Foto: Arhīva foto
20. gadsimta sākumā transportlīdzekļu revolūcija izpaudās dažādās formās, ņemot vērā, ka tobrīd iztēlei nebiju robežu, kas tad būs īstais un plaši patērētais transportlīdzekļa veids, īpaši samērā īsu distanču mērošanai. Viens no amizantākajiem tā laika izgudrojumiem ir skrituļslidas ar iekšdedzes dzinēju.

Pirmo šādu motorizēto skrituļslidu prototipu ar pusotra zirgspēka jaudu radīja kāds francūzis vēl 1906. gadā, tomēr vēlāk, 1912. gadā, cits inženieris šo dizainu pilnveidoja un to varat redzēt pievienotajos attēlos.

Salīdzinājumā ar pirmo prototipu Mersjēra izstrādātās motorizētās skrituļslidas bija mazāk jaudīgas – tās attīstīja 1,25 ZS, tomēr joprojām spēja sasniegt ātrumu līdz 30 km/h. Ar samērā mazo degvielas tvertni, kas piestiprināta pie braucēja jostas, pietiek, lai mērotu līdz 50 kilometru distanci.

Lai arī šāds pārveidošanās veids nekļuva populārs, mūsdienās tamlīdzīgas skrituļslidas, bet jau ar elektromotoru, nav nekāds brīnums vai retums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!