Pēc nepilnām četrām pie jaunā "BMW" 5.sērijas sedana stūres pavadītām stundām, mani smaidot uzrunā "BMW" oficiālā dīlera PR menedžere Diāna: "Nu, kā patika?". Tobrīd spēju atbildēt vien šādi: "Mazāk nekā četras stundas šādas klases bagātīgi aprīkota auto iepazīšanai ir spīdzināšana."

Foto galerija

"BMW", īpaši jau sākot ar 5.sēriju, ir jābauda kā zemenes ar putukrējumu, nevis stūrējot jāseko pulkstenim, lai nepārtērētu atvēlēto laika sprīdi. Taču iepriekšējā nedēļā, īsi pirms oficiālā prezentācijas pasākuma, jauno "odziņu" nobaudīt kāro kolēģu-žurnālistu blīvajā grafikā, ilgāk iespraukties nebija kur. Šonedēļ, krīzes uzspiestā taupības režīma dēļ, uz pagaidām vienīgo demo "piecinieku" garā rindā jau stāv potenciālie pircēji. Abās nometnēs interese ir liela.

Testa "BMW 535i" papildaprīkojuma vērtība vien sasniedza 29 754 eiro. Divu normālas komplektācijas ierindas kompaktauto cenu! Pavisam "Space Grey" tonī krāsotā auto kopējā cena bija 82 704 eiro. Salonā, kas jaunajam "piecītim" ir gandrīz tāds pats kā luksusa 7.sērijai, ir vismaz ap 70 kloķīši, podziņas un slēdzīši. Ja vidēji katram veltītu mazāk par minūti, pirmā testa stunda jau būtu cauri. Ļoti daudz kam pietrūka laiks, tāpēc virsrakstā ierastā "DELFI Auto" izmēģina vietā šoreiz rakstu iemēģina. Tomēr par pamatlietām viedoklis ir.

Jauns dizainers, jauni akcenti

Vizuālais tēls, kā allaž, ir subjektīvākā un attiecīgi medaļas strīdīgākā puse. Mūsdienās ļoti ātri brauc daudzi auto, taču "BMW" arvien ir izcēlies ne vien ar pliku ātrumu, bet ar izteiktu rakstura sportiskumu, ko daiļrunīgi ilustrē izskats. Tagadējā "BMW Group" dizaina burvju pavēlnieka Adriana van Hoidonka sacītais: "Ja automašīna neizskatās dinamiska, kā lai mēs noticam, ka tā brauc dinamiski?", var kalpot kā moto ikvienam, kas ķeras pie zīmuļa, lai uzzīmētu "BMW".

Dinamikas valoda izskatā īpaši aktuāla ir izteikti maziem auto, kā arī, sākot ar izmēros un svarā prāvo biznesklasi (uz speciāliem sporta vai ielas sporta auto teiktais neattiecas). Gandrīz 17 gadus "BMW" nostrādājušais harizmātiskais amerikānis Kriss Bengls par iepriekšējo 7.sēriju uzslavu vietā bieži dabūja pa muguru, bet par aizejošo 5.sēriju, šķiet, lamāts netika. Bengls no "BMW" ir atvadījies un abām jaunās paaudzes mašīnām katrai ir savs krustēvs.

Bengla slaidā 5.sērija kopumā ir gan dinamisks, gan skaists auto, ko izceļ krāšņi akcenti, īpaši jau optika. Taču, ejot tam apkārt, dažos skatpunktos var noķert formu mirkļa vājumu. Tādu retumis pamanāmu un īsu neveiklību, gluži kā NBA melnādainajiem centra spēlētājiem, kas kopumā ir daudz atlētiskāki, nekā baltie maikstes. Līdz šim faktiski nepazīstamā poļa Jaceka Frolika zīmētā virsbūve ir mazliet noapaļotāka, arī maķenīt druknāka, bet kopumā tik un tā dinamikas pilna. Turklāt neveiklus rakursus, kas atklātu kaut mazliet samocītas līnijas, atrast, šķiet, neizdodas. Arī jaunā optika ir skaista, taču iepriekšējā man patīk labāk.

Bengla mašīnai ir izteiksmīgākas detaļas. Savukārt, Frolikam, manuprāt, ir izdevies radīt proporcionālāku auto koptēlu. Tiesa, priekšdaļai ir izteikta līdzība ar 7.sēriju un 6.sērijas kupeju.

Starpšķiru elements

Varbūt līdzība ar 7.sēriju gan eksterjerā, gan jo īpaši interjerā pat ir apzināta un domāta kā speciāla zīme "no augšas". Lūk, šis "piecinieks" nav tāds kā iepriekšējie, bet gan ar "plus" zīmi.

Daudziem gan jau vairs nebūs jaunums, ka pirmoreiz "BMW" vēsturē 7. un 5.sērija ir būvēta uz vienas un tās pašas platformas (tā būs arī nākamajai 6.sērijai). Attiecībā uz "sešnieku" šis fakts pat liekas loģisks – galu galā luksus kupeja un kabriolets. Taču 5.sērija līdz šim ieturēja subordināciju.

Tagad par distances ieturēšanu var runāt tikai izmēru atšķirības un pieejamo motoru izpratnē. Kad sāc pārlūkot aprīkojuma iespējas, ienāk prātā, ka uz abiem augstākās klases "BMW" sedaniem varētu pārvākties dzīvot. Kā tik tur nav! Klimats katrā sēdeklī var būt atšķirīgs, gluži kā izolētās istabās. Stacionārs telefons, televizori, izmeklēts mūzikas centrs, spēļu konsoļu pieslēgšanās iespējas, galdiņi un "leduskapis". Trūkst vienīgi ar malku kurināma kamīna un dīvāni labai gulēšanai tomēr nav piemēroti.

Nu labi, jokus pie malas! Šādiem auto nav vieta pie veco projektu daudzstāvenēm un saimniekam ne prātā nenāks mans iepriekšējās rindkopas skečs, jo mājās viņam ir kamīns "Dacia" vērtībā. Aizmirstot kā absurdus un kroplus celtnieku "X5" gadījumus, atzīsim galu galā, ka esam jau diezgan nopietna biznesa līmenī.

Lielajam biznesam atbilstošā 7.sērija sākas virs 80 tūkstošiem eiro. Taču tagad ļoti daudz no šā augstākā līmeņa var nopirkt par zemāku cenu. Fakts, ka 5.sērijā ir daudz no lielākā brāļa aizgūtu detaļu un tehnoloģiju. Tas neattiecas tikai uz komforta un drošības aprīkojumu. Unificētas ir piekares, stūres iekārta, virsbūves komponenti un transmisijas.

Jaunā 5.sērija salīdzinājumā ar priekšgājēju ir par 5,8 cm garāka, 1,4 cm platāka, bet riteņu garenbāze ir pastiepusies par veseliem 8 cm. Metru un 75 cm garš vadītājs, atbīdot savu sēdekli līdz galam atpakaļ, ne vairs pedāļus aizsniegt nevar un stūrei īsti klāt netiek. Tanī pat laikā aizmugurē ceļgalus nespiež 1,85 m garam vīram. 7.sērija tomēr ir jūtami lielāka un arī ietilpīgāka. Tiešie konkurenti "Audi A6", E klases "Mercedes" un "Lexus GS" ir ar mazliet īsāku garenbāzi un no saviem flagmaņiem stāv nedaudz tālāk arī tehnoloģiski.

Premium sedanu izmēri (mm)

 GarenbāzeGarumsPlatums Augstums
BMW 5.sērija2968489918601464
Mercedes E klase2874486818541471
Audi A62843492718551459
Lexus GS2850485018201430

Raksturs mazliet mainījies

Iemēģinātais "BMW 535i" ar 3,0 l "TwinPower Turbo" benzīna motoru ir otrs dārgākais un niknākais sērijas automobilis. 306 zirgspēki un 400 Nm griezes moments! Daži mirkļi un ģimenisko izmēru sedans pa grubuļaino asfaltu Ērgļu virzienā jau lido ar ātrumu 100 km/h. Tieši tā, sajūta, ka lido pus sprīdi virs nelīdzenā ceļa, nevis joņo pa to. Masīvās daudzsviru piekares augstprātīgā nevērībā sagremo viļņus un bedres, kas prastākas raudzes spēkratiem liktu drebināties kā drudzī un saimnieka sirdij sažņaugties žēlabās. Jaunā astoņu pārnesumu automātiskā transmisija ("Mercedes" analogam ir "tikai" septiņi) strādā kā Šveices pulkstenis – precīzi un ļoti ātri. Motors zvērā ceļ jau no pavisam viegla uzminiena akseleratora pedālim. Vēlāk izlasu, ka visi 400 Nm ar pilnu sparu auto dzen jau no 1200 apgriezieniem un šī vētra sāk pieklust tikai virs 5000. Divu pilnu apgriezienu "īsajai" stūrei riteņi klausa, kā iedresēti aizjūga zirgi. Mazliet pamēģinu slalomu. Diagonālās šķiebšanās faktiski nav, bet man un blakussēdētājam gāzelēties neļauj teicami pieguļoši sēdekļi, kam vēl ir arī elektriski ieslēdzama papildu stingrāka atbalsta funkcija. Šķiet, perfekti!

Tā tam arī bija jābūt, jo braucu ar prestižu "BMW". Tikai gaitas komforta līmenis uz nelīdzenā un vietām bedrainā asfalta bija kādu iedaļu augstāks nekā gaidīju. Iepriekšējā 5.sērija tomēr tik maigi nevizināja. Testa auto dinamiskās amortizācijas sistēmu ar četriem režīmiem nopietnāk patestēt nebija kad, tāpat kā daudz ko citu. Braucot daudz prātot un kaut pusi no bagātā aprīkojuma izmēģināt arī laika nebija. Tagad rakstot domāju, interesanti, cik ilgi šī balstiekārta spēj būt tik imūna pret mūsu ceļu nejēdzībām?

Ar Vladislava Šlegelmilha atļauju aizvedu "BMW 535i" uz "333" kartinga trasi. Gribējās kaut mazliet paslidināties, padelverēties, jo DSC stabilizācijas sistēma ir atslēdzama. Pavasarīgā saulīte tomēr tikai vietām bija atsegusi asfaltu, līkloču lauvastiesu klāja piebraukta sniega kārta. Lieliski!

Sāku ar ieslēgtām aktīvās drošības sistēmām. Tikko ganāmpulks "norauj" aizmugures riteņus mazliet uz sāniem, DSC pļauj liekos zirgus kā zāli, bet atlikušos dzen atpakaļ aplokā. Pat uz sniega cītīgi dara savu darbu. Proti, izskaitļojusi potenciālas briesmas, cenšas glābt dzīvības. Delete to DSC, mēs neesam uz ielas, bet tukšā poligonā! Nu gan "piecītis" piesit ar asti, jāspēj tik ķert, jo sniegam riepas nav tās īstākās, bet jaudas atliektiem galiem. Kādā sniega "plikākā" pagriezienā, kur varu atļauties būt ātrāks un asāks, stūres korekcija necerēti ātri sānslīdi dzēš. Varu galvot, ka ar veco "piecinieku", ja nebūtu izslidinājis šo pagriezienu, tad noteikti sagrieztos. Šoreiz pēc necerētā korekcijas spēka, uz sniega atkal ticis, auto priekšu iedzen ārmalas kupenā. Labi, ka "333" ļaudis varēja palienēt lāpstu.

Nobeigumā, jau atkal uz šosejas, cenšos pārbaudīt dinamisku. Un konstatēju, ka starta brīdī pie strauji līdz galam nospiesta akseleratora, superātrā kārba uz ļoti īsu mirkli tomēr pamirst, bet tad seko tāds kā spēcīgs sprādziens un "535i" sāk lidojumu. Paātrinoties strauji gaitā, kārbas reakcija ir zibenīgāka.

Vēlāk papildaprīkojuma sarakstā izlasu, ka testa auto aprīkots arī ar "Integral Active Steering" iekārtu, kas nav atslēdzama un prot piestūrēt arī aizmugurējos riteņus. Tātad, visticamāk, "BMW" apzināti gan bez, gan vēl jo vairāk ar IAS ir centies, lai jaunā 5.sērija joprojām būtu spēcīga, ātra, taču drošāka, nekā priekšgājēja. Bet lielāka drošība vairumam nozīmē mazāku karstgalvību. Nu ko lai dara, tāda ir visas autobūves kopējā tendence.

Krāsņa un ugunīga buķete

Jaunā "BMW" 5.sērija vēl piedāvā divus mazākus sešcilindru rindas benzīna motorus – 258 Zs jaudu modelī "BMW 528i" un 204 Zs jaudu "BMW 523i", kā arī topversiju "550i" ar V8 407 Zs jaudu. Dīzeļmotori ir trīs – divi vienrindas sešcilindru – "530d" ar 245 Zs jaudu, bet "525d" ar 204 Zs. Var rasties jautājums, kādēļ šādā kompānijā ir tikai četrcilindru "520d". Pirmkārt, tas ir visekonomiskākais gan no pirkšanas, gan no degvielas patēriņa viedokļa. Otrkārt, 380 Nm (tikai mazliet mazāk un ar drusku lielākiem apgriezieniem nekā "535i") vilkme un 184 Zs nodrošina starta dinamiku 0-100 km/h 8,1 sekundē. Manuprāt, "lēnākais" kaunu pārējai kompānijai nedara. Astoņu ātrumu automātiskā transmisija ir izvēles iespēja visai "5.sērijai', izņemot "550i".
Par aprīkojumu ir lieki spriedelēt – no cienījamu komplektāciju bāzēm līdz tehnoloģiski izsmalcinātiem augstākās klases risinājumiem visās jomās.

Gribētos ar "BMW" 5.sēriju drīz tikties vēl. Nopietnākā randiņā. Intriģējoša tikšanās būtu pat ar nosacīti necilāko "520d". Varbūt pat tieši ar to.

"BMW" 5.sērija izskatā mainās negribīgi. Un radikālas pārmaiņas varbūt arī nevajag, jo nu jau sestajā paaudzē lolotie "piecīši" pārtikušu ļaužu apziņā ir tāda pat vērtība kā "VW Golf" ierindas pilsoņiem. Jaunā paaudze ir tehniski izsmalcināts auto ar luksusa komforta un drošības ierīcēm, taču vispārējo tendenču iespaidā laikam zaudējis mazliet no "BMW" ierastā jauneklīgā azarta. Braukšanas īpašību ziņā tomēr tik un tā stāv citā līmenī nekā "Volvo" un "Lexus". Šai ziņā konkurentos paliek "Audi A6", tagad varbūt arī E klase. Vācu zvaigžņotajā trijotnē "A6" ir vislabākā cena. Tiesa, tas arī ir visvecākais no trim modeļiem.

Bāzes cenas eiro un galvenie konkurenti

BMW 520d M/T (184 Zs)41 960
BMW 523i M/T (204 Zs)42 790
BMW 535i M/T//A/T (306 Zs)52 450// 54 680
BMW 550i A/T (407 Zs)73 770
Mercedes Benz E 220 CDI M/T6 (170 Zs)41 390
Mercedes Benz E 350 CGI 7G-Tronic (292 Zs)51 310
Audi A6 2,0 TFSI M/T6 (170 Zs)35 199
Audi A6 3,0 TFSI Quattro Tiptronic (290 Zs)50 565

BMW 535i (F10) tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm)4899
Platums bez spoguļiem (mm)1860
Augstums bez reliņiem (mm)1464
Riteņu garenbāze (mm)2968
Pašmasa (kg)1775
Bagāžas nodalījuma tilp. (l)520
Motors3,0 l (2979 cm³) R6 TwinTurbo
maks. jauda 306 Zs pie 5800 apgr./min.
maks. grieze 400 Nm no 1200 līdz 5000 apgr./min.
DegvielaBenzīns E95
Maksimālais ātrums (km/h)250
Dinamika 0-100 km/h (s)6,1
Dinamika 80-120 km/h (s)5,9 (4./5. pārnesumā)
Degvielas patēriņš (l/100 km)Pilsētā –11,9
Uz šosejas – 6,4
Jauktā režīmā – 8,4
Ātrumkārba8 pakāpju automātiskā
BremzesPriekšā ventilējamas disku
Aizmugurē ventilējamas disku
Degvielas tvertnes tilpums (l)70
CO2 emisijas (g/km)195
Tehniskās apkopes ciklsPēc 30 000 km nobraukuma vai 1 reizi gadā

"DELFI Auto" degvielas patēriņa testa rezultāti

Degvielas patēriņš maršrutā Dārzciema iela (Rīga) – Jugla – Salaspils apvedceļš – Tīnūži – Ogre – Ķegums – Ogre – Tīnūži – Ulbroka – Dārzciema iela125,8 km ar vid. ātrumu 42,2 km/h - 14,4 l/100 km (ieskaitot aptuveni 30 minūšu jandalēšanos "333" trasē)

"DELFI Auto" testa dinamikas rezultāti

0-100 km/h (s)1. mēģinājums – 7,1 (A/T režīmā/SPORT)
2. mēģinājums – 6,5 (A/T režīmā/SPORT)
3. mēģinājums – 6,4 (A/T režīmā/NORMAL)
No 80 līdz 120 km/h (s)1. mēģinājums – 4,9 (SPORT+)
2. mēģinājums – 5,2 (SPORT)
3. mēģinājums – 5,6 (SPORT)


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!