“Rīgas Vagonbūves rūpnīcā” pēc “Baltkrievijas Dzelzceļa” pasūtījuma radīts jauns, komfortabls sešu vagonu pasažieru dīzeļvilciens DR1B, kurā ir kurā ir VIP klases un 1., 2., 3. klases vagoni.
“Tik komfortabls pasažieru dīzeļvilciens Latvijā vēl nav ripojis pa sliedēm. Mūsu konstruktori ir izveidojuši pasažieriem un mašīnistiem patīkamu sešu vagonu vilcienu, norāda RVR valdes priekšsēdētājs Lazars Raizbergs.

Jaunajā vilcienā ir 392 sēdvietas un 1.klases vagona salons aprīkots ar gaisa kondicionieri, regulējamām sēdvietām, individuālo apgaismojumu sēdvietās, televizoriem un video iekārtām, kuru kanālu pārslēgšanas pultis izvietotas sēdekļu rokturos.

VIP klases vagonā ir 1.klases salons un bārs. Turklāt vilciens izcelsies ne tikai ar lielāku komfortu, bet arī ar augstāku drošības līmeni gan pasažieriem, gan mašīnistiem, skaidroja RVR vadītājs.

Vilcienā ir modernizēta arī mašīnista kabīne. Izmantojot plūdlīnijas konstrukciju paplašināta priekšējā stikla zona, līdz ar to arī redzamības loks no kabīnes. Taču pats svarīgākais jauninājums dīzeļvilcienā ir kompleksā lokomotīves drošības iekārta, kas būtiski uzlabo vilcienu kustības drošību, ļaujot uzturēt nepārtrauktus sakarus ar dispečeru.

Jaunais dīzeļvilciens ir pirmais pēdējo četru gadu laikā, kas izgatavots RVR un kādu rūpnīca būtu gatava ražot – līdz pat 20 vilcieniem gadā. Vilciena projektēšana un ražošanas uzsākšana ilgusi desmit mēnešus.

Noslēgtais līgums ar “Baltkrievijas Dzelzceļu” paredz ilgtermiņa sadarbības programmu uz pieciem gadiem. Līdz 2005.gada beigām RVR izgatavos vēl vienu šādu daudz komfortablāku pasažieru dīzeļvilcienu.

Sadarbības programma ar “Baltkrievijas Dzelzceļu” paredz laikā no 2005. – 2009.gadam tālāk attīstīt dažādas konstrukcijas dīzeļvilcienus un piedāvāt ievērojamu vilcienu klāstu “Baltkrievijas Dzelzceļam”, tajā skaitā vilcienus, kas spēj attīstīt ātrumu līdz 140 km stundā.

Jaunā vilciena prezentācija notiks ceturtdien, Rīgas centrālajā dzelzceļa stacijā.

RVR īpašnieki ir “Holdinga Kompānija Felix” (75%) un SIA “Vairogs-K” (25%). 2004.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 10 miljoni latu, 2005.gadā plānots – 12 miljoni latu.

RVR darbojas trīs virzienos: dīzeļvilcienu būvēšana, elektrovilcienu modernizācija un izgatavošana, zemo grīdu tramvaju būvēšana.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!