Foto: Publicitātes foto
Oktobrī Rīgā un lielākajās Latvijas pilsētās norisinājās ikgadējās bezmaksas servisa dienas, kurās tika pārbaudīti 780 automobiļi. Autobraucējiem bija iespēja pārbaudīt viņu spēkratu drošības sistēmu un to elektroapgāžu darbību, lukturus un to regulējumus, kā arī riepu stāvokli.

Gandrīz 60% pārbaudīto automobiļu bija problēmas ar apgaismes ierīcēm, bet 35% nekvalitatīvi darbojās akumulators. Pārbaudēs atklājās, ka vairākums autobraucēju izmanto riepas ar noteikumiem atbilstošu protektora dziļumu, taču daļai automobiļu riepas ir vecas un tādēļ pienācīgi nepilda savu uzdevumu – īpaši šādos nepastāvīgos rudens apstākļos.

"Jāpiebilst, ka noteikumiem atbilstošais minimālais riepas protektora dziļums ir tikai atskaites punkts pie pārbaudes. Mūsu mainīgajā klimatā, kad rudens - ziemas sezonā bieži ir nokrišņi un gaisa temperatūra ir tuvu nulle grādiem, riepām ir īpaša nozīme. Tādēļ ieteicams rūpīgi pārbaudīt riepu stāvokli, pārbaudīt gaisa spiedienu, kā arī īpaša uzmanība jāpievērš protektoram – jo tas dziļāks, jo riepa nodrošina lielāku pretestību akvaplanēšanai," skaidro DBS Autoskolas direktors Jānis Vanks.

"Paturot prātā, ka saķere starp ceļu un automašīnu ir vien četru pastkaršu lielumā, iegādājoties jaunas riepas, jāvēršas pie speciālista, kurš spēs skaidrot apzīmējumus un ieteikt piemērotāko modeli," rekomendē "Bridgestone" pārstāvis Baltijā Intars Vizbulis.

Pasākumos, kuri norisinājās "Statoil" degvielas uzpildes stacijās un pie tirdzniecības centriem Rīgā, bija iespēja uzdot jautājumus kvalificētiem auto aprūpes speciālistiem un saņemt informāciju par mūsdienīgu auto diagnostiku, apkopi un uzturēšanu.

Interesanti, ka vidējais Latvijas autoparka vecums ir 13 gadu, bet vecākais šajās servisa dienās pārbaudītais auto ražots 1987. gadā un tam bija uzstādītas 2000. gada izlaiduma riepas.

"Servisa dienās rosinām autovadītājus aizdomāties, cik kvalitatīvu un atbilstošu aprūpi viņu auto saņem ikdienā. Tēma ir aktuāla katru gadu, jo īpaši iestājoties tumšajam un aukstajam laikam. Joprojām jāsecina, ka ļoti daudziem automobiļiem ir tehniskas nepilnības, ko iespējams skaidrot ar autoparka vidējo vecumu," rezumē Vanks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!