Ir autobraucēji, kas uzskata sevi par apveltītiem ar sesto maņu un talantu sajust briesmas ar auto vadīšanas procesā tieši neiesaistītām ķermeņa daļām. Tomēr galvenais informācijas avots joprojām ir redze, kura uztver apkārt notiekošo caur automašīnas stikliem, galvenokārt vējstiklu. Tāpēc tam jābūt pēc iespējas tīram no abām pusēm, kā arī atbrīvotam no sniega un apledojuma.

Braucošas automašīnas ar kupenām uz jumta ziemas rītos nav nekas neparasts. Sniega tīrīšana prasa laiku, kura no rīta parasti nav, un augumā mazāki ļaudis dažkārt nemaz nevar aizsniegt savas automašīnas jumtu.

Braukšana ar kupenu uz jumta ir divtik bīstama, jo, automobilim sasilstot, tā var noslīdēt uz vējstikla un aizsegt skatu pašā nepiemērotākajā brīdī – vai, gluži otrādi, uzlidot virsū aizmugurē braucošajam. Jautrs starpgadījums, taču, ja tas atgadās, piemēram, uz Salu tilta, jautrības maz.

Prāvāku un augstāku automašīnu notīrīšanai var iegādāties garākas slotiņas ar izbīdāmu kātu un pagriežamu sukas daļu. Pirms sniega tīrīšanas parasti pieņemts vispirms iedarbināt automašīnu.

Pirms durvju atvēršanas nepieciešams noslaucīt sniegu ap tām. Ja piesalušas gumijas, durvis nevajadzētu lauzt ar varu, bet gan viegli padauzīt pa aplodu. Protams, vislabāk gumijas preventīvi apstrādāt ar silikona zīmuli vai aerosolu.

Tie laimīgie, kuru automašīnām ir priekšējā stikla elektriskā apsilde, tālāk var nelasīt. Šis bezgala noderīgais izstrādājums gan atkausē apledojumu, gan nožāvē mitrumu uz stikla salona pusē. Pārējiem nāksies ķerties pie palīglīdzekļiem.

Ledus skrāpis ziemā ir obligāts, taču gadās rīti, kad tas īsti "neņem". Sevišķi tas raksturīgs ziemas sākumam un beigām, kad ir paaugstināts gaisa mitrums. Šādos gadījumos nav nekā labāka par ledus atkausētāju. Tie pieejami kā aeorosolu, tā smidzinātāju formā, un paveic savu uzdevumu pāris minūtēs. Jāņem vērā, ka atkausētāji ražoti uz spirta bāzes, tāpēc izgarojumi neizbēgami nonāks salonā.

Aukstā un mitrā laikā autovadītāji saskaras ar auto stiklu aizsvīšanu. Tas izskaidrojams ar to, ka salonā pie temperatūras svārstībām veidojas ūdens kondensāts. Lai izvairītos no šādas situācijas, vispirms ieteicams regulāri mainīt salona filtru, taču vēlu novembrī ar to nebūs gana. Papildus iespējams lietot dažādus ķīmiskus līdzekļus, kas novērš automašīnu stiklu un spoguļu aizsvīšanu. Lietojot šos līdzekļus, nepieciešams rūpīgi izlasīt lietošanas instrukciju. Taču galvenais redzamības garants nokrišņu un netīra brauktuves gadījumā ir vējstikla slotiņas un mazgāšanas šķidrums.

Lai nekļūdītos pareizo logu slotiņu pāra izvēlē, autovadītājs var veikt testu. Ja netīrumi no vējstikla tiek notīrīti ar pāris vēzieniem, tas ir pirmais rādītājs, ka slotiņa izgatavota no kvalitatīva materiāla. Un tieši gumija ir vissvarīgākais elements logu slotiņu uzbūvē. Piemēram, "Champion" logu slotiņas tiek ražotas no augstākās kvalitātes gumijas – tā tiek izgatavota pēc unikālas formulas, kas speciāli piemērota tikai logu slotiņām. Lai atšķirtu no viltojumiem, "Champion" slotiņām ir īpašs marķējums.

Tomēr pats svarīgākais fakts, kas jāņem vērā – logu slotiņas jāmaina regulāri, minimums divas reizes gadā, bet nereti pat biežāk, lai tās nesāktu vilkt svītras uz stikla un to neskrāpētu.

Slotiņu mūžu var pagarināt, ziemā tās laiku pa laikam notīrot ar spirtu, vai ziemas apstākļiem paredzēto logu mazgājamo šķidrumu,. Tāpat laiku pa laikam ar šo šķidrumu un tīru salveti var apstrādāt visu mašīnas priekšējo stiklu – tas samazinās apledošanu un uzlabos redzamību.

Ziemas vējstikla šķidruma galvenais uzdevums ir nesasalt pie zemās temperatūras, taču ar to nepietiek – svarīgas ir arī mazgājošās un antialerģiskās īpašības. Pret negaidīti lētiem vējstiklu šķidrumiem vajadzētu izturēties ar aizdomām, sevišķi, ja automašīnā vedat bērnus. Tāpat nedrīkst akli paļauties uz sasalšanas temperatūru, kas norādīta uz iepakojuma. Dažkārt tā var būt augstāka nekā norādīts.

Astoņas kvalitatīva ziemas vējstiklu šķidruma pazīmes:

  1. Ar labu tīrīt spēju – stiklam ir jābūt labi caurskatāmam pēc neliela vējstiklu šķidruma lietošanas. Laba vējstiklu šķidruma sastāvā jābūt piedevai, kas novērš produkta pārāk strauju iztvaikošanu un vējstikla apledošanu lietošanas laikā zemās temperatūrās.
  2. Nekaitīgam vadītāja un pasažieru veselībai – produkta izejviela nedrīkst būt kaitīga, ar likumu aizliegta, kā piemērām metanolspirts. Produkta izejvielai jābūt no kvalitatīvas, ar likumu atļautas izejvielas, kā piemērām bioetilspirts, ar zemu piemaisījumu koncentrāciju. 
  3. Ar patīkamu aromātu – kad smaržvielas tiek izmantotas minimāli, tiek samazināts alerģijas risks. 
  4. Nekaitīgam automašīnai – virsmaktīvās piedevas, kas nodrošina tīrīšanas īpašības, nedrīkst kaitēt virsbūvei, virsbūvju gumijām, auto vējstiklu slotiņām, auto lukturiem u.c. polimēriem.
  5. Nesaturošam kaitīgas izejvielas – piemēram, metilspirts, acetons, IPA, EDTA, fosfāti, amīni un nitrīti, tādējādi produkts nerada kaitējumu videi.
  6. Atbilstošam likumiem – šķidrumam, kuram piemīt pilnīga bionoārdīšanās spēja, kas atbilst ES regulām. 
  7. Pārbaudītam un apstiprinātam dažādos testos – par produkta kvalitāti liecina neatkarīgu testu rezultāti un autorizētu laboratoriju un testu rezultāti vai sertifikāti.
  8. Atpazīstamam – atpazīstamu preču zīmju ražotāji parasti neatļaujas piedāvāt nekvalitatīvu produktu, lai nekaitētu savai reputācijai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!