Nesen no mēneša ilgas ekspedīcijas īpaši ekstrēmos apstākļos atgriezās četras "Toyota Hilux" automašīnas. Tās tika izmantotas kā galvenais transportlīdzeklis ap 4600 km garajā ceļā no "Novo Air" bāzes Antarktīdā līdz Dienvidpolam un atpakaļ. Ceļojums tika veikts apstākļos, kad gaisa temperatūra noslīdēja līdz pat mīnus 56°C, bet augstākais punkts virs jūras līmeņa bija 3400m.

Īpaši arktiskajiem apstākļiem pielāgotās "Toyota Hilux" automašīnas tika piešķirtas Indijas Nacionālā Antarktīdas un okeānu pētījuma centra (NCAOR) ekspedīcijas dalībniekiem, kas devās pētīt sniega ķīmisko sastāvu un iegūt zemledus iežu paraugus. No visiem automašīnu modeļiem, kas tika piedāvāti šai ekspedīcijai, "Hilux" tika izvēlēts kā pirmais starp līdzīgajiem. Svarīgākais arguments – 40 gadu garumā pārbaudīta kvalitāte, ilgmūžība un uzticamība pat visekstrēmākajos braukšanas apstākļos.

Auto tehnisko pielāgošanu mēnesi ilgajam braucienam veica Islandes "Arctic Truck" speciālisti. Mašīnas tika aprīkotas ar nelielu pacēlājierīci kravu pacelšanai, dzinēji tika pielāgoti darbināšanai ar "Jet 1A" degvielu, tika pārveidota priekšējā un aizmugurējā balstiekārta, uzstādīta papildu apsildes sistēma un pilnveidota piedziņas sistēma, uzmontētas īpaši liela izmēra riepas ar samazinātu gaisa spiedienu.

NCAOR pārstāvji izvēlējās "Hilux" vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, šis autopat ekstrēmos apstākļos patērē daudz mazāk degvielas. Neraugoties uz to, ka automašīnu dzinēji un papildu apsildes sistēma darbojās nepārtraukti, kopējais degvielas patēriņš tik un tā bija piecas līdz astoņas reizes mazāks nekā kāpurķēžu traktoriem, ko parasti izmanto arktiskajos apstākļos. Tas ievērojami samazināja kopējās degvielas izmaksas (Antarktīdā naftas cena par vienu barelu var sasniegt pat 10 000 USD), turklāt vienīgā degvielas uzpilde bija nepieciešama aptuveni 1500 km attālumā no bāzes vietas. Visiem četriem "Hilux" ar trīslitru "D-4D" dīzeļdzinēju tika izmantota energoefektīvā "Jet 1A" degviela.

Otrkārt, "Hilux" ir teicama kravnesība. "Arctic Truck" speciālistu sagatavotās automašīnas bija ar pašmasu 2,2 tonnas, kravnesību 1,5 tonnas un vilktspēju trīs tonnas, kas ir ievērojami vairāk nekā "Hilux" sērijveida modeļiem Šie rādītāji bija īpaši svarīgi, jo katrā automašīnā tika vestas ekspedīcijas dalībnieku mantas, pētījumiem nepieciešamais aprīkojums,auto rezerves daļas un 1280 litri rezerves degvielas. Visbeidzot, kā ieguvums novērtēts "Hilux" vidējais ātrums, kas ievērojami pārsniedza to, ar kādu pārvietojās iepriekšējās ekspedīcijas izmantojot citus transportlīdzekļus.

Jāatzīmē, ka "Toyota Hilux" automašīnas piedalījušās vairākos ekstrēmos ceļojumos. 2007.gadā tas bija telekompānijas "BBC" pazīstamā raidījuma "Top Gear" veidotāju izaicinājuma pilns brauciens uz Ziemeļpolu vairāk nekā 1000 km garumā. Savukārt cita šī paša raidījuma autoru ekspedīcija, izmantojot īpaši aprīkotu "Hilux", tika veikta uz slaveno vulkānu Eijafjallajekulla Islandē.

Piedāvājam noskatīties video ar ieskatu šajā arktiskajā ekspedīcijā. Spiediet peles klikšķi uz tālāk redzamā attēla, lai aktivizētu video straumējumu!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!