Otro sliežu ceļu posmā Skrīveri-Krustpils par vairāk kā 90 miljoniem eiro (63 miljoni latu) projektēs un būvēs uzņēmumu apvienība, kurā ietilpst Latvijas uzņēmumi "Skonto Būve", BMGS, ACB un "Binders", informē Latvijas Dzelzceļš (LDz).

Janvāra vidū izsludinātajā atklātajā konkursā par otrā sliežu ceļa projektēšanu un būvniecību dzelzceļa posmā Skrīveri-Krustpils LDz saņēma divus piedāvājumus - no Latvijas uzņēmumu apvienības un no uzņēmumu apvienības, kurā piedalās Latvijas firma "TVA Construction" un Krievijas uzņēmums "Kredo".

Otra pretendenta piedāvājumu konkursa komisija noraidīja, jo tehniskais piedāvājums neatbilda konkursa nolikumam.

Līguma kopējā summa ir 92,17 miljoni eiro (64,77 miljoni latu). Līgums ietvers otrā sliežu ceļa posmā Skrīveri-Krustpils tehniskā projekta izstrādi un būvniecību, kas paredz līdz 2013.gadam no Skrīveriem līdz Krustpilij uzbūvēt otru sliežu ceļu, rekonstruēt šī posma stacijas, pieturas un pārbrauktuves, uzbūvēt augstos peronus, kā arī uzbūvēt jaunus tiltus pār Aivieksti un Pērsi. Tāpat projektēs un ierīkos datorizētu dzelzceļa signalizācijas sistēmu, modernizēs telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmas.

LDz norāda, ka pašlaik kopējais kravu pārvadājumu apjoms iecirknī Rīga-Krustpils jau ir sasniedzis 92% no iecirkņa maksimālās caurlaides spējas. Šo iecirkni papildus noslogo arī piepilsētas, vietējā un starptautiskā pasažieru vilcienu kustība.

Projektu finansēs no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda un LDz līdzekļiem. Realizējot projektu, palielināsies vilcienu satiksmes drošība, samazināsies avāriju risks un vides piesārņojums. Kopumā otrā sliežu ceļa izbūve palielinās visa Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora caurlaides spēju un veicinās dzelzceļa konkurētspēju pārvadājumu nozarē, kā arī veicinās tranzīta nozares attīstību Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!