Foto: DELFI
Kad 2013. gada vasarā "BMW" prezentēja jaunās, jau trešās paaudzes "X5" apvidus automobili (F15 – rūpnīcas indekss), pat markas entuziasti to sākotnēji uztvēra kā esošā modeļa atjaunināto (t.s. feislifta) versiju, jo vismaz vizuāli tā tikai nedaudz atšķiroties no jau pierastā "X5". Tomēr patiesībā zem šīs evolucionējušā dizaina slēpjas jaunu tehnoloģiju modelis.

Eksterjerā patiešām jaunais "BMW X5" pirmajā acu uzmetienā izskatās pēc nu jau vecā modeļa ar jaunām lampām un lielāku radiatora dekoratīvo režģi. Nekā – trešās un otrās paaudzes modelim nav kopīga neviena virsbūves paneļa – atšķiras ne tikai virsbūves struktūra, bet arī praktiski visi tehniskie mezgli ir jaunas paaudzes. Kopīga ir abiem modeļiem ir vien riteņu garenbāze, kamēr jaunais modelis kopumā kļuvis nedaudz garāks, platāks un zemāks.

Foto: DELFI

Kā jau visu pēdējo laka jaunāko modeļu gadījumā, arī "BMW X5" salīdzinājumā ar priekšteci ir kļuvis ievērojami vieglāks – vidēji par 90 kilogramiem. Tas panākts, atvieglinot virsbūves struktūru, izmantojot stingrāku tēraudu, alumīnija motora pārsegu un plastmasu.

Arī interjerā radikālu izmaiņu nav. Būtiski atšķiras tikai priekšējā paneļa forma, kur multimediju sistēmas ekrāns izskatās kā panelī līdz pusei iesprausts planšetdators. Mērinstrumentu panelis šeit ir digitāls, kas spidometru un tahometru atveido "BMW" markai raksturīgajā klasiskajā stilā.

Foto: DELFI

"DELFI Auto" izmēģināja "BMW X5 xDrive30d" modifikāciju, kas aprīkota ar trīslitru sešcilindru dīzeļdzinēju, kas attīsta 258 zirgspēku jaudu un 560 ņūtonmetru griezes momentu. Tas ir par 13 ZS un 20 Nm vairāk nekā līdzšinējam modelim ar analoģisko motoru. Dzinējs ir sajūgts ar jau pazīstamo astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Jaunais modelis, tāpat kā līdzšinējo paaudžu "BMW X5", joprojām savā vadāmībā ir ļoti tuvu līdzīgu gabarītu vieglajam automobilim. Jā, salīdzinājumā, piemēram, ar sedanu augstāks smaguma centrs liek sevi manīt, fiziku nepiemānīsi, bet "BMW" joprojām ir viens no vispatīkamāk stūrējamajiem apvidus automobiļiem.

Foto: DELFI

Interesanti, ka mūsdienu elektroniskās pārbagātības laikmetā, kad dažādu sistēmu darbības algoritmu dēļ tiek kavēta, piemēram, tūlītēja motora reakcija uz nospiesto elektronisko akseleratora pedāli, jaunais "BMW X5 xDrive30d" ir patīkams pavērsiens veco labo laiku virzienā. Transmisija nav pat jāpārslēdz "Sport" režīmā, lai panāktu vēlamo reakciju (un īpaši – reakcijas laiku!) no motora. Pēdējo aptuveni 10 gadu laikā "BMW" standarta versiju automobiļi to bija kaut kur pazaudējuši. Tāpēc jaunā "BMW X5" gadījumā tas ir patīkams pārsteigums.

"DELFI Auto" izmēģinātajam automobilim bija papildus aprīkojumā par četrarpus tūkstošiem eiro pieejamā adaptīvā balstiekārta "Professional", kurai ir divi darbības režīmi – "Comfort" un "Dynamic". Ar Latvijas tipiskajiem šādi komplektētais "BMW X5" tika godam galā. Tiesa, šai balstiekārtai nav tik gara "vertikālā gājiena" kā, piemēram, "Range Rover Sport", tāpēc pirms lielākiem "pampakiem" braukšanas ātrumu tomēr vajadzēs samazināt.

Foto: DELFI

Jaunais "BMW X5" ir otrās paaudzes modeļa kvalitāšu turpinātājs. Pat septiņus gadus pēc savas debijas līdzšinējais modelis joprojām bija ļoti pieprasīts visos pasaules tirgos. "BMW", ja vien to vēlētos, varētu arī vēl pāris gadus to turpināt ražot, jo pēdējos gados ražošanas apjoms bija krities tikai par kādiem 10% salīdzinājumā ar pirmajiem tā izlaides gadiem. Tas ir ļoti cienīgs rādītājs septiņus gadus vecam modelim.

Jaunā "BMW X5" cena Latvijā ir no 55 800 eiro (ieskaitot PVN) – par šādu cenu var dabūt vienīgo šī modeļa versiju ar aizmugurējo riteņu piedziņu. Savukārt pilnpiedziņas modifikācijas maksā no 63 200 eiro. Dārgākā "BMW X5" versija piedāvājumā šobrīd ir sportiskais "M50d", kas maksā no 89 900 eiro. "DELFI Auto" izmēģinātais "BMW X5 xDrive30d" automobilis ar tajā iekļauto papildus aprīkojumu maksā 95 000 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!