Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Toyota" speciālā pasākumā Lasvegasā oficiāli prezentējusi jaunās paaudzes "Prius" modeli. Ceturtās paaudzes modelis salīdzīnājumā ar priekšteci ir gabarītos lielāks, ietilpīgāks un par 10 procentiem ekonomiskāks.

"Toyota Prius" ir pirmais šīs japāņu markas modelis, kas izgatavots uz modulārās platformas "Toyota New Global Architecture" (TNGA). Jaunā šasija ir par 60 procentiem izturīgāka nekā iepriekšējā un ar zemāku smaguma centru.

Ceturtās paaudzes "Toyota Prius" kopgarums ir 4540 milimetru, platums – 1760 mm; bet augstums – 1470 mm. Tas ir par 60 mm īsāks, par 15 mm platāks un par 20 mm zemāks nekā iepriekšējās paaudzes modelis. Riteņu garenbāze gan palikusi tāda pati – 2700 mm.

Jaunā "Toyota Prius" dizains ieturēts 2014. gadā prezentētā ūdeņraža auto "Toyota Mirai" stilā. Salīdzinājumā ar priekšteci jaunajam "Prius" būtiski atšķiras virsbūves priekšējās un aizmugurējās daļas dizains, kā arī ir principiāli jauns interjers.

Japāņu autoražotājs pagaidām neatklāj detalizētāku informāciju par jaunā "Toyota Prius" tehniskajiem risinājumiem. "Toyota" oficiāli vien atklāj, ka jaunais modelis ir par 10 procentiem ekonomiskāks par priekšteci un ar 40% labāku iekšdedzes dzinēja lietderības koeficientu.

Pēc provizoriskas informācijas, jaunā "Toyota Prius" hibrīda spēka agregāta sastāvā ir 1,8 litru benzīna dzinējs (105 ZS), elektromotors (90 ZS) un jauns akumulatoru komplekts. Hibrīda spēka agregāta kopējā jauda būšot ap 150 ZS. Tāpat tiek mēļots, ka jaunajam modelim būšot arī pilnpiedziņas versija.

Ražošanā Japānā jaunais "Toyota Prius" nonāks vēl līdz šāgada beigām, bet citos pasaules tirgos tas gaidāms 2016. gadā.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!