Foto: DELFI
Šodien Rīgas Motormuzejā prezentēts 1994.gada izlaiduma mikroautobuss "RAF M2 Stils", kā arī tā sanitārā versija. Otrais no tiem būs apskatāms arī Motormuzeja pastāvīgajā ekspozīcijā. Līdz ar "RAF Roksana" konceptu šie ir pēdējie divi modeļi, kurus izstrādāja kādreiz tik slavenais RAF.

Līdz 1991.gadam RAF bija līderis mikroautobusu un ātrās palīdzības transporta ražošanā, šī tehnika bija pieprasīta kā Padomju Savienībā, tā arī citās sociālistiskajās republikās. Situācija strauji mainījās pēc PSRS sabrukuma. Gan tehniski, gan vizuāli novecojušais modelis "RAF 2203" 90.gadu sākumā vairs nevarēja lepoties ar lielu noieta tirgu, tāpēc rūpnīcas vadība un nodaļu direktori sāka apsvērt, kā labāk adaptēties jaunajā tirgus situācijā. Lēmums bija skaidrs – ar steigu jāizstrādā jauni un moderni modeļi.

Konstruktori piedāvāja vairākus variantus, bet par piemērotāko un modernāko atzina "RAF M2 STILS". Jauno priekšpiedziņas auto aprīkoja ar "GAZ 31" 2,3-litru četrcilindru dzinēju (150 ZS), kuram pastāvēja iespēja uzstādīt arī automātisko pārnesumkārbu.

1994.gadā tika izgatavoti divi "RAF M2 Stils" prototipi, no kuriem viens ir mikroautobuss ar 12 sēdvietām, bet otrs – sanitārais transportlīdzeklis. Auto dizains ir RAF sadarbības kopprojekts ar speciālistiem no Krievijas NAMI institūta.

Lai projekts sekmīgi attīstītos, bija nepieciešami līdzekļi, kuru rūpnīcai nebija. Arī investori novecojušās rūpnīcas attīstībai neatradās. To visu vēl pastiprināja 90.gadu ekonomiskā krīze gan Krievijā, gan Baltijas reģionā, kā rezultātā 1998.gadā rūpnīca bankrotēja.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!