Izskats
Līdzīgi kā lielākie Chevrolet brāļi (Lacetti, Nubira), arī mazauto Kalos/Aveo tapis ItalDesign darbnīcā Turīnā paša maestro Džordžeto Džudžāro uzraudzībā. Jāatzīst, ka itāliešu māksliniekiem izdevies izpildīt savu uzdevumu, proti, mazā hečbeka austrumniecisko izcelsmi (nav noslēpums, ka automobiļi tiek būvēti Korejā) nomaskēt zem stilīga, diezgan kosmopolītiska dizainiskā meikapa. Nevar apgalvot, ka Aveo izskats būtu spilgti atraktīvs, taču visādā ziņā tā kompaktais vienapjoma siluets ir glīts, harmonisks un, šķiet, emocionāli atvērts. Šķelmīgais priekšējo starmešu skatiens pauž korejisku labdabību, savukārt spožais krusts dekoratīvās radiatora restes centrā nepārprotami norāda, ka šis vairs nav Daewoo, bet gan plašās Chevrolet ģimenes loceklis.
No vecākā brāļa – piecdurvnieka Aveo – trīsdurvju versija atšķiras ar nedaudz modificētiem buferiem, platākām riteņu arkām un dinamiski izliektu jumta līniju (kā arī, protams, durvju skaitu). Taču NEXT novērtēja, ka šīs visnotaļ maznozīmīgās un grūti pamanāmās nianses nepavisam nepiešķir automobilim kādu īpašu sportiskumu.
Salonā
Interjers ir gaišs, plašs un diezgan bezpersonisks. Tiesa, par piederību pie ģimenes atgādina no lielākā radinieka Lacetti aizlienētā četrspieķu stūre ar iepresētu Chevrolet logotipu centrā. Nav nekāds pārsteigums, ka šādas cenas/kvalitātes kategorijas mašīnas salona paneļu apdarei izmantota vienkārša plastmasa, taču ir zināma māksla ar soft-look faktūras palīdzību noslēpt lētumu, un jāatzīst, ka Aveo salona veidotājiem tas diezgan veiksmīgi izdevies.
Priekšējā panelī dominē apaļās formas: ne tikai stūre un mērpulksteņu skalas, bet arī širmītis virs tām, četras ventilācijas sprauslas, klimata regulācijas grozāmpogas un citi taustiņi viduskonsolē, pat abas galvenās regulācijas pogas uzsvērti četrkantīgā Blaupunkt audiocentra fasādē papildina šo savdabīgo apalīšu ansambli.
Protams, trīsdurvju automobili izvēlas galvenokārt ļaudis, kas apzinās, ka lielāko ceļa daļu mēros vienatnē vai divatā, tomēr Aveo apjomīgajā salonā ir arī visnotaļ funkcionāla aizmugurējo sēdekļu rinda. Nu labi, reāli izvērtējot, tur nav trīs pilnizmēra vietas, bet tikai divarpus... Toties divi pieauguši pasažieri otrās rindas dīvāniņā var iekārtoties relatīvi ērti – ir daudz gaisa galvas un plecu apvidū, kā arī pietiekami vietas kājām. Samērā plašā durvju aila atvieglo iekļūšanu salonā. Durvju vērtnes augšējais stūris ir noapaļots, tādējādi mazinot risku ceļabiedriem, kam liksiet salīkušiem vingrot iekšā/ārā otrajā sēdekļu rindā, sāpīgi sabadīties ar durvīm.
Bagāžnieks ir neliels, taču gana ērts. Tajā līdzās ievietojas divas palielas ceļojuma somas, bet ikdienišķu iepirkumu saiņiem vietas būs atlikām.
Vadītāja vietā
Chevrolet Aveo vadītāja vieta ir vienkārša un bez sevišķām pretenzijām. Sēdeklis šķiet tāds parasts – plakans, ar diezgan formālu sānu noturību, taču kvalitatīvi apdarināts. Elementāras regulācijas iespējas (ir arī sēdvietas augstuma regulācija) ļauj pieregulēt apmierinošu vadības pozu. Atkarībā no vajadzības augstumā pieregulējama arī stūre. Situācijas pārskatāmība ir uzlabojusies uz paplatināto sānu durvju rēķina, jo centrālais statnis trīsdurvju versijā pakāpies teju vai sprīdi atpakaļ.
Chevrolet pārstāvji apgalvo, ka viņi neliek cilvēkam maksāt par lietām, kas tiem ikdienā nav patiešām vajadzīgas. Tāpēc arī Aveo vadības pultī nav nekādu elektronisku pārgudrību, tā ir tikpat askētiski aprīkota kā divdesmit gadus vecam VW Polo. Priekšējais panelis pat šķiet tāds papliks, bet tukšumu var aizpildīt ar kādu uzlīmi, piemēram, fasten your seat belts... Pirmoreiz iesēžoties Aveo pilota vietā, nav vajadzīga nekāda speciāla adaptācija: sajūgs, pirmais pārnesums, un – uz priekšu. Auto vadība izrādās gandrīz instinktīvi pierasta.
Mērinstrumentu panelī līdzās novietoti divi lieli apaļi logi. Viena dziļumā ievietots spidometrs, otrā kopā sakombinēti tahometrs, termometrs un degvielas līmeņa rādītājs. Visi mērinstrumentu rādījumi ir saprotami un ērti lasāmi.
Gaitā
Chevrolet Aveo dzinēju gammā ir divi – 1,2 l/72 ZS un 1,4 l/94 ZS – benzīna motori. Lielākais no tiem, kāds bija nodots NEXT eksperta rīcībā, ir vareni jestrs, tas griežas kā šujmašīna, itin viegli ļaujot sasniegt maksimālos apgriezienus. Tas mazajam auto nodrošina visnotaļ dinamisku ieskrējienu, tiesa, tuvojoties četru tūkstošu apgriezienu robežai, iepriekš tikpat kā nemanāmais dzinējs kļūst paskaļš.
Tomēr jāatzīst: tāpat kā dizainā, arī auto vadāmībā sportiskuma ir pamaz. Motora dzirkstošo azartu mazina diezgan zobainais pārnesumu slēgšanas mehānisms, turklāt dinamiskās līkumu kaskādēs atklājas, ka Aveo balstiekārta ir pamīksta, proti, nav paredzēta šādām aktīvām slodzēm, un arī vadības precizitātes ziņā tas piekāpjas savas klases līderiem Honda Jazz un Ford Fiesta. Šie trūkumi gan kļūst nebūtiski pilsētas režīmā, kad auto gaita ir komfortabla, stūres pastiprinātājs nodrošina vieglu vadāmību un lielisku manevrētspēju ielu labirintos, bremzes ir asas un prognozējamas. Starp citu, Aveo vienīgā elektroniskā drošības ierīce ir bremžu antibloķēšanas sistēma (ABS).
Secinājumi
Aveo trīsdurvju versiju nevar ieskaitīt sportistu kategorijā, taču tas noteikti varētu būt visnotaļ funkcionāls transporta līdzeklis studentiem un namamātēm (protams, tiem, kuri var tādu iegādāties). It kā jau nav pamata uztraukties par korejiešu tehnikas uzticamību, taču jārēķinās: ja kaut kas atgadās, iespējamas problēmas ar rezerves daļu piegādi.
Konkurence
Hyundai Getz
Hyundai mazulim Getz ir nedaudz agresīvāks dizains, taču ļaužu uzmanības lokā tas nonācis, pateicoties galvenokārt vietējā pārstāvja ļoti aktīvai reklāmas un mārketinga politikai. Viens no spēcīgākajiem Getz argumentiem ir tā pievilcīgā cena.
Vērtējums
Dizains un kvalitāte | 7 |
Tehniskais izpildījums | 7 |
Vadītāja vieta | 6 |
Komforts un aprīkojums | 6 |
Cena | 7 |
Kopējais | 7 |
Chevrolet Aveo 1,2i
Virsbūves tips | Piecdurvju hečbeks |
Vietu skaits | 5 |
Pašmasa (kg) | 1045 |
Gabarīti (garums, platums, augstums; mm) | 3880 x 1670 x 1495 |
Riteņu bāze (mm) | 2480 |
Klīrenss (mm) | 145 |
Bagāžnieka tilpums* (l) | 220/980 |
Degvielas bāka (l) | 45 |
Dzinējs | Četrcilindru, benzīna |
Darba tilpums (cm3) | 1399 |
Vārstu skaits | 16 |
Maksimālā jauda (ZS/apgr. min-1) | 94/6200 |
Maksimālais griezes moments (Nm/apgr. min-1) | 130/3400 |
Pārnesumkārba | Manuālā, piecpakāpju |
Piedziņas tips | Priekšējo riteņu |
Maksimālais ātrums (km/h) | 176 |
Dinamika 0 – 100 km/h (s) | 11,1 |
Vidējais degvielas patēriņš (l/100 km) | 7,1 |
Garantija | 3 gadi vai 100 000 km |
Bāzes cena (Ls) | 6’200 |
* Piecu sēdvietu variantā/ar saliktiem otrās rindas sēdekļiem.
Par piedāvātajām auto testa iespējām pateicamies General Motors Europe.