Foto: DELFI
"Toyota RAV4" bija pasaulē pirmais sērijveida kompaktais automobilis, kas šo klasi nodibināja ar savu debiju 1994. gadā. Šobrīd tas iznācis jau savā ceturtajā paaudzē, un tirgū šajā segmentā valda diezgan sīva konkurence.

Jaunais "Toyota RAV4" ir par 20 centimetriem garāks (4,57 m), trim centimetriem platāks un par 2,5 cm zemāks nekā priekštecis. Tas ļāvis modelim padarīt ietilpīgāku salonu un bagāžas nodalījumu (547 litri).

Foto: DELFI

Automobiļa dizainā "Toyota" izmantojusi iezīmes no jau pazīstamajiem "Yaris" un "Verso", kā arī mūsu tirgū nepieejamā "Camry". No priekšdaļas jaunais "RAV4" ir ikkatram atpazīstams kā jaunākā "Toyota", tomēr no aizmugurējās daļas – ar izstieptajiem un izspiestajiem lukturiem, kas veido tādu kā plauktu – tas eiropiešiem drīzāk atgādina speciāli ASV tirgum izgatavotos modeļus.

Arī interjerā veiktas vairākas izmaiņas. "Toyota" turpinājusi iepriekšējā "RAV4" apvidnieka "divstāvīgā" priekšējā paneļa attīstīšanu, kam jaunajā versijā ievērojami pārveidota ergonomika. Piemēram, vairāki vadības taustiņi novietoti "pirmajā stāvā", tādā kā dziļākā nišā, kas atkarībā no sēdpozīcijas varētu būt arī grūtāk aizniedzami.

Foto: DELFI

Tāpat "Toyota" sola, ka jaunajā modelī salīdzinājumā ar priekšteci ir kvalitatīvāki salona apdares materiāli. Jā, uz tausti mīkstāku materiālu šeit ir vairāk nekā līdz šim, tomēr joprojām vairākās vietās, ikdienas saskares punktos, ir arī japāņiem raksturīgā cietā plastmasa, tādējādi joprojām piekāpjoties "vāciešiem".

Patīkami, ka "Touch & Go" borta datora 6,1 collas skārienjutīgais ekrāns centrālajā konsolē tagad ir ar ievērojami augstāku izšķirtspēju. Līdz šim "Toyota" modeļiem tas bija uzkrītoši "graudains". Tomēr mērinstrumentu panelī borta datora būtiskākās informācijas dublējošais ekrāns gan ir monohroms un ar zemu izšķirtspēju.

Foto: DELFI

"DELFI Auto" izmēģināja "Toyota RAV4" versiju ar 2,2-litru dīzeļdzinēju un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Šis motors attīsta 150 zirgspēku jaudu un 340 ņūtonmetru griezes momentu. Pārsteidza šī dzinēja apetītlīgums – uz šosejas zem astoņiem litriem uz 100 km var dabūt, vienīgi godīgi braucot ar 90 km/h kruīza kontrolē, kas ir diezgan tālu no ražotāja solītajiem 5,8 litriem uz 100 km. Tomēr iekļaujoties satiksmē un neizmantojot kruīza kontroli, uz šosejas ar astoņiem un vairāk litriem pat "Eco" režīmā uz 100 km ir jārēķinās! Pilsētas satiksmē degvielas patēriņš jau sasniedz vismaz deviņus līdz 10 litrus uz 100 km.

Ja reiz auto patērē krietni vairāk degvielas, nekā sola ražotājs, tad varbūt tas ir ļoti dinamisks? Nekā nebija! Iespiežot akseleratora pedāli grīdā pat "Sport" režīmā, jaunajam "RAV4" nav dīzeļauto raksturīgā kampiena. Paātrinājums ir visai lineārs, pēc sajūtas līdzīgs kā šīs markas hibrīdiem. Nepalīdzēs arī pārslēgšanās augstāk ar automātiskās transmisijas vadības dublējošām svirām aiz stūresrata – šim "Toyota" dīzeļmotoram augsti apgriezieni nepatīk, un nekā vairāk kā jau ieslēgtajā "Sport" režīmā nepanāksiet.

Foto: DELFI

Lai arī "Toyota RAV4" ir pilnpiedziņas automobilis, normālos braukšanas apstākļos vilkmi tas novada tikai uz priekšējiem riteņiem. Tomēr nepietiekamas saķeres gadījumā sistēma griezes momentu starp riteņu asīm var sadalīt proporcijā līdz pat 50:50. Aktivizējot "Sport" režīmu, automobilis jau standartā daļu vilkmes novadīs uz aizmugurējiem riteņiem, lai atslogotu priekšējos no iespējamās izbuksēšanas.

Apvidus braukšanā "Toyota" piedāvā "4WD Lock" režīmu, kas vilkmi uz riteņu asīm pastāvīgi sadala proporcijā 50:50. Šāds režīms ir spēkā, braucot ar ātrumu līdz 40 km/h. Vienīgi trūkums, ka pēc šo 40 km/h sasniegšanas vienīgais informācijas avots, ka pilnpiedziņas režīms ir automātiski atslēdzies pēc minētā ātruma sasniegšanas, ir attiecīgā indikatora nodzišana mērinstrumentu panelī. It kā brauc pa mežu, pastāvīgi turot prātā šo ātruma ierobežojumu, bet, līkumā gandrīz "aizejot taisni", atskārsti, ka pilnpiedziņa jau bija atslēgusies, jo iepriekš kaut kur, pašam nemanot, noteikti sasniedzi, teiksim, 42 km/h. Prasītos arī skaņas signāls (kāds pīkstiens), kad viskosajūgs atslēdzas.

Foto: DELFI

Gaitā šis automobilis ir diezgan paciets un, braucot līkumos, virsbūve jūtami nesasveras. Pilnībā piemērots braukšanai pa pilsētu un mūsu šosejām. No pilnpiedziņas režīma jēga būs tikai, izbraucot no svaigi piesnigušā privātmājas pagalma, lai mierīgi pa vēl netīrīto ceļu aizbrauktu līdz pirmajai galvenajai ielai.

Latvijā jaunais "Toyota RAV4" maksā no 23 378 eiro (ieskaitot PVN) – versijā ar divlitru benzīna motoru (151 ZS; 195 Nm) un manuālo pārnesumkārbu. Ar variatora transmisiju benzīna modifikācija maksās no 25 142 eiro. Savukārt "Toyota RAV4" ar 2,2-litru dīzeļmotoru maksā no 27 020 eiro, bet ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu – no 31 090 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!