Foto: DELFI
Pirmdien Rīgā Audi prezentē jaunu modeļus - kompakto krosoveru Q2 un Audi A5 Coupe. Abi jaunie auto pārdošanā Latvijā būs pieejami rudenī. Iepazīties ar jauniem Audi modeļiem autosalonos varēs jau vasarā.

Jaunais Audi Q2 paplašina Q saimi un kalpos kā pilsētas tipa transportlīdzeklis ikdienai un atpūtai. Q2 autovadītāja palīgsistēmas ir aizgūtas no lielāko klašu auto modeļiem. Standartaprīkojumā iekļautā Audi pre sense sistēma, kas priekšā izmanto radaru, lai uztvertu bīstamas situācijas, kas var rasties, kad gājēji vai transportlīdzekļi šķērso automobiļa ceļu. Sistēma brīdina autovadītāju un nepieciešamības gadījumā strauji bremzē, mazā ātrumā apstādinot automobili pavisam. Autovadītājam palīdzēs arī jaunākās paaudzes parkošanās palīgsistēma.

Jaudīgākie TDI un 2,0 l TFSI ir aprīkoti ar quattro pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Patērētāji var izvēlēties arī quattro ar 2,0 l TDI dzinēju ar 110 kW (150 ZS) . Hidrauliskais daudzplākšņu sajūgs ar elektronisko vadību normālos braukšanas apstākļos aizvada griezes momentu uz priekšējiem riteņiem, bet nepieciešamības gadījumā tas var sadalīt griezes momentu starp priekšējo un aizmugurējo asi attiecībā 50:50. Visu riteņu piedziņas funkciju klāstu noslēdz riteņu griezes momenta kontrole, kas ir elektroniskās trajektorijas stabilizācijas kontroles ESC apakšfunkcija.

Q2 pieejami trīs TDI un trīs TFSI dzinēji ar jaudu no 85 kW (116 ZS) līdz 140 kW (190 ZS).

Jaunais Audi A5 Coupe Vācijā tiks laists klajā ar pieciem iespējamiem dzinējiem: diviem TFSI un trīs TDI. Dzinējiem ir ievērojami palielināta jauda: no 140 kW (190 ZS) līdz 210 kW (286 ZS). Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli tā veiktspēja ir par 17% lielāka, bet degvielas patēriņš par 22% mazāks. Visi dzinēji apvieno augstu efektivitāti ar sportisku jaudu un mīkstu gaitu – īpaši abi 3,0 l TDI sešu cilindru dzinēji.

Audi A5 Coupe ir katrai dzinēja versijai pielāgots piedziņas daļas risinājums. Manuālā sešpakāpju pārnesumkārba un septiņpakāpju S tronic pārnesumkārba tiek izmantota ar četru cilindru dzinējiem, kā arī 160 kW (218 ZS) 3,0 l TDI dzinēju ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu. Astoņpakāpju tiptronic transmisija ir paredzēta jaudīgākajam dīzeļdzinējam ar 210 kW (286 ZS) jaudu un S5 dzinējam. Abu dzinēju standartaprīkojumā ir iekļauta quattro visu riteņu piedziņa. Pirmo reizi ir pieejama arī jaunā quattro piedziņa ar ultra tehnoloģiju, ko var kombinēt ar četru cilindru TFSI un TDI dzinējiem ar manuālo pārnesumkārbu.

Jaunums ir elektromehāniskais stūres pastiprinātājs, kas pielāgojas transportlīdzekļa aktuālajam braukšanas ātrumam un nodrošina precīzu atgriezenisko saiti uz ceļa.

A5 Coupe tagad pirmo reizi tiek piedāvāts ar papildaprīkojumā pieejamo Audi virtuālo vadītāja informācijas sistēmu un 12,3 collu TFT ekrānu ar 1440 x 540 pikseļu izšķirtspēju. Kopā ar MMI navigation plus ar 8,3 collu ekrānu viduskonsolē tas veido centrālo informācijas bloku. MMI termināla centrālais punkts ir rotējošā spiedpoga. Tās virsma darbojas kā skārienpanelis. Jaunā balss vadības sistēma, kas ir daudz dabiskāka, var atpazīt balss komandas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!