Lai līdz 2004.gada 1.maijam varētu piemērot atlaides OCTA polisēm, apdrošināšanas kompānija BTA izmantojusi ārzonas firmas starpniecību, jo OCTA likums līdz tam noteicis fiksētu cenu šiem apdrošināšanas pakalpojumiem, piektdien reaģējot uz laikrakstā "Biznes&Baltija" aprakstīto nesaprotamo BTA polišu pārdošanas shēmu, informēja apdrošināšanas kompānijas pārstāvji.
BTA skaidro, ka līdz 2004.gada 1.maijam Latvijā bija spēkā iepriekšējais Obligātās transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) likums, kas noteica fiksētu cenu šim apdrošināšanas produktam.

Tādēļ, lai stingri ievērotu pastāvošo likumdošanu un vienlaikus īstenotu tirgus ekonomikas un brīvās konkurences principus, daudzi Latvijas apdrošinātāji – tostarp BTA – šajā laikā ieviesa OCTA polišu pārdošanu ar ievērojamām atlaidēm, tam radot speciālus mehānismus.

Viens no mehānismiem bija piešķirt atlaides sadarbībā ar starpniecības kompānijām. Laikraksta "Biznes&Baltija" publikācijā minētais "nesaprotamais starpnieks" bija tieši šāda starpnieku kompānija, skaidro apdrošināšanas kompānijas pārstāvji.

BTA skaidro, ka "lielā starpniecības komisijas atlīdzība būtībā ir Latvijas iedzīvotājiem piešķirtā atlaide. Tātad uz jautājumu - kur pazuda BTA miljoni, varam teikt: Latvijas iedzīvotāju kabatās," skaidro apdrošināšanas kompānija.

BTA informē, ka tās darbība tika auditēta, un to arī pārbaudīja Finanšu un kapitāla tirgus komisija, kura nekonstatēja šajā sakarā nekādu finansu pārkāpumu.

Savukārt 2004.gada 1.maija stājās spēkā jauns OCTA likums, kurš jau paredz iespēju atlaižu piešķiršanai, tāpēc vajadzības pēc sarežģītā mehānisma Latvijas apdrošinātājiem vairs nebija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!