Foto: Publicitātes foto

Franču grupa "PSA Peugeot Citroen" izstrādājusi jauna veida hibrīda spēka agregātu. Tas ieguvis nosaukumu "Hybrid Air" un elektromotora vietā izmanto gaisa sūkni. Šis projekts ir daļa no franču koncerna programmas ar mērķi saviem modeļiem līdz 2020. gadam degvielas patēriņu samazināt līdz diviem litriem uz 100 km.

"Hybrid Air" spēka agregāts apvieno gaisa sūkni, planetāro pārnesumu transmisiju, iekšdedzes dzinēju, hidraulisko motoru un divus balonus ar saspiestu gaisu. Tāpat šim prototipam ir bremžu enerģijas rekuperācijas sistēma, tomēr elektromotora vietā šeit tiek izmantots hidrauliskais sūknis un balonu, kuros uzkrāj un saspiež gaisu.

Tikai ar saspiestu gaisu, nepieslēdzoties benzīna dzinējam, prototips spējīgs braukt ar ātrumu līdz 70 km/h. Intensīvāka paātrinājuma gadījumā pieslēdzas iekšdedzes dzinējs, tomēr būs arī tāds braukšanas režīms, kurā tiek izmantots tikai benzīna motors.

Šāda "Hybrid Air" tehnoloģija automobiļa masu palielinās par 100 kilogramiem. Franči norāda, ka tamlīdzīgu hibrīdu ekonomija būs par 45% labāka nekā tādam pašam automobilim tikai ar benzīna dzinēju.

Pirmie "Hybrid Air" tehnoloģijas hibrīdi sērijveida ražošanā nonāks 2016. gadā. Sākotnēji piedāvās kompaktiem hečbekiem, piemēram, "Peugeot 208" un "Citroen C3", kā arī vieglajam komerctransportam. Gaidāms, ka "Hybrid Air" tehnoloģiju iegūs to modifikāciju spēkrati, kuru benzīna dzinējs attīsta 80 līdz 110 ZS jaudu.

Kā galvenos noieta tirgus "Hybrid Air" tehnoloģijas automobiļiem franči redz Ķīnu un Krieviju.

Ja video neizdodas noskatīties iegultā veidā, aplūkojiet to šeit!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!