Mācību darbs notika lekcijas veidā, skaidrojot idejas par izglītības nozīmi karjeras attīstībā. Lai skolēniem parādītu, kādi faktori ietekmē viņu panākumus un izdošanos dzīvē, kur tikai 20% ir zināmu un ticamu faktoru, kamēr pārējie 80% ir nezināmais, Dombrovskis izmantoja modelēšanu. Ministrs to sauca par "kļūdu" - izkāpšanu no komforta zonas, lai jāeksperimentētu, ļautos jaunai pieredzei, pārbaudītu sevi un pieņemtu dzīvei svarīgus lēmumus.

Izglītības un zinātnes ministrs lekcijā uzsvēra, cik svarīgi ir mācīties visu mūžu un būt gataviem izaicinājumiem nākotnē, tajā pašā laikā nepazaudējot sajūtu, ka izglītība un mācīšanās notiek tagad un te. "Tas, ka mēs mācāmies daudzus gadus, automātiski negarantē panākumus. Svarīgi ir tas, ko un kāpēc mēs darām," jauniešiem skaidroja Dombrovskis, kā piemēru minot Bilu Geitsu, kuram varbūt bijusi īsa izglītošanās pieredze, taču viņš ir ļoti daudz sasniedzis. 

Skolēnu secinājumi pēc stundas:

  • Viss ir manās rokās - es atbildu par savu rīcību un tās sekām.
  • Labāk ir tiekties pēc nezināmā, nevis zināmā, lai spētu pilnveidot sevi.
  • Dzīvē jāmēģina viss jaunais, uz ko varbūt pat neuzdrīkstas citi, jo pat no kļūdām mēs mācāmies.