautu izveidot vienotu transporta koridoru - Ziemeļu šķērsojumu - kravu piegādei Kundziņsalai.

Atbilstoši ziņojumā norādītajam, Sarkandaugavas attekas šķērsojums neietilpst izvērtējamajā projektā.

Daugavas kreisajā krastā piedāvātie alternatīvie risinājumi pirmajā variantā paredz, ka jaunā stacija "Bolderāja 2" tiek izveidota dzelzceļa līnijas posmā starp stacijām "Bolderāja" un "Lāčupe" - aptuveni 2,5 kilometru attālumā no stacijām. Pievedceļš uz Krievu salu tiktu novirzīts no jaunās stacijas ziemeļu robežas aptuveni 2,3 kilometru attālumā no stacijas "Bolderāja", pie Daugavgrīvas šosejas tas šķērsotu Hapaka grāvi pa vienu sliežu ceļu, tālāk šķērsotu Daugavgrīvas šoseju, Beķera grāvi, kā arī aptuveni astoņus meliorācijas grāvjus Spilves pļavās.

Otrais variants Daugavas kreisajam krastam paredz, ka jaunā stacija "Bolderāja 2" tiek izveidota aptuveni 1,7 kilometru attālumā no stacijas "Bolderāja". Pievedceļš uz Krievu salu tiktu novirzīts no jaunās stacijas ziemeļu robežas, šķērsotu Hapaka grāvi un tālāk šķērsotu Daugavgrīvas šoseju, Beķera grāvi, kā arī aptuveni astoņus meliorācijas grāvjus Spilves pļavās.

Galīgais variants tiks izvēlēts, ņemot vērā ietekmes uz vidi novērtējuma gaitā iegūto informāciju, kā arī ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumā un Vides pārraudzības valsts biroja atzinumā par noslēguma ziņojumu ietvertos secinājumus, prasības un rekomendācijas.

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputāti trešdien, izskatot jautājumu par Rīgas Brīvostas apkalpošanai nepieciešamo dzelzceļa staciju un sliežu ceļu rekonstrukciju un šim projektam veikto ietekmes uz vidi novērtējumu, vienojās lēmuma pieņemšanu atlikt.

Domnieki nolēma pilnveidot izskatīšanai iesniegtos dokumentus un pieaicināt detalizētu paskaidrojumu sniegšanai Rīgas domes Satiksmes departamenta un Pilsētas attīstības departamenta speciālistus, kā arī Rīgas Brīvostas un "Latvijas dzelzceļa" pārstāvjus.

"Lai pieņemtu pamatotu lēmumu, nepieciešams saņemt pārliecinošas atbildes uz daudziem būtiskiem jautājumiem. Piemēram, par Buļļu ielas un Slokas ielas pārbrauktuvju rekonstrukciju, ja dzelzceļa noslogojums pieaugs desmitkārtīgi, kā arī ekonomisku pamatojumu jauna dzelzceļa pievada un tilta pār Sarkandaugavas atteku izbūvei, nevis vecā pievada rekonstrukcijai," uzskata Pilsētas attīstības komitejas komitejas priekšsēdētājs Sergejs Zaļetajevs (SC).

Viņš norādīja, ka Rīgas domei "jābūt pārliecinātai, ka, projektu īstenojot, ir ievērotas un līdzsvarotas gan Rīgas Brīvostas, gan "Latvijas dzelzceļa", gan ostai tuvējo rajonu iedzīvotāju intereses". Tāpēc komiteja turpināšot darbu, lai tās pieņemtais lēmums to nodrošinātu.