Foto: Publicitātes foto

Tokijas automobiļu izstādē tika prezentēts "Nissan IMx", pilnībā elektriskais krosovera tipa konceptautomobilis, kas nodrošina absolūti autonomu darbību un vairāk nekā 600 km ar vienu uzlādes reizi nobraucamo attālumu.

Šis novatoriskais konceptautomobilis sniedz priekšstatu par Nissan Inteliģentās mobilitātes nākotni – "Nissan" pieeju, mainot to, kā automobiļiem tiek nodrošināta vilkme, kā tie tiek vadīti un integrēti sabiedrībā. Tās mērķis ir stiprināt saikni starp automobili un autovadītāju kā tuvu, uzticamu partneri, kas sniedz drošāku, ērtāku un patīkamāku braukšanu.

Sniedzot iepriekš neredzētu braukšanas prieku un iespēju kontrolēt automobiļa braukšanas režīmus, "Nissan IMx" mērķis ir pārveidot autovadītāju ikdienu.

"IMx" tehnoloģisko funkciju pamatā ir modernās autovadītāja palīgsistēmas – "ProPilot" nākotnes versija, kas nodrošina pilnībā autonomu automobiļa darbību. Kad ir izvēlēts "ProPilot" braukšanas režīms, sistēma ievieto stūri mērinstrumentu panelī un noloka visus sēdekļus, sniedzot autovadītājam vairāk telpas un ļaujot automobiļa pasažieriem relaksēties un izbaudīt braucienu. Kad ir izvēlēts manuālais braukšanas režīms, automobilis novieto stūri un sēdekļus to sākotnējā pozīcijā, nemanāmi nododot kontroli atpakaļ autovadītāja rokās.

"Nissan IMx" nulles līmeņa izmešu konceptautomobilī izmantota "Nissan" jaunā elektroautomobiļu platforma. Tā nodrošina pilnībā līdzenu automobiļa grīdu, tādējādi paplašinot automobiļa salonu un uzlabojot braukšanas dinamiku. Pateicoties zemajam smaguma centram, šasija nodrošinot vieglu vadāmību, kas solot no jauna mainīt krosoveru segmentu.

"IMx" darbina divi elektriskie motori – priekšpusē un aizmugurē –, šādi nodrošinot automobiļa pilnpiedziņu. Tie ir apvienoti, lai nodrošinātu 320 kW jaudu un 700 Nm griezes momentu – to nodrošina ietilpīgs akumulators, kas ir pārstrādāts un pārbūvēts, lai palielinātu enerģijas blīvumu. Šis jaunais akumulators nodrošina vairāk nekā 600 kilometru ar vienu uzlādes reizi nobraucamo attālumu, tāpēc braucēji var izbaudīt garākus braucienus, neraizējoties par drīzu atkārtotu automobiļa uzlādi.

"Nissan IMx" arī sniedz ieguldījumu sabiedrības infrastruktūrā tā, kā tas līdz šim nav izdevies nevienam citam automobilim. Piemēram, pēc automobiļa īpašnieka nogādāšanas lidostā "IMx" var pats iebraukt autostāvvietā, kur automobilis savienojas ar vietējo elektrotīklu un darbojas kā "virtuāla" spēkstacija, atgriežot elektrību tīklā – tas ir "vehicle-to-home" un "vehicle-to-building" funkciju papildinājums.

Tiklīdz automobiļa īpašnieks ir atgriezies, "IMx" var to sagaidīt pie lidostas termināļa un aizvest mājās. Viss process tiek veikts efektīvi, daļēji pateicoties lielākai akumulatora kapacitātei un automobiļu savienojamības tehnoloģijām, tai skaitā nemanāmās autonomās mobilitātes tehnoloģijai.

Līdz šim automobiļi ir tikuši konstruēti, skaidri nošķirot automobiļa eksterjeru un interjeru. Eksterjera dizains sniedz drošības sajūtu no ārpuses, savukārt automobiļa salona dizains autovadītājiem sniedz piemērotu vidi, lai koncentrētos uz braukšanu.

Šī uz mērķiem balstītā diferencēšana, visticamāk, mainīsies, ieviešot pilnībā autonomus automobiļus. "Nissan" dizaineri vēlējās pārveidot "IMx" salonu, lai radītu atvērtības iespaidu, vienlaikus saglabājot privātuma sajūtu. Šim nolūkam viņi centās izstrādāt telpu, kas sasaista automobiļa iekšpusi un ārpusi.

"IMx" stils pauž tā tīrās un sportiskās elektroautomobiļa īpašības, ietverot "Nissan" raksturīgās dizaina iezīmes. Tās manāmas, sākot ar jau pazīstamo "V-Motion" priekšējo resti, nelielu raksturīgo līniju pacēlumu un plūdlīnijām un beidzot ar dzinēja pārsegu un automobiļa aizmuguri. Izteiksmīgās formas priekšējo spārnu plašās virsmas sākas ar resti un nemanāmi izplešas automobiļa virsbūves sānos, radot slāņu iespaidu.

Automobiļa panorāmiskā OLED mērinstrumentu paneļa fonā tiek rādīts apkārtējās vides skats. Atsevišķs koka raksta akcents, kas atrodas zem mērinstrumentu paneļa un aptver automobiļa salona durvju apdari, braucējiem atgādina par dabu, līdzīgi kā "shoji" jeb tradicionālais japāņu papīra aizslietnis.

Mākslīgais intelekts autovadītājam ļauj kontrolēt mērinstrumentu paneli ar acu kustībām un roku žestiem. Šīs intuitīvās saskarnes rezultātā ir mazāk fizisku vadības ierīču un slēdžu, tāpēc "IMx" salons ir vienkāršs, bet ļoti efektīvs, un tas papildina automobiļa komfortu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!