Lūkojoties uz BMW 7. sērijas laineri, prātā nāk jēdzieni bagātība, greznība, respekts, cieņa... Negribētos to saukt par skaistu, tomēr auto saista uzmanību ar saviem iespaidīgajiem izmēriem un enerģisko izskatu.
MW 750Li

Izskats

BMW 7. sērijas sedana 4. paaudzes (E65) ierašanās pirms trim gadiem izraisīja visnotaļ skaļu rezonansi. Salīdzinājumā ar atlētisko un vienlaikus solīdo priekšgājēju jaunā flagmaņa stūrainais, agresīvais tēls ļaudīm šķita pārlieku izaicinošs, bet radikālāk noskaņotie bavāriešu cienītāji, tostarp vairāki autoritatīvi spēkratu preses izdevumi, pat aicināja par šo māksliniecisko izlēcienu (neveiksmi!) atlaist no darba BMW galveno dizaineri Krisu Beglu. Taču, kā saka, laiks dziedē visas brūces... Tagad, kad pasaule, pacietīgi klusu ciešot, ir akceptējusi 1. sērijas mazuli, kā arī 6., 5. un 3. sērijas modeļus, kas arī veidoti Bengla stilā, E65 jau šķiet pavisam ikdienišķs un pierasts.

Tomēr jūtams, ka sabiedrības kritika ir sasniegusi ražotāja dzirdīgās ausis, jo jaunākā, nule prezentētā 7. sērijas modifikācija padarīta vizuāli izsmalcinātāka un nedaudz atturīgāka; pazudis izbrīns priekšējo lukturu acu skatienā un oranžās pagriezienu rādītāju uzacis, vienkāršota iepriekš pārspīlēti avangardistiskā auto aizmugures daļa, izmainīts buferu dizains.

Salonā

BMW interjers savā ergonomiskajā sakārtotībā izskatās ne mazāk stilīgs kā āriene. Gaiši, patīkamas faktūras materiāli, uzsvērti pareizas formas; visas pazīmes, fona smaržu ieskaitot, liecina par augstu apdares kvalitāti. Gaiša koka dekoratīvie panelīši piešķir salonam izsmalcinātu šarmu, savukārt metāliskās detaļas vadības pultī – tehnoloģisku lietišķu noskaņu.

Septītās sērijas BMW ir liels automobilis. Jau standarta versijā tam ir visnotaļ ietilpīgs salons, bet limuzīna variantā (ar indeksu L pie modeļa numura tiek apzīmēta versija ar pagarinātu riteņu bāzi) vietas ir pārpārēm. Atverot platās aizmugurējās durvis, pārsteidz kungu nodalījuma plašums. Tas gan nav jāsaprot tradicionālajā izpratnē, proti, ka šeit varētu sēdēt trijatā vai pat saspiesties četri... Nepavisam ne, otrās rindas dīvānā paredzētas divas luksusa klases sēdvietas, kuras vienu no otras atdala masīvs elkoņu balsts. Katram sēdeklim ir savas neatkarīgas elektroregulācijas iespējas: atkarībā no vajadzības iespējams mainīt sēdvirsmas slīpumu, atzveltnes leņķi, pagalvja augstumu. Ja aizmugurējais pasažieris sagribēs izstaipīt kājas, viņam ir iespēja no pults, kas izvietota elkoņu balsta sānos, bīdīt arī priekšējo krēslu. Sēdekļiem ir ne tikai apsildes un ventilācijas, bet arī masāžas režīms; par braucēju labsajūtu rūpējas atsevišķs kondicionieris. Lai kungus nenogurdinātu saules stari, aizmugurējam un durvju logiem ierīkoti puscaurspīdīgi elektriski paceļami aizvariņi. Starp sēdekļu atzveltnēm atrodas slēgta izotermiskā kaste atdzesētu dzēriena pudeļu uzglabāšanai. Zem elkoņu balsta polsterētā vāka paslēpts fiksētais-mobilais telefons. Kamēr vadītājs brauciena laikā seko GPS takuziņa norādēm vai klausās radio, aizmugurējie pasažieri savā monitorā, kas iekārtots starp priekšējo sēdekļu atzveltnēm, var skatīties televizoru (starp citu, jaunajā BMW multimediju sistēmā ietilpst DVB-T ciparu uztvērējs) vai baudīt DVD ierakstus.

Šeit ir padomāts arī par to, ka kungiem neklājas sevi nomocīt ar durvju ciršanu, tās ir tikai jāpiever, bet pēc tam vērtne automātiski tiek pievilkta ciet.

Vadītāja vietā

Pateicoties i-Drive multimediju sistēmas atslogotajam panelim, 7. sērijas lainera vadības pults šķiet stipri vienkārša un viegli pārskatāma. Pirmajā brīdī pat šķiet, ka te kaut kā trūkst... Nu kā tad – uz centrālās konsoles tradicionālajā vietā nav ārtumpārslēga sviras, bet kā centrālais elements – elkoņu balsta galā, novietota labajai rokai pa ķērienam – lepni sēž lielā, apaļā i-Drive kursorsvira. Savukārt automātiskās transmisijas selektors kā visai neuzkrītoša alumīnija sviriņa atrodas labajā pusē aiz stūres blakus logu tīrītāju režīmu pārslēdzējam.

Būtiskākā novitāte BMW salonā ir jaunā trīsspieķu multifunkcionālā stūre – glīta un parocīga, ar plašām elektoregulācijas iespējām gan augstumā, gan dziļumā. Nelielu sportisku akcentu (limuzīnam!) piešķir četrkantīgie pārnesumu manuālās slēgšanas taustiņi abās pusēs uz stūres aploces.

Zināmu revīziju pārdzīvojusi iepriekš daudz kritizētā i-Drive multimediju vadības sistēma. Jauna saskarnes grafika nedaudz atvieglo orientāciju sazarotajā izvēlnē, turklāt tagad ieviesta atkāpšanās iespēja, proti, blakus lielajai apaļajai kursorsvirai parādījies taustiņš ar uzrakstu Menu, kas ļauj vienkārši atgriezties virtuālā labirinta sākumā.

Gaitā

Kaut arī 7. sērijas BMW ir liels un smags auto, perfektais izsvarojums, adaptīvā piekare un precīzas darbības transmisija ļauj braucējam visā pilnībā izbaudīt jaunā pieclitrīgā dzinēja azartisko dabu, bet astoņu stabuļu sulīgo baritonu nespēj noslāpēt pat lieliskā skaņas izolācija. Motors nodrošina automobilim fantastisku dinamiku, kas ātri vien liek aizmirst par tā solīdajiem izmēriem, turklāt ražotājs nemaz neslēpj, ka komforta apsvērumu dēļ apzināti palēnināta sešpakāpju automāta dedzība.

Jaunajā versijā šasija aprīkota ar elektroniski kontrolējamiem pneimatiskajiem amortizatoriem, kas nodrošina līganu gaitu, kā arī rūpējas par pastāvīga klīrensa noturēšanu neatkarīgi no noslodzes un Dynamic Drive adaptīvo gaitas stabilizācijas sistēmu, kas novērš mašīnas šķiebšanos asos pagriezienos. Vadītājs var izvēlēties piekarei komforta, automātisko (kad elektronika pati pieregulē amortizatoru optimālo stingrību) vai sporta darba režīmu. Būtībā 7. sērijas laineris tieši tāpat kā mazākie BMW brāļi ir tipisks Drivers car – dinamisks, uz ceļa stabils kā pletīzeris, ar apskaužami precīzu vadāmību un fantastisku noturību līkumos.

Secinājumi

Delikātas dizainiskās izmaiņas it kā padarījušas BMW 7. sēriju ikdienišķāku, taču tas ir nepārprotams reveranss solīduma virzienā. Savukārt solīdums prestiža klasē noteikti tiek vērtēts augstāk nekā lecīga ārišķība.

Konkurence
Mercedes-Benz S klase

Mercedes-Benz flagmanis tradicionāli ir viens no iekārojamākajiem prestiža klases automobiļiem pasaulē. Tas izskatās iespaidīgs, ir viegli braucams, turklāt sniedz labsajūtu gan sēdošajam pie stūres, gan pasažierim aizmugurējā sēdeklī.

Vērtējums

Dizains un kvalitāte9
Tehniskais izpildījums10
Vadītāja vieta9
Komforts un aprīkojums9
Cena/kvalitāte7
Kopējais9

Tehniskie parametri

 BMW 750Li
Virsbūves tipsČetrdurvju sedans
Vietu skaits4/5
Gabarīti (garums, platums, augstums; mm)5179 x 1902 x 1484
Riteņu bāze (mm)3128
Klīrenss (mm)135
Pašmasa (kg)2025
Bagāžnieka tilpums (l)*500
Degvielas bāka (l)88
DzinējsAstoņcilindru (V8), benzīna
Darba tilpums (cm3)4799
Vārstu skaits32
Maksimālā jauda (ZS/apgr. min-1)367/6300
Maksimālais griezes moments (Nm/apgr. min-1)490/3400
PārnesumkārbaAutomātiskā, sešpakāpju
Piedziņas tipsAizmugurējo riteņu
Maksimālais ātrums (km/h)250*
Dinamika 0 – 100 km/h (s)6,0
Vidējais degvielas patēriņš (l/100 km)11,4
Garantija2 gadi bez nobraukuma ierobežojuma
Aptuvenā bāzes cena (Ls)60 000

* Elektroniski ierobežots

Par piedāvātajām auto testa iespējām pateicamies firmai Mikas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!