Foto: Publicitātes foto
Septembra pirmajās divās nedēļās Latvijā norisinās plaša mēroga auto pasākums – jaunā "Opel Adam Rocks" prezentācijas pasākums medijiem, kas līdz 16. septembrim Rīgā ik pārdienas pulcēs kopumā ap 700 žurnālistu no 35 Eiropas valstīm. Tik vērienīgam starptautiskajam pasākumam Latviju autoražotāji līdz šim bija izvēlējušies tikai vienu reizi – pirms septiņiem gadiem.

Kā norāda pats autoražotājs, Rīgu un Jūrmalu kā starptautiskā pasākuma norises vietu, kur šim nolūkam nogādāti aptuveni četrdesmit "Opel Adam Rocks" automobiļi, vācu kompānija izvēlējies atbilstoši modeļa pozicionējumam – jaunu vietu un piedzīvojumu atklāšanai. Pēc "Opel" pārstāvju vārdiem, ap 95% viesu no auto un dzīvesstila medijiem iepriekš nav apmeklējuši Latviju.

Foto: Publicitātes foto

Mediju programma ietvaros notika ne tikai jaunā automobiļa izmēģinājuma braucieni Rīgā un tās apkārtnē, bet arī dažādu objektu apmeklējums pasākuma ietvaros – "Sapņu Fabrika", Andrejsala, Vecrīga, restorāns "Bibliotēka N°1" Vērmaņdārzā, kā arī Jūrmala.

"Opel Adam" roks debitēja 2012. gada rudenī. Atšķirībā no dažu citu autoražotāju mazajiem stila modeļiem, piemēram, "Fiat 500", šis "Opel" produkts nav mūsdienu retrospektīva kādam vēsturiskajam modelim. "Opel" jau sākotnēji "Adam" modeli bija iecerējis kā urbāniska dzīvesstila automobili, kas tapis "no baltas lapas", bet apveltīts ar plašām individualizācijas iespējām.

Foto: Publicitātes foto

Šo gandrīz divu gadu laikā "Opel Adam" realizēts jau vairāk nekā 100 tūkstoš vienību. Pamatā tas uzrunā sieviešu auditoriju – aptuveni 70 procenti pircēju ir tieši daiļā dzimuma pārstāves. Ņemot vērā modeļa veiksmi Rietumeiropas tirgū, kā arī vēloties palielināt vīriešu īpatsvaru "Opel Adam" saimes īpašnieku lokā, autoražotājs piedāvājumu papildinājis ar "Rocks" modifikāciju.

"Opel Adam Rocks" modifikāciju autoražotājs pozicionē kā unikālu spēkratu tirgū – 3,75 metrus garajam paaugstinātās pārgājības automobilim ar elektriski atvāžamo "Swing Top" auduma jumtu konkurentu vidū analogu patiešām nav. Automobiļa izstrādē inženieru uzdevums bijis apvienot kompaktus gabarītus, apvidus auto dizaina iezīmes un saglabāt "Opel Adam" raksturīgās plašās individualizācijas iespējas.

Foto: Publicitātes foto

Turklāt "Opel Adam Rocks" no standarta hečbeka atšķiras ne tikai ar plastmasas aizsargiem pa virsbūves perimetru. Tam ir arī dažādas izmaiņas tehnikā, lai arī tas joprojām ir pieejams tikai un vienīgi ar priekšējo riteņu piedziņu. Visupirms jāatzīmē, ka automobilim ir par 15 milimetriem paaugstināts klīrenss, kas "Rocks" versijā sasniedz 14 centimetru. Attiecīgi mainīti arī amortizatori, atsperes un stūres sistēmas regulējums.

Rezultātā panāktais garāks balstiekārtas gājiens nodrošina komfortablāku ceļa nelīdzenumu pārvarēšanu. Pat ar papildus aprīkojumā pieejamajiem 18 collu riteņiem, ar kādiem bija aprīkoti visi uz Rīgu atvestie "Opel Adam Rocks" testa automobiļi, Latvijā tipiskos ceļu negludumus piekare absorbē cienīgi. Standarta "Opel Adam" hečbeks gaitā ir jūtami "cietāks".

Foto: Publicitātes foto

Interjerā no apvidus auto aizgūtajām "ekstrām" ir apsildāmais stūresrats, kas ir ļoti noderīga ietaise, lai ziemā braukšanu nebūtu jāuzsāk cimdos. Tāpat pieejams kalnā braukšanas uzsākšanas elektroniskais asistents "Hill Start Assist". Savukārt pilsētā vai stāvvietā autovadītāja darbu atvieglos podziņa ar uzrakstu "City mode", kas stūres sistēmā būtiski samazina pretestību.

Papildus jau no standarta hečbeka pazīstamajiem 1,2 un 1,4 litru atmosfēriskajiem motoriem ar 70 līdz 100 zirgspēku jaudu, "Opel Adam Rocks" debitē autoražotāja jaunais viena litra trīscilindru turbopūtes motors. Atkarībā no versijas tas attīsta 90 vai 115 zirgspēku, kamēr maksimālais griezes moments abos gadījumos ir vienāds – 170 ņūtonmetru.

Foto: Publicitātes foto

Tieši jaudīgākā viena litra motora versija bija tā, ar kuru bija aprīkoti uz Rīgu atvestie "Opel Adam Rocks". Pēc ražotāja datiem, šāds motors kombinācijā ar modernizēto sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, vidēji patērē 4,5 līdz 5,1 litru uz 100 km. Tomēr reālajos braukšanas apstākļos Latvijā vidējais patēriņš sasniedza septiņus līdz pat astoņus litrus uz 100 km.

Braucot motors ir samērā kluss un ar zemu vibrāciju līmeni. Katrā ziņā – tas neliek manīt, ka zem pārsega ir tikai trīs cilindri, kamēr vēl nemaz tik senos laikos šādas konfigurācijas motori sevi uzreiz nodod salīdzinājumā ar četrcilindru agregātiem. Arī par dinamiku nav jāsūkstās – versijā ar 115 ZS tas automobiļa paātrinājumu līdz 100 km/h nodrošina 9,9 sekundēs. Uz mūsu ceļiem atļautajā braukšanas ātruma diapazonā viena litra turbomotors neliks vilties arī uz šosejas.

Foto: Publicitātes foto

Ja līdz šim Latvijā tika pārdoti tikai pāris "Opel Adam" hečbeki, tad "Rocks" modifikācija noteikti pievērsīs to cilvēku uzmanību, kuri līdz šim šo modeli varbūt tikai izskatīja kā variantu. Paaugstinātās pārgājības versija ir lieliski piemērota Latvijas ceļiem, bet tajā pašā laikā nezaudē šī modeļa stilīgumu.

Visticamāk, arī "Opel Adam Rocks" vairāk uzrunās sieviešu auditoriju, bet šajā ziņā tam vismaz pagaidām Latvijas tirgus apstākļos ir viens trūkums – nav automātiskās pārnesumkārbas. Uz šo repliku "Opel" pārstāvji diplomātiski deva mājienu, ka "ja uzmanīgi sekosiet "Opel" turpmākajiem jaunumiem, drīzumā gūsiet atbildi uz šo jautājumu".

Foto: Publicitātes foto

"Opel Adam Rocks" cena Latvijā ir no 14 900 eiro (ieskaitot PVN), tomēr versija ar jaudīgāko viena litra turbomotoru tā pārsniedz jau 17 tūkstošus eiro.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!