Foto: Publicitātes foto
Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju (85%) atzīst, ka ideālu atpūtas braucienu pieturvietu raksturo iespēja tajā ieturēt maltīti – paēst siltus ēdienus vai iegādāties kafiju, uzkodas un dzērienus, noskaidrots "Statoil Fuel & Retail Latvia" veiktajā aptaujā. Septņi no 10 respondentiem norāda, ka būtiska ir arī iespēja atpūtas braucienu pauzēs apmeklēt labierīcības un nomazgāt rokas.

Katrs piektais labā pieturvietā vēlas iespēju uzpildīt degvielu vai gāzi savai automašīnai, bet 18% respondentu svarīga ir iespēja tur arī pārnakšņot. Vien 15% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka vēlama ir arī piknika vieta, bet 12% vēlas atpūtas iespējas bērniem. Bērnu izklaides iespēju pieejamība ir salīdzinoši svarīgāka sievietēm (14,3%) un respondentiem vecumā no 25 līdz 44 gadiem (21,4%).

Uzkodas un kafiju vairāk novērtē jaunākā paaudze vecumā no 18 līdz 24 gadiem (44,2%), bet, pieaugot vecumam, tas kļūst mazāk būtiski – tikai 28% iedzīvotāju vecumā virs 55 gadiem tas ir svarīgi.

Līdzīga tendence vērojama arī viedoklī par piknika vietu – maltīti svaigā gaisā vēlas ieturēt katrs piektais 25-34 gadu vecumā, bet tikai katrs desmitais iedzīvotājs vecumā virs 55. Tā vietā katrs otrais šajā vecuma grupā dod priekšroku siltām pusdienām, turklāt gados vecākie vairāk novērtē, ja atpūtas vieta ir ar augstu apkalpošanas kultūru (11%, salīdzinot ar vidēji 8% Latvijā).

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju (60%) šovasar plāno doties atpūtas braucienos ar automašīnu. Gandrīz puse jeb 44% respondentu atzīst, ka apceļos Latviju, 16% aptaujāto šovasar dosies uz kādu no Baltijas valstīm, savukārt 12% ir iecerējuši tālākus braucienus – uz Eiropas valstīm, Krieviju vai citur.

Aptauju veicis pētījumu centrs SKDS 2014. gada jūnijā. Aptaujā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!