Vanšu tilta nobrauciena Vecrīgas pusē ir trīs joslas, no kurām labā nogriežas pa labi. Šo joslu no pārējām atdala nepārtrauktā līnija un uz tās reti kad veidojas sastrēgums. To nevar teikt par pārējām joslām, kas ved uz Kr.Valdemāra ielu. Tā kā - ja jau tu esi iebraucis labajā joslā, proties vien griezties pa labi… Tomēr daži autovadītāji šo labo joslu izmanto, lai apbrauktu sastrēgumu un beigu beigās, spekulējot uz citu autovadītāju pieklājību, mēģinātu iebāzties starp citām mašīnām. Ir tā agresīva braukšana vai nav, neņemos spriest. Bet nekas patīkams tas arī nav.

20.septembra rītā Kr.Valdemāra un Noliktavas ielu krustojumā dežūrēja policijas ekipāža. Skaidrs, ka kāds no viņu apturētajiem būs no šīs "daiļrades" meistariem.

09:29. Nebija ilgi jāgaida. Iepriekš aprakstīto pārkāpumu spoži nodemonstrē Mitsubishi Outlander.

Konkrētajā gadījumā pārkāpti CSN noteikumu panti – 110., 10., 4., 298.11 un 314.16. Šo pārkāpumu buķete autovadītājam var izmaksāt no 50 – 200 latiem.


Rīgā ir vēl dažas vietas, kur regulāri tiekot pārkāpti CSN un autovadītāji demonstrē agresīvu braukšanu. Piemēram, Mārtiņa un Slokas vai Hanzas un Pulkveža Brieža ielu krustojumi. Agresīvu braukšanu nākas novērot, kad autovadītāji, traucoties pa šoseju, strauji maina braukšanas joslas un dara to nepārtraukti. Agresīvu braukšanas stilu nākas redzēt arī pie dzelzceļa pārbrauktuvēm (Rīgā bēdīgi slavenas ir pārbrauktuves Sarkandaugavā vai Liepājas ielā Pārdaugavā. Par to liecina arī tur notiekošo avāriju biežums).

09:38. Nepārtraukto līniju pie Vanšu tilta šķērso Volkswagen Golf.

Vadītājs mēģina paskaidrot, ka pārkāpums drīzāk ir pārpratums. Taču, kā zināms, likums visiem ir viens.

Vēlāk pavaicāju policistiem, kā un cik bieži vadītāji mēģina taisnoties par izdarīto pārkāpumu. "Bieži autovadītāji uzreiz atzīst, ka ir pārkāpuši noteikumus," stāsta policijas inspektors. "Visbiežāk cilvēks godīgi pasaka, ka steidzās un, jā, ir izdarījis pārkāpumu. Šad tad ir bijusi agresīva attieksme, vadītājs pilnībā noliedz savu vainu. Tāpēc ir svarīgi, ka pārkāpums tiek fiksēts ar video kameru, un tie ir reāli pierādījumi. Protams, noteikumi tiek pārkāpti arī gadījumos, kad iemesls ir pilnīgi saprotams, piemēram, ja vadītājs ved kādu uz slimnīcu. Mēs visi esam cilvēki, un saprotam, ka šādas situācijas var gadīties katram. Tas nebūt uzreiz nozīmē sodu."

09:52. Škoda. Izskatās, ka tās vadītājam nepatīk neviens – ne policisti, ne es ar savu foto kameru, ne Valdemāra iela ar visu Latvijas Banku. Arī šis autovadītājs izdarīja to pašu bēdīgi slaveno pārkāpumu. Policisti raksta protokolu. Pēc brīža arī Lexus tiek apturēts par to pašu.

Starpcitu, policijas inspektors atzina, ka nekaunīga braukšana nebūt nav saistāma ar kādu konkrētu auto marku. Tas, ka BMW tiek uzskatīti par biežākajiem noteikumu pārkāpējiem, ir pilnīgi nepamatoti. "Opeļi", "merši", "fordi"… Braukšanas stilu nosaka cilvēks, kas sēž pie stūres.

Tomēr vienu lietu gan autoinspektoram nācās atzīt - nomācošais pārsvars agresīvo braucēju ir vīrieši. Sievietes esot uzmanīgākas. Viņas labāk neriskēs, jo, pirmkārt – tādā veidā viņas apdraud sevi, savu mašīnu un iespējamos pasažierus. Otrkārt – bet ja nu noķer…

09:59. Bēdīgi slaveno nepārtraukto līniju šķērso taksis. Tad tā vadītājs pamana policistus tilta galā un šķērso līniju vēlreiz, tikai šoreiz, lai nogrieztos pa labi un pazustu no visu acīm.

Pusstundas laikā par nekaunīgu braukšanu ceļu policisti aptur četras automašīnas
Foto: Publicitātes foto

Komentē RRP pārstāvis Juris Jančevskis

Šī ir raksturīga situācija, kad transportlīdzekļu vadītāji klaji ignorē citu ceļu satiksmes dalībnieku intereses, kā arī rada traucējumus kopējai transportlīdzekļu plūsmai, tādā veidā neizpildot Ceļu satiksmes noteikumos noteiktas prasības.

VP Rīgas reģiona pārvalde, veicot ceļu satiksmes uzraudzību, periodiski pievērš uzmanību šim ceļa posmam, un konstatējot ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus, transportlīdzekļu vadītāji tiek saukti pie administratīvās atbildības atbilstoši konkrētajai situācijai.

Šī ir tikai viena no vairākām vietām Rīgā, kur regulāri autovadītāji veic šāda veida nekaunīgus manevrus. Tā saucamajā sastrēgumstundu laikā līdzīgi pārkāpumi bieži tiek konstatēti, piemēram, Kronvalda bulvāra un Muitas ielas krustojumā vai Daugavgrīvas un Ūdens ielu krustojumā.

Jāatceras, ka, apbraucot sastrēgumu, nereti autovadītāji izraisa ceļu satiksmes negadījumus. Ceļu satiksmē bieži sevi attaisno princips lēnāk brauksi – tālāk tiksi. Jo administratīvā protokola noformēšana prasīs tās minūtes, kuru laikā būtu bijis iespējams izbraukt sastrēgumu, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus, taču negadījuma gadījumā sastrēgums kļūs vēl lielāks, jo uz brīdi būs traucēta satiksme. Tomēr diemžēl tie vadītāji, kuriem ir jāsteidzas, ne vienmēr aizdomājas par iespējamām negatīvajām sekām.